کد خبر: 9283
1401/08/22 - 22:51


مدیرعامل مخابرات منطقه زنجان از ابلاغ دستورالعمل صورتحساب‌های جدید تلفن ثابت شهرها خبر داد؛

افزایش 10 تا 15 هزار تومانی هزینه‌های تلفن ثابت

حبیب‌الله شبستانی: تلفن ثابت چه به پریز وصل باشد چه نباشد، مشترک موظف به پرداخت این مبلغ است مگر اینکه امتیازش را واگذار کند!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- لیلا محمدی/ مدیرعامل مخابرات منطقه زنجان از ابلاغ دستورالعمل صورتحساب‌های جدید تلفن ثابت شهرها خبر داد که بر اساس آن حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت در مرکز زنجان 15 هزار تومان و سایر شهرهای استان زنجان نیز 10 هزار تومان محاسبه می‌شود!

حبیب‌الله شبستانی یکشنبه (22 آبان‌ماه 1401) در نشست خبری که در سالن جلسات این شرکت برگزار شد، دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارتخانه صمت مبنی بر اعمال افزایش هزینه ماهانه تلفن ثابت در قبوض مشترکان استان زنجان همزمان با کل کشور را قانونی دانست و گفت که برای مشترکان تلفن ثابت روستایی فعلا چنین دستوری اتخاذ نشده است.

او تعداد مشترکان تلفن ثابت استان زنجان را نزدیک به 330 هزار مورد اعلام کرد و گفت: شرکت مخابرات 50 سال سابقه خدمتگذاری دارد و نزدیک به 180 هزار کیلومتر عملیات فیبر نوری اجرایی شده که در اختیار مردم گذاشته شده است و از این پس تلاش می‌کنیم مثمر ثمر باشیم.

آبونمان‌های تلفن ثابت صرف هزینه‌های نگهداری می‌شود!

شبستانی در پاسخ به این سؤال که چرا باید تلفن مشترکی که قطع است و در طول ماه هیچ مکالمه‌ای ندارد، مبلغ 10 تا 15 هزار تومان در صورتحساب آن‌ها محاسبه شود به صدای زنجان گفت: 10 تا 15 هزار تومان، هزینه نگهداری خط تلفن ثابت است که باید از سوی مشترک پرداخت شود. گوشی تلفن چه به پریز وصل باشد چه نباشد، در مرکز تلفن، پورت‌های مشترکان همه ساعات آنلاین هستند. حتی دیزل ژنراتور هم در نظر گرفته‌ایم که در تمامی مراکز پرظرفیت موجود هستند. باتری‌های 48 ولت 2 هزار آمپر ساعت که موقع قطعی برق، از باتری‌ها تغذیه می‌کنند و از قطعی تلفن ثابت موقع قطعی برق جلوگیری می‌کند. با این اوصاف منابع انرژی همواره مصرف می‌شود چه مشترکان از تلفن ثابت استفاده کنند چه استفاده نکنند!

مدیرعامل مخابرات منطقه زنجان ادامه داد: بر اساس محاسبات صورت گرفته هر خط تلفن ثابت به لحاظ نیروی انسانی و پیمانکاری و برق، شرکت مخابرات، 30 هزار تومان صرف می‌کند در حالی که برای هر مشترک مرکز استان زنجان 15 هزار تومان و مشترک شهرهای استان زنجان 10 هزار تومان از سوی ستاد تنظیم بازار کشور در نظر گرفته شده است که به صرف نیست و ما مجبوریم همین دستورالعمل را اجرایی و در صورتحساب‌ها اعمال کنیم!

اگر فروش اینترنت نبود، مخابرات ورشکست می‌شد!

این مسئول در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا صحبت از هزینه‌های مخابرات در خدمات رسانی به مردم و محاسبه نکردن درآمدهای ناشی از فروش اینترنت و دیتا در بستر تلفن ثابت و فروش شارژ و تلقی کردن مخابرات به عنوان شرکت زیان‌ده درست است؟ به صدای زنجان گفت: اگر اینترنت نباشد، شرکت مخابرات ورشکست می‌شود! اما هزینه‌های نیروی انسانی که ماهانه 10 میلیارد تومان را شامل می‌شود را هم باید در نظر گرفت! علاوه بر این هزینه‌های انرژی و پیمانکاری را هم باید لحاظ کرد!

