کد خبر: 9062
1401/04/29 - 23:2


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

جامعه رسانه‌ای استان شایسته حمایت است

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان زنجان: پیگیری و تملک یک قطعه زمین برای بنای ساختمان خانه‌ مطبوعات و دفاتر مطبوعاتی محلی واجد از سال‌ها پیش آغاز شده بود که سرانجام با عنایت اداره کل راه و شهرسازی استان منجر به نتیجه شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست مشترک با رئیس هئیت مدیره‌ و مديرعامل خانه‌ مطبوعات استان زنجان گفت: جامعه‌ی رسانه‌ای استان شایسته‌ حمایت است.

در این نشست که ۲۶ تیر ماه در دفتر مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان برگزار شد، امراله‌ حسنی ضمن قدردانی از اقدامات خانه‌ مطبوعات به خاطر تلاش برای حل مشکلات صنفی مطبوعات و رسانه‌های استان، گفت: اینکه مشکل بخشی از رسانه‌های محلی حل شود خیلی ارزشمند است و ما از این بابت خیال‌مان راحت می‌شود. 

امراله حسنی افزود: امیدوارم در آینده مشکلات سایر رسانه‌ نیز به صورت گام به گام حل گردد.

حسنی گفت: از آنجایی که جامعه‌ رسانه‌ای و خبرنگاران استان شایسته‌ حمایت هستند انتظار می‌رود با همکاری و حمایت وزارت راه و شهرسازی این بزرگواران صاحب مسکن شوند. 

او افزود: اگر با نگاه حمایتی به این موضوع نگریسته شود و با ارفاق مورد حمایت واقع شوند مشکلات آن‌ها که تعدادشان نیز بسیار کم است حل می‌گردد.

 مدیر خانه‌ مطبوعات استان زنجان نیز در این نشست گفت: در سال ۹۳، پیگیر اختصاص زمینی رایگان برای احداث خانه مطبوعات استان زنجان شدیم که موضوع از درخواست و مکاتبه استاندار وقت با اداره کل راه و شهرسازی استان آغاز شد. 

یوسف ناصر تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی در ابتدا از خانه خواست تا مشخص کند که زمین را به نام خود تحویل می‌گیرد یا می‌خواهد به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان واگذار شود. در صورت واگذاری به خود خانه باید اداره کل ارشاد به صورت کتبی موافقت خود را با واگذاری زمین به خانه مطبوعات اعلام نماید. بعد از طرح موضوع با مدیر کل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ایشان نامه‌ای را جهت واگذاری زمین به خانه‌ی مطبوعات، به سازمان مسکن نوشتند و ما پیگیر فرایند تحویل زمین شدیم. 

ناصری با بیان اینکه رایزنی‌های خانه‌ مطبوعات با مدیرکل وقت مسکن و شهرسازی مبنی بر واگذاری رایگان نتیجه نداد، عنوان کرد: قیمت کارشناسی انجام شده بسیار فراتر از توان مالی خانه بود و به خاطر این موضوع بعد از کلی دوندگی، از ادامه‌ پیگیری اداری کار منصرف شدیم. 

وی افزود: چند ماه پیش دوباره پیگیر مسئله شدیم تا شاید با رایزنی‌های دوباره بتوانیم این زمین را به صورت رایگان تملک کنیم ولی گفته شد باید قیمت‌‌گذاری زمین دوباره از سوی کارشناس قانونی به صورت به روز انجام شود و متاسفانه دو برابر قیمت قبلی ارزش‌گذاری شد. مضافاً اینکه مسکن و شهرسازی زمان مشخصی را نیز برای واریز ۲۵ درصد بهای زمین در نظر گرفت و حتی از خانه، تعهد نامه‌ای خواسته شد که در صورت عدم واریز مبلغ، مسکن و شهرسازی مختار به لغو توافق و حق هرگونه تصمیم و اقدام را دارد. 

مدیر خانه افزود: با توجه به اینکه ریالی در حساب خانه نیست، ما به این نتیجه رسیدیم بر اساس مصوبه‌ هیأت مدیره‌ی خانه‌ مطبوعات، با مشارکت رسانه‌های محلی واجد شرایط به تملک زمین اقدام کنیم و بعد از رایزنی‌های فراوان با این رسانه‌ها مقرر شد با همراهی و مشارکت آن‌ها پیگیری‌های خود را برای دریافت این زمین جهت بنای خانه‌ مطبوعات و دفاتر رسانه‌های محلی واجد شرایط ادامه دهیم که سرانجام ۲۵ درصد بهای زمین به حساب سازمان ملی زمین و مسکن واریز شد. 

