کد خبر: 9178
1401/06/13 - 11:33


مدیر تالار بورس منطقه‌ای زنجان خبر داد:

انصراف 30 شرکت بزرگ زنجان از بورس

اصغر نجفی: تعدادی از این شرکت‌ها اخیراً ابراز تمایل کرده و بورس منطقه‌ای زنجان نیز برای جذب تأمین مالی شرکت‌های استانی اقداماتی را انجام می‌دهد!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به دنبال وضعیت اقتصادی نامساعد و برخی نگرانی‌های ایجادشده، سال قبل 30 شرکت بزرگ استان زنجان که علاقه‌مند ورود به بازار بورس بودند، از تصمیم خود صرف‌نظر کردند اما به گفته مدیر تالار بورس منطقه‌ای زنجان، اخیراً تعدادی از آن‌ها برای ورود به این بازار ابراز تمایل کرده و در حال حاضر اقدامات مربوط به پذیرش و جذب تأمین مالی شرکت‌های استانی در دستور کار است!

اصغر نجفی، مدیر تالار بورس منطقه‌ای زنجان نجفی در گفت‌وگو با صدای زنجان از انصراف 30 شرکت بزرگ استان زنجان در سال 1400 که قبل از آن علاقه‌مند به حضور در بازار بورس بودند خبر داد و گفت: البته اخیراً تعدادی از این شرکت‌ها برای ورود به بورس ابراز علاقه کرده‌ و بورس منطقه‌ای برای پذیرش شرکت‌های فوق و کمک به جذب تأمین مالی شرکت‌های استانی اقداماتی را انجام ‌می‌دهد.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای زنجان، پیگیری ارائه خدمات آموزشی جهت پذیرش کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و معرفی به شرکت‌های بورس استان را از وظایف اصلی تالار اعلام کرد و بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت واحدهای فعال در پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی جهت ورود به بازار بورس و پویا شدن این بازار تأکید کرد.

نجفی، بهره‌مندی از حمایت‌های دولتی، اعطای تخفیفات مالیاتی و از همه مهم‌تر تأمین منافع مالی شرکت‌ها را از موارد و مزایای ورود به بازار بورس برای شرکت‌ها برشمرد و ادامه داد: وقتی تعداد شرکت‌های ورودی به بازار بورس بیشتر شده و به‌تبع آن میزان سهم‌ها نیز افزاش یابد، بازار فعال و جذاب شده و سهامدار نیز بدون واهمه و باقدرت عمل بیشتر در انتخاب سهم در میان تنوع شرکت‌های حاضر در بورس، به سهامدار شدن راغب می‌شود!

زنجانی‌ها «بورس بازند!

مدیر تالار بورس منطقه‌ای زنجان در بخش دیگری از اظهارات خود در پاسخ به دیدگاه منفی جامعه نسبت به بازار بورس که از سال 99 شروع و به اوج رسید و کماکان نیز ادامه دارد، افزود: مردم به علت عدم آگاهی و آشنایی ناکافی در این بازار ضربه خوردند وگرنه در میان بازارهای موازی، بازار بورس حدود 3 برابر نسبت به این بازارها سوددهی دارد.

نجفی با اشاره به استقبال زنجانی‌ها از بازار بورس، عنوان «بورس باز» بودن را به زنجانی‌ها نسبت داد و گفت: در حال حاضر رتبه کشوری زنجان، 7 یا 8 است که با توجه به جمعیت، و مقایسه با استان‌هایی نظیر آذربایجان شرقی، تهران و اصفهان رتبه قابل‌توجهی است.

این مسئول بابیان اینکه بر اساس آمارها، حجم معاملات یک‌ساله در سال 99 معادل معاملات 18 ساله بورس در زنجان بوده است، اضافه کرد: درست است که تعداد سهامداران زنجانی همانند کل کشور ریزش یافته و کم شده است اما به نسبت ضریب نفوذ جمعیت بیش از 90 درصد، زنجان به لحاظ تعداد سهام‌داران در رتبه بالاتری قرار دارد.

نجفی بابیان اینکه برخی از سهامداران برای حضور در بازار بورس ترس و نگرانی دارند، اضافه کرد: بورس همانند سایر بازارها دچار نوساناتی می‌شود و ریسک ذات بازار سرمایه است. نمی‌توان ریسک را نادیده گرفت ولی می‌توان برای داشتن سواد مالی، ریسک را کنترل کرد.

 مدیر تالار بورس منطقه‌ای زنجان از علاقه‌مندان خواست قبل از ورود به بازار بورس، جهت آشنایی با سازوکارهای این بازار در دوره‌های آموزشی رایگان شرکت کنند.

به گفته نجفی، متأسفانه برخی از مردم اصلاً آشنایی کافی با این بازار نداشته و با این دیدگاه که پایان هفته سود هنگفتی بابت خرید سهم در ابتدای هفته، گیرشان خواهد آمد، وارد بازار بورس می‌شوند درحالی‌که سوددهی در این بازار، بلندمدت است.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: لیلا محمدی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبورس زنجانخروج شرکت ها
sedayezanjannews.ir/nx9178


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»