شبستانی در پاسخ به دیگر سؤال صدای زنجان مبنی بر اینکه آیا بهتر نیست به جای صحبت از زیان شرکت و هزینه‌های آن، نسبت به ساماندهی نیروی انسانی شرکت اقدام کنید تا هزینه‌هایتان کاهش یابد، عنوان کرد: سال قبل 25 نفر بازنشسته شدند. درآمد تلفن ثابت فقط مکالمه صوتی نیست و ما دیتا را هم لحاظ می‌کنیم اما همانطور که عرض کردم هزینه‌های نگهداری بالاست! 12 سال است که هزینه تعرفه افزایش نیافته است و شهریورماه امسال دستورالعمل جدید را ابلاغ کردند. در حالی هر ساله یک الی 2 بار افزایش تعرفه در آب، برق و گاز را داریم اما سال‌هاست این مهم در خصوص تلفن صورت نگرفته بود.

مدیرعامل مخابرات منطقه زنجان تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل موجود، کسانی که از طریق تلفن همراه مکالمه زیادی دارند متضرر نمی‌شوند، کسانی که از این خط استفاده نمی‌کنند می‌توانند امتیاز آن را به مخابرات بفروشند تا شرکت مخابرات آن را برای استفاده به متقاضیان جدید تحویل کند.

افزایش هزینه ماهانه تلفن ثابت 10 تا 15 هزار تومانی مشترکان استان زنجان!

این مسئول در تشریح دستورالعمل صورت حساب ماهانه تلفن ثابت عنوان کرد: تلفن ثابت قدیمی‌ترین، ایمن‌ترین و باصرفه‌ترین وسیله ارتباطی است که شرکت مخابرات ایران هزینه زیادی برای نگهداری و پشتیبانی آن پرداخته و با دریافت حداقل هزینه به مشترکان ارائه می‌کند.

او ادامه داد: بر اساس دستورالعمل جدید، نحوه محاسبه هزینه ماهیانه تلفن ثابت به مشتریان از ابتدای شهریورماه سال 1401 برای هر مشتری تلفن ثابت مراکز استان‌ها از جمله زنجان به این صورت است که؛ حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت در مراکز استان‌ها 15 هزار تومان است که در آیتمی با عنوان «خدمات مکالمه صوتی» درج شده است.

به گفته شبستانی، با پرداخت این مبلغ، مشتریان مراکز استان‌ها (به جز تهران) از 3333 دقیقه مکالمه شهری یا 444 دقیقه مکالمه بین استانی یا 238 دقیقه مکالمه با تلفن همراه بهره‌مند هستند.

مدیرعامل مخابرات منطقه زنجان حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت در سایر شهرها را 10 هزار تومان اعلام کرد که در آیتمی با عنوان «خدمات مکالمه صوتی» درج شده است. با پرداخت این مبلغ، مشتریان سایر شهرها از 2666 دقیقه مکالمه شهری یا 355 دقیقه مکالمه بین استانی یا 190 دقیقه مکالمه با تلفن همراه بهره‌مند هستند.

این مسئول همچنین حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت در شهر تهران را 20 هزار تومان عنوان کرد و گفت: این مهم در آیتمی تحت عنوان خدمات مکالمه صوتی درج شده است که با پرداخت این مبلغ، مشتریان شهر تهران از 4444 دقیقه مکالمه شهری یا 592 دقیقه مکالمه بین استانی یا 317 دقیقه مکالمه با تلفن همراه بهره‌مند هستند.

بنا بر اظهارات مدیرعامل مخابرات منطقه زنجان، در صورتی که مجموع هزینه مکالمه مشترک بیشتر از مبلغ تعرفه «حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت» باشد، مجموع کارکرد شهری، بین شهری و موبایل در صورت حساب محاسبه و منظور می‌شود در غیر این صورت حتی اگر مکالمه‌ای با تلفن ثابت خود نداشته باشد با توجه به هزینه نگهداری و پشتیبانی هر خط تلفن، تعرفه «حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت» در صورت حساب ماهانه، منظور می‌شود.

به گزارش صدای زنجان، در صورتی که مجموع مکالمه مشترک شامل شهری، بین شهری و موبایل کمتر از حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت باشد، در آیتمی با عنوان «کسر خدمات مکالمه صوتی» در صورت حساب ماهانه درج می‌شود.

البته در این نشست خبری «مدیرعامل مخابرات منطقه زنجان» تاکید کرد که «مبالغ حق اشتراک و عوارض و مالیات 9 درصدی به مجموع صورت حساب اضافه می‌شود.»

انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمخابراتتلفن ثابت
sedayezanjannews.ir/nx9283


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»