مدیر خانه‌ مطبوعات عنوان کرد: بعد از این مرحله برای عقد قرارداد واگذاری، ضمانت‌نامه‌ی بانکی برای ۷۵ درصد الباقی خواسته شد که سرانجام به صورت مشارکتی بهای زمین پرداخت و قرارداد آن منعقد و به امضای راه و شهرسازی استان و خانه‌ مطبوعات رسید.

در این نشست رئیس هیئت مدیره‌ی خانه‌ مطبوعات استان نیز با بیان اینکه خانه‌ی مطبوعات همواره برای تحقق دغدغه‌های صنفی خود تلاش می‌کند، گفت: پیگیری و تملک یک قطعه زمین برای بنای ساختمان خانه‌ مطبوعات و دفاتر مطبوعات و رسانه‌های محلی واجد شرایط از سال‌ها پیش آغاز شده بود که سرانجام با عنایت اداره کل راه و شهرسازی استان منجر به نتیجه شد که جا دارد از عنایت و حمایت‌های ارزشمند مدیر کل راه و شهرسازی استان تشکر کنم.

حسین نجاری افزود: این زمین با کاربری فرهنگی به صورت قانونی و با قیمت کارشناسی به خانه‌ی مطبوعات واگذار شده است و هزینه‌ ساخت آن نیز بر عهده‌ی نشریات محلی واجد شرایطی است که در این پروژه حضور دارند. وی افزود بر اساس شاخص‌هایی از قبیل عضویت در خانه‌ مطبوعات، سابقه‌ی انتشار، تعداد شمارگان، امتیازی که در سامانه‌ وزارت فرهنگ و ارشاد برای نشریات در نظر گرفته شده، رسانه‌های محلی انتخاب شده‌اند و با تمامی افراد واجد شرایط چندین بار برای مشارکت در این پروژه رایزنی کردیم ولی تعدادی از آن‌ها از حضور در این پروژه امتناع کردند و این طرح را مقرون به صرفه ندانستند.

رئیس هیئت مدیره‌ خانه‌ مطبوعات استان اظهار کرد: خانه‌ی مطبوعات استان بعد از سال‌های متمادی از تاسیس و فعالیت آن، هنوز به اندازه‌ یک سانتیمتر مربع، ملک و محلی برای استقرار خود ندارد و ما بنا داریم در زمین مورد نظر که بیشتر از سه طبقه مجوز ساخت برای آن نمی‌دهند، یک طبقه از آن را برای خود خانه‌ مطبوعات اختصاص دهیم و در این طبقه علاوه بر طراحی اتاق اداری، سالن جلسات و غیره نیز در نظر گرفته شده است تا بتوانیم با برگزاری نشست‌ها در خانه‌ مطبوعات هم درآمدی ولو اندک برای خانه ایجاد کنیم هم برای اعضای خانه پشتوانه‌ای مالی داشته باشیم، همچنین بتوانیم از قِبل آن کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی منظمی را برگزار کنیم و در کنار این برنامه‌ها به اندازه‌ی وسع خانه در مناسبت‌های متعدد از اعضای خانه حمایت کنیم.

 نجاری ادامه داد: طبق توافقی که با مدیران مسئول نشریات محلی انجام شده، مقرر گردیده تمام هزینه‌‌های مربوط به ساخت این یک طبقه از خانه‌ مطبوعات را تقبل کنند و آن‌ها نیز بعد از مذاکرات خانه و برای حمایت از آن متعهد شدند هزینه‌های مربوط به ساخت و ساز آن را تامین کنند و جا دارد پیشاپیش از حمایت و همراهی مسئولانه‌ این عزیزان قدردانی کنیم.

رئیس هیئت مدیره‌ خانه‌ مطبوعات استان در ادامه خاطرنشان کرد: اگر یک قطعه زمین دیگر در کنار این زمین داشته باشیم تمامی رسانه‌های محلی را تحت پوشش خود قرار می‌دهیم و ما در حاضر در تدارک برنامه‌ای هستیم تا فاز دو آن را اجرا کرده و تمامی رسانه‌های بومی را در مجاور هم متمرکز کنیم و امیدوارم با همراهی اصحاب رسانه، ادار کل فرهنگ و ارشاد و اداره کل مسکن و شهرسازی استان این موضوع محقق گردد.

نجاری در پایان با اشاره به مسکن خبرنگاران نیز، اظهار کرد: امیدوارم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و دیگر مسئولان استانی مربوطه، زمینی با کاربری مسکونی برای تامین مسکن فعالان رسانه‌ای نیز در اختیار این خانه قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانخانه مطبوعات زنجانارشاد زنجانرسانه های زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9062


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»