کد خبر: 9435
1401/11/18 - 10:54


نگاهی به اکران فیلم‌های چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در زنجان؛

روایت سیمرغ در سینماهای زنجان

اگرچه فیلم‌های این دوره از جشنواره با تأخیر نسبت به سال‌های گذشته اعلام شد اما به نظر می‌رسد امسال تعداد بیشتری از فیلم‌ها در استان زنجان به روی پرده می‌رود

پایگاه خبری صدای زنجان

صدای زنجان/ زهره میرعیسی‌ خانی: اکران فیلم‌های چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در زنجان از عصر دوشنبه 17 بهمن‌ماه در دو سینمای «بهمن» و «روشا» شروع‌شده و دوشنبه 24 بهمن‌ماه پس از اکران 19 فیلم در 23 سانس روایت سیمرغ چهل و یکم در زنجان به پایان می‌رسد.

 اگرچه فیلم‌های این دوره از جشنواره با تأخیر نسبت به سال‌های گذشته اعلام شد اما به نظر می‌رسد امسال تعداد بیشتری از فیلم‌ها در استان زنجان به روی پرده می‌رود.

قیمت بلیت این دوره از جشنواره 35 تومان در سینما بهمن زنجان و 45 تومان در سینما روشای زنجان اعلام‌شده است که به گفته مسئولین امسال هیچ محدودیتی در فروش تعداد بلیت فیلم‌ها وجود ندارد.

در این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر فیلم‌های «جنگل پرتقال»، «شماره 10»،«هایپاور»، «چرا گریه نمی‌کنی؟»، «روایت ناتمام سینما»، «هفت بهارنارنج»،«آن‌ها مرا دوست داشتند»، «در آغوش درخت»، «هوک»، «بعد از رفتن»، «یادگار جنوب»، «پرونده باز است»، «سرهنگ ثریا»،«گل‌های باوارده»، «کاپیتان»،«وابل»،« آه سرد»، «عطر آلود»، «اتاق گلی» در زنجان به روی پرده سینما می‌روند.

«جنگل پرتقال»

فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» یکی از فیلم‌های این دوره از جشنواره است که «آرمان خوانساریان» کارگردانی آن را به عهده دارد. این کارگردان یکی از فیلم اولی‌های جشنواره چهل و یکم فیلم فجر است.

«جنگل پرتقال» داستان معلمی به نام «علی بهاریان» و بانام هنری «سهراب بهاریان» است که در رشته نمایشنامه‌نویسی تحصیل‌کرده و حالا پس از سال‌ها بی‌کاری به‌تازگی در یک مدرسه به‌عنوان معلم ادبیات مشغول به کارشده است. معلمی آن‌چنان سختگیر که در عرض ۳ روز ۵ نفر را از کلاس اخراج می‌کند و حالا از طرف مدیر تهدید می‌شود که اگر تا ۲ روز دیگر مدرک تحصیلی‌اش را تحویل ندهد عذرش را از مدرسه می‌خواهند! این‌گونه است که آقای معلم علی‌رغم میل خود به شهر محل تحصیلش در «تنکابن» می‌رود و به‌این‌ترتیب فیلم بر بستر روایتگری این سفر پیگیری شده و با شکافتن شخصیت فرهیخته و معلم ادبیات خود به ارائه شخصیتی از او مبادرت می‌ورزد که سال‌ها پیش در دانشگاه دختری عاشق‌پیشه را مورد آزار و اذیت روانی قرار داده است و این دانشجوی بازیگری را دچار سرخوردگی و بی‌آبرویی اجتماعی ساخته است و…

بازیگران این فیلم شامل میر سعید مولویان، سارا بهرامی و رضا بهبودی هستند. این فیلم یک فیلم کم بازیگر و کم پرسوناژ است.

