کد خبر: 9107
1401/05/12 - 18:40


ادعای رئیس شورای شهر زنجان:

مردم نسبتاً راضی هستند

مرادلو: اتفاقات زیادی اتفاق افتاده است و به‌نوعی باعث ایجاد رضایت‌مندی نسبی مردم و مسئولان شده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- منصور مراد لو، رئیس شورای شهر زنجان 12 مردادماه 1401 در نشست خبری با اصحاب رسانه با ارائه گزارش عملکرد دوران ریاست خود، اظهار کرد: اتفاقات زیادی در این مدت اتفاق افتاده است و به‌نوعی باعث ایجاد رضایت‌مندی نسبی مردم و مسئولان شده است. ضمن اینکه ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم رضایت کلی مردم را داشته باشیم.

وی بابیان اینکه آسفالت‌ریزی یکی از مطالب مهم مردم از شهرداری و شورا است، ادامه داد: متأسفانه مشکلی که در این زمینه‌داریم بحث حفاری‌های شهری است که گاها شاهد هستیم که یک خیابانی آسفالت‌ریزی می‌شود و چند روز بعد به جهت اینکه انشعابات لوله‌کشی آب دچار مشکل شده است در آن منطقه حفاری صورت می‌گیرد که یکی از این موارد در خیابان اعتمادیه رخ داد. ضمن اینکه ما درزمینهٔ خیابان توحید فرصت چندماهه به شرکت آب و فاضلاب دادیم تا اقدامات لازم صورت بگیرد و سپس ما به بحث آسفالت‌ریزی ورود داشته باشیم.

مدیریت گاوازنگ به شهرداری سپرده خواهد شد

این مسئول بابیان اینکه بحث گاوا زنگ تنها مربوط به شهرداری نیست و بحثی است که باید مدیریت استان به این موضوع ورود پیدا کند، گفت: در این منطقه زمین‌هایی به صورت مزایده و قانونی فروخته‌شده است ولی اکنون وضعیت کسانی که خریدار این زمین‌ها بودند، نامشخص است و استاندار در این زمینه ورود کرده است و بناشده که مشکلات این منطقه کمتر شود. در ماه‌های آینده وضعیت این منطقه با مدیریت شهرداری مشخص خواهد شد. در شورای پنجم عده‌ای تلاش داشتند که بدون اینکه مشکلات این منطقه حل شود، مدیریت این منطقه را به ما بدهند. یعنی مسئله سختی به دوش شهرداری بود که برای حل این مشکلات باید در محاکم قضایی حضور پیدا می‌کرد، اما استاندار با اقداماتی که در این زمینه انجام می‌دهند؛ دارند مشکلات این منطقه را حل می‌کنند.

رسانه‌ها به بحث زنجان رود ورود کنند

مراد لو با اشاره به وضعیت زنجان رود افزود: زنجان رود یکی از مکان‌های تفرجگاهی است که از قدیم‌الایام در روزهای تعطیل بهره می‌بردیم. از زمان دولت دهم اتفاقاتی در این منطقه افتاد اما اکنون وضعیت آن نابسامان است یعنی مشکلاتی در شهر می‌بینیم که انتظار داریم اهالی رسانه روی این موضوعات تمرکز کنند و مطالبه گری داشته باشند تا بتوانیم این مشکلات حل شود، نظیر قضیه سبزه‌میدان که همه رسانه‌ها در این زمینه مطالبه گری داشتند.

منتظر ابلاغ طرح جامع شهری هستیم

به گفته این مسئول، برخی از مسائلی که مردم از شورا مطالبه می‌کنند در حیطه وظایف شورا و شهرداری نیست و این موضوعات کلان هستند. نظیر طرح جامع شهری که ما هنوز منتظر ابلاغ طرح جامع شهری هستیم و باید در این زمینه اصرار داشته باشیم که این طرح تفضیلی نوشته شود. این طرح 13 سال طول کشیده است و ما تمام این مدت انتظار می‌کشیدیم که کارشناسانی که مشکلات شهری را در قالب یک طرح کامل دیدند آن را ارائه بدهند تا از طریق این طرح، مشکلات دیگر شهری را نیز حل کنیم.

