کد خبر: 9168
1401/06/07 - 16:20


در هفته دولت رخ داد:

افتتاح پروژه ملی «استیل کورد» در زنجان

همزمان با هفته دولت و با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پروژه ملی «استیل کورد» در شرکت نخ تایر زنجان افتتاح شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- همزمان با هفته دولت و با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پروژه ملی «استیل کورد» در شرکت نخ تایر زنجان افتتاح شد.

محمدهادی زاهدی وفا روز دوشنبه در آیین افتتاح این پروژه گفت: تلاش های بسیاری در این مرز و بوم انجام شده است و اینک باید در حوزه پیشرفت کشور گامهای بلندی برداریم.

وی با تاکید بر نقش مهم کارگران و مهندسان در چرخش چرخ‌های پیشرفت کشور اظهار داشت: با پیگیری و نظارت مسئولان استان کارهای بزرگی به انجام رسیده است.

زاهدی وفا با بیان اینکه باید از هر گونه حمایت و ایجاد فضای مناسب برای رشد و توسعه کشور استفاده کنیم، تصریح کرد: با تلاش و همت لازم کارهای زمین مانده در مدت کوتاهی به سرانجام خوبی خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه امسال، سال اشتغالزایی، تولید و دانش بنیان است گفت: باید در تولیدات ضریب دانش بنیانی قابل قبولی داشته باشیم.

زاهدی وفا افزود: شرایط کشور چه از نظر منطقه ای و چه از نظر جهانی این را می طلبد که کلیه زنجیره های مفقوده صنعت که دارای توجیه اقتصادی و یا دارای توجیه تولید کالاهای استراتژیک است را د در این فرصت تولید کنیم و به اقتصادی پرقدرت تبدیل شویم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال پایدار و با ثبات در کشور، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال پایدار منوط به این است که اشتغال در گرو تولید باشد وگرنه در گذشته اقداماتی برای اشتغالزایی انجام و آمارهایی نیز داده شده اما پایدار نبوده است.

زاهدی وفا گفت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای آمارها و گزارشهایی که می رسد سامانه رصدی را ایجاد کرده ایم که آمارهای ارایه شده از استانها، پایش شود و باید مطمئن شد بودجه هایی که برای اشتغال تخصیص می یابد ثمر بخش بوده است و این، نظارت مسوولان به خصوص استانداران را می طلبد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در کارخانه نخ تایر زنجان یادآورشد: در حوزه تولید کارهای بسیاری انجام شده اما راه طی نشده نیز زیاد است و بار سنگین این کار بر دوش مسوولان استان است تا با فراهم کردن شرایط مناسب شاهد رشد قابل قبولی برای تولید و صنعت کشور در مجموعه شستا باشیم.

زاهدی وفا تاکید کرد: اگر از ظرفیت های موجود استفاده کنیم حتما رشد اقتصاد را می توانیم به درصد تعیین شده در بودجه برسانیم و برای تحقق این امر علاوه بر تلاش مضاعف، نیازمند آموزش و ارتقای دانش و مهارت نیروی انسانی زیرمجموعه کارخانجات هستیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) نیز در این آیین به برنامه‌ریزی در شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی برای اجرای 90 پروژه اشاره کرد و گفت: از این مجموع 36 پروژه ایجادی، 24 پروژه نوسازی و 29 پروژه توسعه‌ای است که برای تحقق آن باید 63 همت تامین مالی شود.

ابراهیم بازیان اظهار کرد: این حرکت هم‌راستا با سیاست‌های توسعه‌ای دولت مردمی و همگرایی با سیاست‌های تامین اجتماعی طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) با تاکید بر تلاش شرکت شستا برای انجام ماموریت‌های محوله با تاکید بر سیاست‌های راهبردی این شرکت تصریح کرد: در این راستا در افق پنج ساله پیش رو و گام دوم انقلاب، با تلاش و همت بیشتر، همه همکاران ما در شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در ساختن ایران قوی، مبتنی بر اقتصاد مقاومتی حرکت خواهند کرد.

وی با تاکید بر تلاش برای پیشگامی و پیشرانی شرکت در توسعه و رشد کشور افزود: این مجموعه به دنبال کمک به رشد و توسعه اقتصاد کشور به عنوان یک مجموعه‌ای که باید  ارزش‌آفرین و سودآورترین مجموعه اقتصادی باشد، است.

بازیان تاکید کرد: تحقق اهداف پیش‌بینی به غیر از نگاه جهادی و تحولی تحقق پذیر نیست، چرا که مشکلات و چالش‌هایی را در گذشته داشتیم که همچنان وجود دارد و رفع آن جز با نگاه جهادی و تحولی میسر نیست.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) با بیان اینکه در چهار ماه نخست سال‌جاری بودجه ابلاغی 200 همت این شرکت به 300 همت ارتقا یافت، ادامه داد: این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته 66 درصد افزایش یافته است که فرصت‌های مالی شرکت را به لحاظ سودآوری تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی تاکید کرد: افزایش تحقق یافته در بودجه جز در مسیر تقویت جریان تولید، بالا بردن بهره‌وری و ارزش آفرینی مضاعف امکان پذیر نیست.