«شماره 10»

شماره 10 یکی دیگر از فیلم‌های این دوره از جشنواره به کارگردانی حمید زرگر نژاد است. این کارگردان سال ۹۶ با فیلم ماهورا در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و توانست تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد. او امسال با فیلم شماره ۱۰ در جشنواره چهل و یکم حضور دارد که در فضایی دارک، داستانی در حوزه دفاع مقدس را روایت کرده است.

«شماره ۱۰» در فضایی متفاوت و نفس‌گیر ساخته‌شده و در خلاصه داستان آن آمده است: «فرار ازاینجا بهترین راهه چون همه‌مون ازش می‌ترسیم…» نکته جالب در مورد فیلم شماره ۱۰ این است که داستان فیلم بر اساس یک داستان واقعی نوشته‌شده است. زرگر نژاد در فیلم ماهورا هم یک روایت واقعی را دستمایه ساخت فیلمش قرار داد و فضای مستند گونه فیلمش حکایت از آن دارد که فیلم‌ساز جوان حوزه دفاع مقدس اعتقاد خاصی به مستند نگاری در حوزه جنگ دارد.

بازیگران این فیلم شامل مجید صالحی، حسام منظور، سیامک صفری، بهرنگ علوی، مهدی زمین پرداز، صحرا اسداللهی و احمد کاوری بازیگران این فیلم سینمایی هستند. ترکیب بازیگران فیلم حکایت از یک فیلم متفاوت دارد و باید دید بازهم می‌تواند منتقدان را نسبت به فیلمش راضی نگه دارد؟

«هایپاور»

«هایپاور» از دیگر فیلم‌های این دوره از جشنواره فجر است که هادی محمد پور کارگردانی آن را به عهده دارد.کارگردان این  فیلم جزو فیلم‌سازان اول جشنواره فجر است. او که پیش‌ازاین در حوزه فیلم کوتاه فعالیت می‌کرده است در نخستین تجربه فیلم‌سازی به سراغ یک فیلم جنگی رفته و از رشادت‌های پدافند هوایی اصفهان در دوران ۸ سال دفاع مقدس صحبت کرده است.

داستان این فیلم، به نقش پدافند هوایی ارتش در عملیات والفجر هشت و طرح ابتکاری شهید منصور ستاری، اشاره دارد. این فیلم دومین فیلم با موضوع زندگی حرفه‌ای شهید منصور ستاری است. فیلم منصور ساخته سیاوش سرمدی که در جشنواره سی‌ونهم حضور داشت هم به زندگی و فعالیت‌های این شهید والامقام می‌پردازد.

 بازیگران این فیلم شامل اتابک نادری، فرزاد حسنی، علی رام نورایی، سپیده خدا وردی، مهرداد ضیایی، مجید پتکی، الناز اسماعیلی، رضوان خدامی، آرمان جوکار و هادی محمد پور بازیگران این فیلم هستند.

«چرا گریه نمی‌کنی؟»

«چرا گریه نمی‌کنی؟» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معتمدی و تهیه‌کنندگی سید رضا محقق ساخته ۱۴۰۱ است. علیرضا معتمدی، هانیه توسلی، فرشته حسینی، مانی حقیقی، لیندا کیانی، نهال دشتی، علی مصفا، امیرحسین فتحی و باران کوثری در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:«علیرضا بعد از دست دادن برادرش نمی‌تواند گریه کند. دوستانش با راه‌های مختلف از او دعوت می‌کنند تا گریه کند…»

«روایت ناتمام سیما»

 در خلاصه داستان فیلم سینمایی«روایت ناتمام سینما» آمده است که دکتر آرش سمین زندگی موفقی دارد که خبری در فضای مجازی، شرایط خانوادگی او را دستخوش تغییر می‌کند.

علیرضا صمدی که کارگردانی این فیلم را به عهده دارد در سال ۹۹ با فیلم «صحنه زنی» متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر بود؛ فیلمی خوش‌ساخت که به دلیل کج‌سلیقگی هیئت انتخاب جشنواره سی و نهم فیلم فجر از حضور در رقابت بازماند و حالا صمدی با حمایت بنیاد سینمایی فارابی فیلم روایت ناتمام سیما را به تهیه‌کنندگی مجید رضابالا ساخته است و در جشنواره چهل و یکم حضور دارد. این فیلم، سومین اثر سینمایی علیرضا صمدی پس از «بی‌نامی» و «صحنه زنی» محسوب می‌شود.

