کد خبر: 9159
1401/06/03 - 9:26


در نخستین روز از هفته دولت رخ داد؛

آغاز ساخت بلوار شمالی زنجان

استاندار زنجان در آیین کلنگ‌زنی پروژه قطعه 5 بلوار شمالی زنجان، زیست‌پذیر کردن منطقه و تامین هزینه‌های آن از محل مولدسازی منابع دولت را از جمله ویژگی‌های شاخص این پروژه ذکر کرد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- استاندار زنجان در آیین کلنگ‌زنی پروژه قطعه 5 بلوار شمالی زنجان، زیست‌پذیر کردن منطقه و تامین هزینه‌های آن از محل مولدسازی منابع دولت را از جمله ویژگی‌های شاخص این پروژه ذکر کرد.

محسن افشارچی در این آیین که عصر چهارشنبه 2 مردادماه 1401 در ابتدای جاده فرودگاه زنجان، پس از پروژه کوی زیتون برگزار شد، گفت: چیزی که در این پروژه مهم است این است که با توجه به وجود و حضور پروژه‌های مسکن ملی در کنار پروژه بلوار شمالی زنجان، شروع پروژه بلوار به ابزاری برای زیست‌پذیر کردن منطقه تبدیل می‌شود و از سویی دیگر ترافیک شهر نیز تعدیل یافته به این سمت کشیده می‌شود.

افشارچی ادامه داد: این پروژه با اعتبارات حاصل از مولدسازی منابع دولتی پیش می‌رود و قطعه 6 آن نیز تا دو ماه آینده پیمان‌سپاری می‌شود. در قطعات 3 و 4 مشکل چندانی وجود ندارد اما قطعات یک و 2 به همراهی مردم نیاز دارد.

مسعود بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در این آیین بلوار شمالی زنجان را یکی از پروژه‌های مهم در توسعه شهر دانست و افزود: این پروژه در نخستین سفر دولت نهم به استان زنجان مطرح و مطالعات ان مصوب شد تا از طریق منابع دولتی و عمومی تامین اعتبار شود اما آغاز کار آن امروز طول کشید.

بیات منش ادامه داد: 3 هزار و 500 میلیارد تومان برآورد روز این پروژه است و طول آن 25 کیلومتر خواهد بود که با وجود پروژه‌های متعدد راه و شهرسازی در کشور، بالاخره دو سال پیش قطعیت یافت و با سفر سال گذشته هیئت دولت سیزدهم به استان مطرح شد و با استفاده از منابع مولدسازی شده انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به وجود شهرک‌های مسکن ملی در کنار این پروژه، دسترسی خوبی در اختیار ساکنان آینده این شهرک‌ها قرار می‌گیرد و با توانایی که از شرکت جهاد نصر زنجان سراغ داریم، امیدوار هستیم پروژه تا پایان کار دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسد.

این مسئول افزود: این بلوار 6 لاین خواهد داشت و 4 لاین نیز به عنوان کندروهای شمالی و جنوبی پیش‌بینی شده‌اند تا با ایمنی بیشتر تسهیل‌کننده عبور و مرور باشند. از سویی دیگر این بلوار دو تقاطع جاده تهم و جاده فرودگاه را در مسیر خود دارد و در آینده دسترسی به بهشت زهرا را راحت می‌کند.

انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبلوار شمالی زنجانهفته دولت
sedayezanjannews.ir/nx9159


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»