کد خبر: 9388
1401/10/22 - 1:45


هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان زنجان برگزیدگان خود را شناخت؛

4 برگزیده جشنواره ابوذر به صدای زنجان رسید

آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان زنجان چهارشنبه 21 دی‌ماه 1401 در سالن اجتماعات شهید شهریاری مرکز صداوسیمای زنجان برگزار شد و در این مراسم گروه رسانه‌ای صدای زنجان توانست 4 مقام را از آن خود کند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان/ زهره میر عیسی خانی: آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان زنجان چهارشنبه 21 دی‌ماه 1401 در سالن اجتماعات شهید شهریاری مرکز صداوسیمای زنجان برگزار شد و در این مراسم گروه رسانه‌ای صدای زنجان توانست 4 مقام را از آن خود کند.

در این دوره از جشنواره «زهره میر عیسی خانی» مقام اول مصاحبه، «معصومه نوروزی» مقام دوم سرمقاله و یادداشت، «الهام احمدی» مقام سوم مصاحبه و «لیلا محمدی» شایسته تقدیر در بخش تیتر شد.

در ابتدای این مراسم سردار «جهانبخش کرمی»، فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان بابیان اینکه تأثیرگذاری قلم بر کسی پوشیده نیست و قطعاً اگر درراه خدا به کار گرفته شود، مسلسل‌ها کنار می‌روند، اظهار کرد: کیفیت و صحت اخبار و مطالب در خروجی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها بسیار پراهمیت است!

کرمی بابیان اینکه، اگر می‌خواهیم کشور اسلامی باشد باید مطبوعات نیز اسلامی بشود، افزود: در اهمیت اخبار می‌توان اذعان کرد که اهمیت انتشار اخبار همانند خون‌هایی که در جبهه‌ها ریخته می‌شود! به‌طورقطع امروز اصحاب ‌رسانه در خط مقدم نبرد با دشمنان اسلام و انقلاب هستند. اکنون دشمن با جنگ ترکیبی علیه اسلام و انقلاب وارد میدان شده است و جنگ تمام قدی را با قوا و رسانه‌های خود علیه اسلام و انقلاب به کار بسته و به دنبال تحقق این اهداف در فضای مجازی است.

به گفته کرمی؛ باگذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، کشور همواره با بحران‌های متعدد مواجه بوده و در این میان ملت ایران در همه صحنه‌های نبرد تمام‌عیار جبهه استکبار و انقلاب پیروز بوده است. امروز در جنگ تمام‌عیار جبهه استکبار و هم‌پیمانان آنان، ستیز عقیدتی، سیاسی، فرهنگی و جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی را شاهد هستیم که از بدو پیروزی انقلاب وجود داشته است و دشمنان  در این نبرد همواره با شکست مواجه بوده‌اند.

فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: فعالیت اصحاب رسانه برای رضای خدا، دفاع از اسلام، انقلاب و خون پاک شهدا قابل‌تقدیر است و این موضوع همواره موردتوجه قرار دارد.

تقویت رسانه، از الزامات امروز جامعه است

در ادامه علیرضا فیروز فر، شهردار زنجان با اشاره به اینکه دیگر بر هیچ‌کس اهمیت رسانه پوشیده نیست، اظهار کرد: بزرگ‌ترین کارها اگر پوشش رسانه‌ای نداشته باشد، نمی‌توانند موفق باشند. در اتفاقات اخیر کشور با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌هایی که شده بود، دشمن باقدرت رسانه‌ای عمل کرد و به دنیا این القا شد که در جمهوری اسلامی ایران یک اتفاقی افتاده است که بایست نسبت به واکنش نشان بدهند. در مقابل اما واکنشی که باید نسبت این تفکر صورت می‌گرفت چندان به‌موقع و مناسب نبود و ما در همان اول قضیه با سهل‌انگاری‌هایمان زحمت برخی از دوستان را زیاد کردیم.

وی با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر صعه صدر و تدبیر برخی از مسئولینی که بنا بود این مسئله را مدیریت کنند، تنها چیزی بود که به چشم می‌خورد، گفت: سپاه و نیروی انتظامی و همه نهادهای امنیتی دست‌به‌دست هم دادند تا گره از این مشکل پیش‌آمده باز کنند و درنهایت خود مردم این قضیه را حل‌وفصل کردند.

 به گفته فیروز فر، اگر از واقعیت اهمیت رسانه بگذریم، از این واقعیت که ما در رسانه بسیار جای کارداریم نباید گذشت! و بر روی این موضوع باید تأکید داشت. این کار در فرصت محدود میسر نیست و باید در این زمینه برنامه‌ریزی داشت و به‌مرور تعالی یافت.

شهردار زنجان مدعی شد، درنهایت تقویت رسانه، امروز از الزامات جامعه ما است. شهرداری و شورای شهر زنجان به‌عنوان یک پشتیبان و مکملی بر کارهای شهری نیازمند اصحاب رسانه هستند و در این راه طبیعتاً برای تقویت این بخش هر کاری که در توان دارند، انجام خواهند داد.

وی با اشاره به برگزیده شدن فیلم «پری» در دو جشنواره بین‌المللی، اذعان کرد: اهالی رسانه شهرداری و شورای شهر را خانه خود بدانند و ما درخواستمان از اهالی رسانه این است که واقعیت‌های مدیریت شهری به آگاهی مردم رسانده شود چراکه مدیریت شهری در همه ابعاد زندگی مردم تأثیر دارد و انتقاد صحیح رسانه‌ها می‌تواند موجب غنی شدن خدمات شهری شود.

انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانجشنواره ابوذر
sedayezanjannews.ir/nx9388


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»