همان‌طور که از نام فیلم پیدا است یک داستان شخصیت محور دارد و درباره شخصیتی به نام سیما است که اتفاقات پیرامون او محور اصلی درام داستان است. او تلاش می‌کند بی‌گناهی خودش را اثبات کند.

«هفت بهارنارنج»

فیلم «هفت بهارنارنج» ساخته «فرشاد گل‌سفیدی» با بازی «علی نصیریان» یکی از فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر است.فرشاد گل‌سفیدی فیلم‌بردار سینمای ایران در نخستین تجربه فیلم‌سازی‌اش به سراغ قصه‌ای عاشقانه رفته است. فیلم‌نامه این فیلم را احمد رفیع زاده نوشته است و در خلاصه داستان آن آمده است: قصه عشق اساطیری شمس و طلعت…

گل‌سفیدی که سابقه فیلم‌برداری آثار کارگردان‌های مختلفی ازجمله مسعود ده‌نمکی را در کارنامه دارد فیلم هفت بهارنارنج را به‌صورت سیاه‌وسفید فیلم‌برداری کرده است.

«آن‌ها مرا دوست داشتند»

فیلم «آن‌ها مرا دوست داشتند» پنجمین تجربه سینمایی «محمدرضا رحمانی» است که به تهیه‌کنندگی او در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا می‌کند. فیلم‌برداری این فیلم در اسفند ۱۴۰۰ به مدیریت «ابوالفضل نباتی» شروع شد. غرب و جنوب تهران لوکیشن‌های فیلم‌برداری این فیلم هستند. نکته جالب‌توجه درباره فیلم، گریم متفاوت لیلا بلوکات است که بسیار متمایز از تمام نقش‌های او تا به امروز است. این فیلم چهره‌های جدیدی را به سینما معرفی می‌کند که یکی از آن‌ها «مهسا اسماعیلی» است.

این فیلم در ژانر اجتماعی است که با محوریت یک موضوع انسانی قرار است که به چالشی جدید می‌پردازد.

بازیگران این فیلم شامل  امیر جعفری، امیرحسین آرمان، لیلا بلوکات، نسیم ادبی، شهرام قائدی، هادی تسلیمی، نفس عزیزی، مهسا اسماعیلی هستند.

«در آغوش درخت»

«بابک خواجه پاشا» با فیلم «در آغوش درخت» یکی از جوانانی است که از آذربایجان غربی پا به عرصه فیلم‌سازی گذاشته است. او نیز مانند برادران ارک محصول سینمای جوان شهرشان است و فعالیت‌هایش درزمینهٔ سینما باعث شد تا بعد از مدت‌ها اولین فیلمش را بسازد.

«در آغوش درخت» با نمایش قاب‌هایی خارج از فضای تهران در شهر ارومیه به تولید رسیده و با خلق داستانی شاعرانه، آخرین تلاش‌های یک خانواده در آستانه فروپاشی را به تصویر می‌کشد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «بحران پیچیده زندگی کیمیا و فرید که دوازده سال ازدواجشان می‌گذرد، جهان زیبای فرزندانشان را برهم می‌ریزد. کودکانی که هیچ‌چیز جز سادگی و مهربانی را در زندگی نمی‌شناسند.»

مارال بنی‌آدم، جواد قامتی، روح‌الله زمانی، اهورا لطفی و رایان لطفی بازیگران «در آغوش درخت» را تشکیل می‌دهند. این فیلم حاصل مشارکت سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

«یادگار جنوب»

یادگار جنوب بعد از فیلم «جان دار» دومین تجربه کارگردانی حسین دوماری و پدرام پور امیری است. این دو کارگردان جوان با همان فیلم اولشان ثابت کردند درزمینهٔ ساخت تریلرهای اجتماعی تسلط کافی دارند. این دو، از تیم نویسندگان سریال یاغی هستند که در سینمای خانگی مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرد.

