کد خبر: 8871
1401/03/23 - 11:40


مدیر شعب بانک کشاورزی در استان زنجان:

بانک کشاورزی 89 ساله شد

جواد صمدی، مدیر شعب بانک کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان ضمن گرامیداشت 89امین سالگرد تأسیس بانک کشاورزی اظهار کرد: بانک کشاورزی در راستای سیاست‌های دولت و حمایت از کشاورزان تشکیل‌شده است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- جواد صمدی، مدیر شعب بانک کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان ضمن گرامیداشت 89امین سالگرد تأسیس بانک کشاورزی اظهار کرد: بانک کشاورزی در راستای سیاست‌های دولت و حمایت از کشاورزان تشکیل‌شده است.

صمدی بیان کرد: بانک کشاورزی به‌عنوان بانک تخصصی در حوزه بخش کشاورزی، حمایت مالی از جامعه هدف را بر عهده داشته است به‌طوری‌که در 2 ماهه نخست سال جاری 1503 میلیارد ریال  تسهیلات به کشاورزان اعطاشده که از این میزان 1050 میلیارد ریال در بخش کشاورزی و نزدیک به 453 میلیارد ریال در بخش خدمات بازرگانی و صنعت توزیع‌شده است. این آمارها حکایت از توزیع بخش اعظمی از منابع بانک در بخش کشاورزی است.

سهم قابل‌توجه توسعه دامداری‌ها برای مردمی سازی توزیع یارانه‌ها

وی بابیان اینکه عمده طرح‌های اولویت‌دار مربوط به بخش کشاورزی که موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند مربوط به تسهیلات مردمی سازی توزیع یارانه‌ها است که در اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و برای حمایت از تولیدکنندگان و رونق واحدهای تولیدی دام و طیور، دامدار کارت‌ بانک کشاورزی در شعب  منتخب استان زنجان از اردیبهشت‌ماه سال جاری و حتی روزهای تعطیل با کادر مجرب  این تسهیلات ویژه به معرفی‌شدگان با اولویت در اسرع وقت پرداخت می‌گردد.

صمدی افزود: در این راستا این مدیریت هم سو باسیاست‌های دولت و باهدف رونق واحدهای تولیدی دام و طیور و تأمین امنیت غذایی کشور، پرداخت تسهیلات با نرخ‌های 10 و 12 و 15 درصد را در دستور کار قرار داده است و به همین منظور تسهیلات در قالب سرمایه در گردش برای تأمین نهاده‌های موردنیاز مواد اولیه، با سهولت و سرعت بیشتری در اختیار متقاضیان قرارمی گیرد.

فرآیند کار به این صورت است که بانک کشاورزی پس از معرفی متقاضیان از سوی سازمان جهاد کشاورزی به شعب این بانک، تسهیلات یارانه دار خرید نهاده‌های دامی را به واحدهای کوچک در قالب دامدار کارت با نرخ سود 10 درصد تا سقف 2 میلیارد ریال پرداخت می‌کند. بانک کشاورزی این آمادگی را دارد که درخواست متقاضی را یک روز پس از ثبت درخواست در سامانه سیتا، و معرفی به  شعب بانک کشاورزی پرداخت نماید.

این مسئول اضافه کرد که در بانک کشاورزی استان زنجان برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ در حوزه دام و طیور متناسب با ظرفیت واحد تولیدی با معرفی سازمان جهاد کشاورزی سرمایه در گردش با مبالغ بیش از دو میلیارد ریال  با نرخ 12الی 15درصد پرداخت می‌گردد که بانک کشاورزی استان زنجان با دارا بودن کارشناسان مجرب در این حوزه آمادگی لازم برای راهنمایی متقاضیان را دارند.

صمدی میزان تسهیلات پرداخت‌شده به دامداران و تولیدکنندگان دام و طیور تا مورخ بیستم خردادماه سال جاری را 267 فقره تسهیلات بالغ‌بر 70 میلیارد و 913 میلیون ریال اعلام کردند که ادامه این روند و پرداخت تسهیلات برای حمایت از تأمین منابع اعتباری تولیدکنندگان در بخش دام و طیور از اولویت‌های این بانک در سال جاری خواهد بود.

