کد خبر: 9018
1401/04/20 - 9:43


صدای زنجان از حاشیه‌های نصب دکل مخابراتی در روستای همایون گزارش می‌دهد؛

دکلِ پنجاه‌پنجاه

دهیار روستای همایون: پس از 8 ماه انتظار راه ساخته شد اما هنوز خبری از دکل مخابراتی نیست/ رئیس اداره نظارت بر خدمات ارتباطی و رادیویی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان: موضوع با مشاور وزیر که در زنجان بودند، مطرح شد و بناشده است که یک مساعدت‌هایی در این زمینه صورت بگیرد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- صدای زنجان در تاریخ 29 آبان سال 1400 گزارشی تحت عنوان «پول راه دکل را از روستائیان می‌خواهند» را به چاپ رساند که در این گزارش به موضوع آنتن‌دهی و اینترنت و مهیاکردن شرایط نصب تجهیزات آنتن‌دهی در روستای همایون پرداخته بود.

یکی از اهالی این روستا به صدای زنجان گفته بود که برای نصب دکل ارتباطی اینترنت، مسیری را باید راه کشی کرد که این مسیر بالغ‌بر ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه می‌برد. اگرچه روستائیان قبول کرده‌اند که در این زمینه همکاری داشته باشند و بخشی از هزینه را پرداخت کنند اما متأسفانه هزینه درخواستی خارج از توان اهالی روستا است و از همین رو با توجه به اینکه راهی برای نصب دکل مخابراتی وجود ندارد، مسئولان اعلام کرده‌اند که تا تکمیل‌شدن این مسیر هیچ اقدامی از سوی آن‌ها انجام نمی‌شود.این در شرایطی است که همه هزینه باید از جانب این اداره پرداخت شود ولی این مسئله میسر نیست و این پروژه نیمه‌تمام مانده است.

 این در حالی بود که حامد سرائی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در همین تاریخ به‌شدت این موضوع را تکذیب کرد و به صدای زنجان گفـته بود که ما برای توسعه ارتباطات و گسترش اینترنت در مناطق مختلف هیچ‌گونه هزینه راه‌اندازی تجهیزات چه روستایی و چه شهری نمی‌گیریم و اساس این موضوع را من تکذیب می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه روستای همایون یکی از روستاهای پرجمعیت استان زنجان است، افزوده بود اکنون در این روستا اینترنت ADSL راه‌اندازی شده است. هرچند می‌دانیم که اشکالاتی دارد و ازلحاظ کیفیت سرویس‌دهی ممکن است در برخی مناطق دچار مشکل هستیم و شاید روستاییان راضی نباشند. پروژه دیگری را در این منطقه برای توسعه‌ی اینترنت سیار در قالب تلفن همراه در حال پیگیری است که به امید خدا این روستا علاوه بر اینترنت ADSL بتواند از اینترنت سیار هم بهره‌مند شود.  درواقع باید اذعان داشت که هزینه‌ای که این اداره از کاربران و مخاطبین خود اتخاذ می‌کند تنها به جهت دریافت سرویس مربوطه است و لا غیر!

وی با اشاره به اینکه شاید در برخی مکان‌ها مساعدتی از سوی فرمانداری مربوطه داشته باشیم و یا روستائیان خودشان کمک کنند که پروژه تسریع پیدا کند اما ما بخواهیم آنتن دهی به این منطقه را  مشروط و یا منوط به این کنیم که هزینه‌ای از آن‌ها بگیریم که توسعه ارتباطات و گسترش اینترنت را داشته باشیم این درست نیست و این موضوع را به‌شدت تکذیب می‌کنم.

راه ساخته شد خبری از دکل نیست

پس از گذشت 8 ماه از این تاریخ، حال این راه ساخته‌شده است و دیگر مشکلی درزمینهٔ راه کشی وجود ندارد اما به گفته مسعود ندرلو، دهیار روستای همایون، خبری از دکل نیست!

وی که پیش‌ازاین به صدای زنجان گفته بود که ما به مخابرات استان قول دادیم که در حد توانمان در این موضوع سهیم باشیم و برای تسریع بیشتر کارها بخشی از هزینه را به عهده بگیریم و در این زمینه حتی زمینش را هم به این اداره کمک کردیم و راه وسیعی هم کشیدیم. منتهی مسئولان می‌گویند که این مسیر موردقبول ما نیست.

ندرلو اکنون به صدای زنجان می‌گوید پس از 8 ماه انتظار درزمینهٔ ساخت این راه حال شاهد این هستیم که راه کشیده شده اما هنوز خبری از دکل مخابراتی نیست.

وی با اشاره به اینکه مردم از خدمات آنتن دهی و اینترنت در این روستا به‌شدت ناراضی هستند، اذعان می‌کند که اگر دکلی وجود نداشته است چرا باید برای دکل نداشته راه کشی می‌کردند و این‌همه هزینه را تباه می‌کردند؟ و اگر دکل وجود دارد پس چرا نصب نمی‌کنند تا مشکلات مربوط به آنتن دهی این منطقه بهبود یابد؟

مشکل محدودیت منابع است

موضوعی که قاعدتاً بایستی پیش از راه کشی در این خصوص به آن توجه می‌شد. در این زمینه اما سعید بابایی، رئیس اداره نظارت بر خدمات ارتباطی و رادیویی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه روستای همایون در حال حاضر ADSL دارد و به همین دلیل وزارتخانه از محل USL نمی‌تواند هزینه کند و بودجه‌ای در این رابطه پرداخت کند، به صدای زنجان می‌گوید: موضوع درواقع مربوط به عدم اختصاص بودجه به این موضوع است ضمن اینکه اپراتورها هم چون برایشان صرفه اقتصادی ندارد، در این زمینه خدمات‌دهی نمی‌کنند و منتظر هستند که از محل بودجه دولتی استفاده کنند.

وی ادامه می‌دهد: هفته گذشته این موضوع با مشاور وزیر که در زنجان بودند، مطرح شد و بناشده است که مساعدت‌هایی در این زمینه صورت بگیرد. امیدواریم که با موافقت وزارتخانه این کار انجام شود! ضمن اینکه ممکن شدن این امر پنجاه‌پنجاه است.

بابایی با اشاره به اینکه زمان طولانی در خصوص این موضوع با وزارتخانه مکاتبه صورت گرفته است، اظهار می‌کند: مشکل محدودیت منابع است چراکه ما در سطح کشور روستاهایی داریم که فاقد ADSL هستند و اول باید به این روستاها خدمات ارائه شود و سپس در این زمینه اقدام کنیم به همین جهت در این زمینه یک‌میزان مشکل وجود دارد.

رئیس اداره نظارت بر خدمات ارتباطی و رادیویی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان بابیان اینکه منتهی مراتب یک سری کارها در این زمینه در حال انجام است و درواقع ما پیگیر این ماجرا هستیم، اظهار می‌کند: به جهت اینکه بسیاری از هزینه‌ها در این زمینه شده است و راه کشیده شده است و دکل مربوطه در حال جابه‌جایی است امکان دارد یکی از اپراتورها هم در این زمینه اقدام کند و امید است که این موضوع اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانروستای همایوندکل مخابراتی
sedayezanjannews.ir/nx9018


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»