برای خلاصه داستان این فیلم اطلاعات چندانی به بیرون درز نکرده است و با یک تک جمله «باید عبور کرد» کنجکاوی‌ها برای تماشای این فیلم بیش‌ازپیش کرده است. داستان فیلم درباره عشق یک دختر و پسر است و ازدواج آن‌ها درحالی‌که دختری در کما است و ازدواج آن‌ها باعث می‌شود شرایط پیچیده‌ای رخ دهد.

وحید رهبانی، الناز شاکردوست، پژمان جمشیدی، مسعود کرامتی، ساناز سعیدی با حضور سحر دولتشاهی و صابر ابر بازیگران فیلم سینمایی «یادگار جنوب» هستند.

«هوک»

«حسین ریگی» کارگردان فیلم «هوک» اهل سیستان و بلوچستان است و فیلم‌سازی حرفه‌ای را اولین بار سال ۹۹ با ساخت فیلم «لیپار» تجربه کرد، فیلمی که در جشنواره آن سال حضور پیدا کرد. ریگی توجه به اصالت و نگاه به منطقه بومی جغرافیای زیسته خود را یکی از محوری‌ترین انگیزه‌هایش برای فیلم‌سازی قلمداد می‌کند و در دومین تجربه فیلم‌سازی به سراغ قصه‌ای رفته است که تماماً در استان سیستان و بلوچستان می‌گذرد.

فیلم‌نامه این فیلم را مهدی تراب بیگی به نگارش درآورده و در خلاصه داستان آن آمده است: «دو برادر ورزشکار بلوچ برای رسیدن به آرزوهای بلندپروازانه خود تلاش می‌کنند.» در حقیقت هوک یک فیلم نوجوانانه و ورزشی است. فیلمی درباره ورزش بوکس که قهرمان‌های نامی‌ای از استان سیستان و بلوچستان دارد.

امیر جعفری، رؤیا تیموریان، امیرمهدی ژوله، علیرضا جعفری، علی اوسیوند، مهتاب ثروتی، محسن آشتیانی پور، سبحان رخشانی، آرزو تاج‌نیا، سعید رضایی‌کیا و… بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

حسین ریگی کارگردان فیلم سینمایی هوک در دل نوشته‌ای برای فیلمش نوشت: «هوک تصویر نوشته‌ای از سیستان و بلوچستان، مهد مردمان غیور و پر از مهر و دوست داشتن است؛ مهربان دلانی که مشق مسلک پهلوانی می‌کنند. «هوک»، نگاهی واقع‌بینانه به چهره‌ی زخم‌خورده استانم از سینما، در سال‌های بی‌مهری به آن ا‌ست. «هوک» نشانه‌ای‌ است واقع‌گرایانه بر سیستان و بلوچستان؛ خاک مردمان غیور که سعی کردیم با قاب‌های زیبا این خاک را به تصویر بکشیم.»

«بعد از رفتن»

فیلم «بعد از رفتن» یکی از فیلم‌ اولی‌های جشنواره امسال است. «رضا نجاتی» یکی از فیلم‌سازان جوان و فیلم اولی جشنواره چهل و یکم فیلم فجر است. نگاهی به کارنامه کاری او پیش از ساخت نخستین فیلم بلندش نشان می‌دهد خیز او برای ساخت فیلم بلند از زمانی آغاز شد که تصمیم گرفت با گروه حرفه‌ای فیلم بسازد. نتیجه فعالیت او ساخت فیلم کوتاه ارفاق با بازی هوتن شکیبا بود که توانست جوایز مختلفی را از جشنواره‌های فیلم کوتاه دریافت کند.