کمترین بهره را از بحث بازآفرینی داریم

مراد لو بابیان اینکه ما کمترین بهره را از بحث بازآفرینی داریم، اظهار کرد: چطور می‌شود که پروژه‌ای مثل سبزه‌میدان که تفریحی، گردشگری و تجاری است برای امسال در دفترچه بودجه 30 میلیارد تومان اعتبار برایش در نظر گرفته می‌شود؟ آن‌هم درحالی‌که ما یک ملک شخصی را در این منطقه با هزینه 11 میلیارد تومان خریداری می‌کنیم.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه ما اگر بخواهیم از این ظرفیت مالی که شهرداری دارد، استفاده بکنیم نقش اداره راه و شهرسازی را در موضوع بازآفرینی بایستی پررنگ کنیم، گفت: چنانچه شاهد هستیم شهرک پونک را با همه کاستی‌هایش راه و شهرسازی ساخته است و با توجه به جمعیتی که در این منطقه سکونت دارند، متأسفانه درزمینهٔ فضای سبز و مراکز فرهنگی و سایر موضوعات دچار کمبود است. چه کسی باید مدارس را در این منطقه می‌ساخت؟ از همین رو آن چیزی که حق قانونی شهرداری است باید پرداخت شود تا شهرداری بتواند به پروژه‌های زیرساختی این مناطق بپردازد.

مراد لو با اشاره به اینکه نبود پیمانکار در شهر زنجان اکنون به یکی از مشکلات ارگان‌ها تبدیل‌شده است، اظهار کرد: با پیگیری استاندار و نمایندگان امسال بودجه شرکت آب و فاضلاب افزایش چشمگیری داشته است، اما این شرکت اکنون مشکل پیمانکار دارد. سال گذشته پیمانکار آسفالت زنجان یک فرد غیربومی بود و ما بالغ‌بر 62 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت هزینه کردیم! چرا بایستی آسفالت‌ریزی 4 منطقه شهرداری را در تیرماه به یک پیمانکار غیربومی می‌سپردند؟ چرا از بین 6 تا 7 پیمانکار آسفالت استان کسی حاضر به همکاری با شهرداری نبود؟

وی بابیان اینکه امروز شهر زنجان تبدیل به یک کارگاه شده است، اظهار کرد: اولین قراردادی که ما امسال درزمینهٔ آسفالت‌ریزی در استان بستیم، نزدیک 79میلیارد تومان بود که با تقاضای اعضای شورا 100 میلیارد نیز به موضوع آسفالت‌ریزی شهر زنجان اضافه شد.

وی بابیان اینکه وضعیت مالی شهرداری 100 درصد تحقق بودجه در این 4 ماه است، اظهار کرد: اکنون شورا و شهرداری با پیمانکاران کلان استان که در شهرهای دیگر فعالیت دارند وارد مذاکره می‌شود تا به‌جای اینکه در سایر شهرها کار کنند در استان زنجان فعالیت کنند. ما این ظرفیت را در شهر داریم ولی متأسفانه در استان فعالیت ندارند و بایست در این زمینه بررسی شود که چرا این شرکت‌ها وارد کار با شهرداری استان نمی‌شدند؟

بیت‌المال را درست هزینه کنیم

این مسئول بابیان اینکه انتظار می‌رود هزینه‌ها درست و به‌جا در شهر هزینه شود، گفت: حساسیت اول من این است که بیت‌المال را درست هزینه کنیم. به دنبال تخریب عملکرد شوراهای سابق نیستیم اما تمام تلاشمان را می‌کنیم که بیت‌المال را در مسیر درست خود هزینه کنیم.

مراد لو بابیان اینکه میراث فرهنگی یک ریال برای کف‌سازی بازار هزینه نکرده است، گفت: یکی از بحث‌های مهمی که میراث فرهنگی باید به آن ورود پیدا کند بحث‌های کارشناسی مربوط به کف‌سازی بازار است که طی نشستی که مدیرکل جدید میراث فرهنگی گذاشته شد این موضوع با ایشان در میان گذشته شد.