بازیان با بیان اینکه امروز مراسم افتتاح یکی از بهترین مجموعه‌های شرکت نفت و گاز و پتروشیمی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی هستیم، افزود: این مجموعه یکی از واحدهای پیشرو در تولید دانش بنیان و توجه به نیاز زنجیره تولید صنایع لاستیک کشور است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) به تلاش کارکنان مجموعه برای تکمیل دیگر نیازهای صنایع لاستیک اشاره و تصریح کرد: با این اقدامات از واردات مواد اولیه این صنعت پیشگیری خواهد شد.

وی به برنامه‌ریزی در شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی برای اجرای 90 پروژه اشاره کرد و گفت: از این مجموع 36 پروژه ایجادی، 24 پروژه نوسازی و 29 پروژه توسعه‌ای است  که برای تحقق آن باید 63 همت تامین مالی شود.

بازیان زمان پیش‌بینی شده برای بهره‌برداری از این تعداد پروژه را بین یک تا سه سال آینده پیش‌بینی و تصریح کرد: این پروژه‌ها جریان توسعه‌ای و سودآوری شرکت را بهبود خواهد داد.

مدیرعامل شرکت نخ تایر صبای زنجان هم در این آیین گفت: با بهره‌برداری پروژه استیل رکورد، اشتغال‌زایی برای حدود ۲۵۰ نفر فراهم می‌شود.

حسین صنعان با بیان اینکه این پروژه در زیربنایی با وسعت ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث شده و قرار است در فاز اول سالانه ۱۲ هزار تن استیل کورد تولید کند، اظهار کرد: ظرف ۶ ماه آینده فاز دوم استیل کورد نیز با ظرفیت تولید ۱۲ هزار تن آماده افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ با سرمایه‌گذاری 8 میلیون یورو به بهره‌برداری رسید، ادامه داد: کارخانه نخ تایر صبا از شرکت‌های زیر مجموعه شستا، بزرگ‌ترین تولیدکننده منسوج استخوان‌بندی و پارچه‌های صنعتی در منطقه خاورمیانه است.

صنعان با بیان اینکه علی‌رغم تحریم‌ها این شرکت موفق بوده است، تصریح کرد: این شرکت توانسته با وجود تحریم‌های اقتصادی در سال‌های اخیر و محیط رقابتی امروز، مسیر رشد و توسعه را در پیش بگیرد.

مدیرعامل شرکت نخ تایر صبای زنجان با تاکید بر اینکه با بهره‌برداری از این پروژه ملی، شرکت نخ‌تایر صبا تنها شرکت در خاورمیانه است که محصولات متنوعی در صنعت استحکام‌دهنده‌های انواع تایر تولید می‌کند، خاطرنشان کرد: این طرح در استان زنجان به لحاظ دانش و تکنولوژی بالا، اشتغال‌زایی و منحصر به فرد بودن، برای این استان اهمیت بالایی دارد.

گفتنی است این طرح در راستای تکمیل زنجیره تولید لاستیک در زیر مجموعه هلدینگ تاپیکو، پروژه ملی استیل کورد در شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صبا با سرمایه‌گذاری بالغ بر 9 میلیون یورو در فاز نخست با حضور  محمدهادی زاهدی‌وفا در زنجان افتتاح شد.

با افتتاح این پروژه زنجیره ساخت لاستیک در هلدینگ تاپیکو تکمیل و محصولات آن در   انواع های رادیال اعم از تایرهای PCR (تایر انواع سواری) تایرهای TBR ( تایر اتوبوسی کامیون و کشنده های بزرگ) و تایر OTR ( راهسازی و تایرهای خاص) استفاده می‌شود. این پروژه در مساحتی به میزان 13 هزار و 500 متر مربع در مدت 9 ماه عملیاتی به بهره‌برداری رسیده  و در فاز نخست آن 12 هزار تن در سال تولید خواهد داشت که باعث صرفه جویی 20 میلیون یورویی برای کشور خواهد شد.

فاز دوم این پروژه ملی نیز با سرمایه‌گذاری 21 میلیون دلاری و صرفه‌جویی سالانه 45 میلیون دلاری جزو اولویت‌های منشور توسعه هلدینگ تاپیکو تعریف و بزودی به اجرایی خواهد شد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: لازمه رسیدن به اقتصادی پرقدرت، پرتوان و قابل رقابت در سطح جهان دستیابی به قله های بلند دانش در بخش صنعت و تولید است.

انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاننخ تایر زنجاناستیل کورد
sedayezanjannews.ir/nx9168


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»