تولید فیلم بعد از رفتن در سکوت خبری پیش رفت و به‌غیراز خلاصه داستانی که از سوی عوامل فیلم منتشرشده است اطلاعاتی دیگری در دسترس نیست. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: آرش بعد از مدت‌ها دوری به زادگاهش بازمی‌گردد و به دنبال گمشده‌اش است…

این فیلم، تولید بی‌سروصدایی داشت و حضور محمود بابایی در مقام تهیه‌کننده نشان می‌دهد هم تهیه‌کننده و هم کارگردان به دنبال کسب افتخار با فیلمشان هستند. محمود بابایی سال گذشته فیلم بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی را تهیه‌کرده بود و امسال نیز بعد از رفتن را در جشنواره فیلم فجر دارد.

بازیگران این فیلم شامل:  صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی سام، پانته آ پناهی‌ها، بهرام شاه محمدلو، احترام برومند، روشنک گرامی، یسنا میرطهماسب، خسرو احمدی، حامی ترابی

«پرونده باز است»

کیومرث پوراحمد قدیمی‌ترین فیلم‌سازی است که در جشنواره چهل و یکم فجر با فیلم پرونده باز است حضور دارد. پوراحمد که سابقه ساخت آثار ماندگاری همچون قصه‌های مجید، خواهران غریب، به خاطر هانیه و شب یلدا را در کارنامه کاری‌اش دارد در چند سال اخیر نتوانست آثاری هم‌رده فیلم‌های پیشین خود بسازد. حالا او با این فیلم سراغ یکی از پرونده‌های جنایی و پرحاشیه در دهه ۸۰ رفته است. شاید این فیلم یادآور سریال خوب سرنخ باشد که پوراحمد تصویر جذابی از پلیس ایرانی با بازی جهانبخش سلطانی ارائه کرده بود.

داستان فیلم پرونده باز است برگرفته از پرونده‌ای جنایی و پرحاشیه در دهه ۸۰ است. در این فیلم که فضای جنایی و ملتهب دارد، یک نوجوان ۱۵ ساله مرتکب قتل شده و حالا در انتظار حکم دادگاه است.

پژمان بازغی، محمدرضا غفاری، نسیم ادبی، حسین پاکدل، شادی مختاری، علی باقری، سام قریبیان، مه‌لقا باقری. بازیگران نوجوان پویا نجفی، راشین ربی، مهبد جهان‌نوش، محمدمتین ستاری بازیگران این فیلم هستند.

«سرهنگ ثریا»

فیلم «سرهنگ ثریا» یکی از فیلم‌های مهم جشنواره چهل و یکم است. «لیلی عاج» یکی از فیلم اولی‌های امسال جشنواره است که با دستمایه قرار دادن موضوع پادگان اشرف مقر سازمان منافقین سعی کرده است با یک پروژه بزرگ وارد عرصه فیلم‌سازی شود. جلیل شعبانی تهیه‌کننده سرهنگ ثریا پیش‌ازاین نیز از فیلم اولی‌ها حمایت کرده و سال ۹۹ فیلم منصور که به زندگی سرلشگر ستاری می‌پردازد را به‌عنوان تهیه‌کننده در کارنامه دارد.

«سرهنگ ثریا» تازه‌ترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که از زاویه‌ای متفاوت به حضور سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در پادگان اشرف می‌پردازد. داستان مادری که فرزندش توسط گروه منافقین به پادگان اشرف رفته است و مادر تلاش خود را برای آزادی فرزندش از دست این گروه تروریستی انجام می‌دهد. این فیلم سینمایی اولین ساخته سینمایی لیلی عاج است و در خلاصه داستان آن آمده است: «این راه با گریه باز نمیشه!»