وی ادامه داد: بودجه مصوب بازار در سال گذشته، 800 میلیون تومان بود که این مبلغ را به یک میلیارد و 700 میلیون تومان رساندیم. ضمن اینکه تنها در راسته مسگران بازار پایین، نزدیک 2 میلیارد تومان هزینه شد. همچنین ظرف یک ماه آینده کف‌سازی راسته میوه‌فروشان جگرپزان و کوچه باشگاه و برخی دیگر از بخش‌های بازار کف‌سازی خواهد شد تا از طریق زمینه را برای جذب گردشگر بیشتر فراهم کنیم.

وی بابیان اینکه کف‌سازی بازار را تا چهارراه امیرکبیر و میدان انقلاب ادامه خواهیم داد، اظهار کرد: پس از کفسازی بازار، میدان انقلاب و خیابان دلجویی و خیابان هفت‌تیر و سعدی به‌وسیله پیور کف‌سازی خواهند شد و قبل از اینکه هوا رو به سردی گذاشته شود این کف‌سازی صورت خواهد گرفت.

وی بابیان اینکه یک کار مطالعاتی نیز درزمینهٔ ترافیک هسته مرکزی شهر در حال انجام است تا بتوانیم مشکلات این حوزه را برطرف کنیم، اظهار کرد: 36 دستگاه مینی‌بوس برای کنترل ترافیک هسته مرکزی شهر خریداری‌شده است که 10 مورد از آن‌ها اکنون آماده است ولی هنوز آن‌ها را تحویل ندادند.

فعالیت قرارگاه خاتم در زنجان

وی اظهار کرد: با امضای قرارداد 134 میلیاردی پارک هاشم نژاد، کارگاه‌ها تجهیز می‌شود و چند قرارداد کلان دیگر با این قرارگاه امضا خواهد شد.

به گفته این مسئول اگر قرارگاه خاتم وارد فعالیت در استان زنجان شود احداث پارک هاشم نژاد، ایجاد زیرگذر و روگذر در مسیر آرامستان تا تقاطع شهید طارمی، خانه بوران گردشگری، کمربندی خیام و منطقه گردشگری زنجان رود و برخی دیگر از پروژه‌های دیگر به این قرارگاه سپرده خواهد شد.

اداره اوقاف با شهرداری همکاری کند

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه اهالی آرامستان دهخدا از شرایط این منطقه ناراضی هستند و ما می‌توانیم این منطقه را به پارک تبدیل کنیم اما اداره کل اوقاف باید در این زمینه به شهرداری کمک کند. این اداره یک امتیازاتی از این منطقه می‌خواهند که این منطقه کشش ندارد و این باعث ایجاد یک آسیب به این محل شده است.

همچنین امامزاده زنجان نیز وضعیت مناسبی ندارد و باید در این زمینه نیز چهره‌ای مناسب استان زنجان برای گردشگران ایجاد شود.

کمبود نیروی متخصص در شهرداری زنجان

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی شهرداری اکنون کمبود نیروی انسانی متخصص است، اظهار کرد: در بحث آسفالت‌ریزی ما نیروی کارشناس نداریم. همچنین ایستگاه آتش‌نشانی گلشهر افتتاح شد اما متأسفانه نیروی آتش‌نشان برای استقرار در این منطقه نداریم.

این مسئول درزمینهٔ معضل سگ‌های بلا صاحب در استان اظهار کرد: این معضل اکنون یکی از مشکلات موجود در سطح کشور تبدیل‌شده است. برای عقیم‌سازی هر سگ در استان حدود 200 هزار تومان هزینه می‌شود این در حالی است که روزانه حدود 12 تا 14 سگ زنده گیری می‌شود.

وی بابیان اینکه سالانه حدود 300 تا 400 تن زباله در استان  تولید شود، اظهار کرد: زباله تولیدشده در استان نمی‌تواند درزمینهٔ تولید برق استفاده شود چراکه میزان این زباله‌ها کم است هرچند پسماند یک ظرفیت است.

مراد لو بابیان اینکه سد معبر یکی از مشکلات رایج در استان است، اظهار کرد: این معضل کل شهر را احاطه کرده است و اگر سایر ارگان‌ها با شهرداری همکاری‌های لازم را داشته باشند می‌توان در این زمینه نتیجه خوبی گرفت.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهره میر عیسی خانی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمنصور مرادلوشورای شهر زنجانشهرداری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9107


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»