پرداخت بیش از 161 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج

مدیر شعب بانک کشاورزی استان زنجان با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به میزان 161 میلیارد و200 میلیون ریال به 125 نفر ادامه داد: به هر یک از زوجین یک میلیارد و دویست میلیون ریال و برای ایثارگران و افراد زیر 25 سال آقایان وزیر 23 سال خانم‌ها این مبلغ تا یک میلیارد و 500 میلیون ریال در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج اعطا می‌شود.

صمدی میزان تسهیلات اعطاشده در سه‌ماهه نخست سال جاری به متقاضیان تسهیلات فرزند آوری را بالغ‌بر 29 میلیارد و 200 میلیون ریال برای 66 فقره تسهیلات پرداخت‌شده عنوان کرد.

خرید تضمینی گندم در سال جاری توسط بانک کشاورزی

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی در استان زنجان در ادامه گفت: بانک کشاورزی باهدف حمایت از تولید در بخش کشاورزی و با توجه به اهمیت گندم به‌عنوان غله استراتژیک در ایران و جهان و نقش محوری آن در امنیت غذایی کشور عاملیت خرید تضمینی گندم را بر عهده دارد و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده تولید گندم در سال جاری نسبت به سال قبل رشد قابل‌توجهی دارد که با ایجاد 37 مرکز خرید در سطح استان به‌محض تحویل از سوی گندم کاران، مراکز خرید در تمامی شهرستان‌های استان آمادگی لازم برای خرید را دارند و محموله‌های تحویلی به مراکز خرید بهای گندم در اسرع وقت و به‌محض تأمین منابع مالی از طرف اداره غله و خدمات بازرگانی به‌حساب گندمکاران واریز خواهد شد.

وی ارائه خدمات کیفی و تضمین سلامت مشتریان و ایجاد امنیت در بهره‌مندی از خدمات را از مزایای خدمات الکترونیکی دانست و ابراز امیدواری کرد تا با افزایش فرهنگ‌سازی در سطح جامعه، میزان استقبال مردم و جامعه هدف بانک کشاورزی از ظرفیت‌های موجود افزایش یابد.

گفتنی است تاریخچه تأسیس و تغییرات بانک کشاورزی ایران به‌قرار زیر است:

بانک فلاحتی و صنعتی(1312):

پیشنهاد تأسیس بانک فلاحتی و صنعتی ایران به هیئت‌وزیران، تدوین قانون اجازه تأسیس بانک فلاحتی و صنعتی توسط هیئت‌وزیران و تصویب نهایی آن توسط مجلس شورای ملی، آغاز به کار بانک فلاحتی و صنعتی در تاریخ 21-3-1312، تشکیل نخستین مجمع عمومی بانک فلاحتی و صنعتی

بانک کشاورزی و پیشه و هنر(1318):

تغییر اساسنامه بانک در اواخر سال 1318، تغییر نام بانک فلاحتی و صنعتی به بانک کشاورزی و پیشه و هنر

بانک کشاورزی ایران (1332):

تغییر نام بانک کشاورزی و پیشه و هنر به بانک کشاورزی ایران، احداث ساختمان مرکزی سابق بانک طی مدت 3 سال توسط مهندسان ایرانی، آغاز به کار بانک فلاحتی و صنعتی در تاریخ 25-4-1332

بانک اعتبارات کشاورزی و عمران و روستایی ایران (1342):

تغییر نام بانک کشاورزی ایران به بانک اعتبارات کشاورزی و عمران روستایی ایران، تغییر نام بانک اعتبارات کشاورزی و عمران روستایی به بانک کشاورزی در سال 1345، تأسیس صندوق توسعه کشاورزی ایران در سال 1345

بانک تعاون کشاورزی ایران (1348):

تصویب قانون تشکیل بانک تعاون کشاورزی ایران، تغییر نام بانک کشاورزی ایران به بانک تعاون کشاورزی ایران، تغییر نام صندوق توسعه کشاورزی ایران به بانک توسعه کشاورزی ایران

بانک کشاورزی ایران (1358):

ادغام دو بانک تعاون کشاورزی ایران و بانک توسعه کشاورزی

انتهای پیام/

 

خبرنگار: لیلا محمدی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبانک کشاورزیجواد صمدی
sedayezanjannews.ir/nx8871


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»