بازیگران: ژاله صامتی، وحید آقاپور، حمیدرضا محمدی، دیبا زاهدی، شهروز آقاپور

«گل‌های باوارده»

فیلم «گل‌های باوارده» به کارگردانی «مهرداد خوشبخت» در بخش سودای سیمرغ به نمایش درخواهد آمد. این فیلم پیش‌تر «پالایشگاه» نام داشت. تصویربرداری این کار اوایل پاییز آغاز شد و حدود چند هفته پیش فیلم‌برداری آن به پایان رسید. گل‌های باوارده دومین تجربه فیلم‌سازی خوشبخت در حوزه سینمای دفاع مقدس است.

داستان فیلم در سال ۱۳۵۹ هم‌زمان با جنگ تحمیلی اتفاق می‌افتد که تعدادی از مهندسین پالایشگاه نفت آبادان در تلاش هستند با امکانات و تجهیزاتی که در داخل انبارهای آن است، پالایشگاه‌های دیگر را ترمیم کنند.

«خوشبخت» که ۲ سال پیش با فیلم آبادان یازده ۶۰ در جشنواره فیلم فجر حاضر بود امسال با تهیه‌کنندگی سعید سعدی به سراغ یکی از اتفاق‌های واقعی دوران دفاع مقدس رفته است و بخشی از اتفاق‌های پالایشگاه آبادان را به تصویر کشیده است.

 بانیپال شومون، امیررضا دلاوری، الهام نامی نیک، نادر سلیمانی، یاسین مسعودی بازیگران این فیلم هستند

«کاپیتان»

محمد حمزه‌ای در دومین تجربه سینمایی‌اش به سراغ ساخت فیلمی اجتماعی رفته است و بعد از ساخت فیلم آذر که آن‌هم فضایی اجتماعی داشت نشان داد به روایت داستان‌های زندگی آدم‌های جامعه علاقه دارد و فیلم کاپیتان را روانه جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱ کرده است. فیلم‌نامه «کاپیتان» را امیرمحمد عبدی به نگارش درآورده و در خلاصه داستان آن آمده است: «به من میگن عیسی، هرکاری بخوام می‌کنم.»

این فیلم پاسداشت مقام پرستار و ادای دینی به کودکان سرطانی است که نگارش فیلم‌نامه آن نزدیک به شش ماه طول کشید و بعد از دو ماه پیش‌تولید، طی ۶۴ روز فیلم‌برداری آن تمام شد و با تدوین هم‌زمان فیلم  به چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر رسید.

پانته‌آ پناهی‌ها، پژمان بازغی، امیرحسین بیات، بهار نوحیان، ارغوان شعبانی، شایان دارمی پور، پرهام غلاملو و…  بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

«وابل»

فیلم «وابل» جدیدترین ساخته تورج اصلانی فیلم‌بردار مطرح سینمای ایران است که در مقام کارگردان حضور دارد. این فیلم در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱ حاضر است. اصلانی که قبلاً فیلم‌های «حمال طلا» و «جینگو» را ساخته است و عموماً مسائل اجتماعی و چالش‌ها را دنبال می‌کند، امسال فیلم وابل را در جشنواره فیلم فجر دارد. وابل همچون آثار قبلی اصلانی یک فیلم با داستانی اجتماعی است که سپهر سیفی تهیه‌کننده آن است.

در خلاصه داستان فیلم وابل این‌طور آمده است: «اهالی یک روستا بعد از سیل، بی‌خانمان شده و در یک ایستگاه متروک قطار به‌طور موقت زندگی می‌کنند اما اتفاقی، مسیر حوادث را تغییر می‌دهد.»

آزاده زارعی، نوید پورفرج، فرید سجاد حسینی، رامین راستاد بازیگران جدیدترین ساخته تورج اصلانی هستند.

«آه سرد»

فیلم «آه سرد» به کارگردانی «ناهید عزیزی» و تهیه‌کنندگی« رضا محقق» در جشنواره فیلم فجر حضور پیداکرده و در بخش سودای سیمرغ رقابت می‌کند. این فیلم که در بخش خصوصی تولیدشده است اولین تجربه سینمایی ناهید عزیزی در نویسندگی و کارگردانی فیلم سینمایی است.

ماجرای فیلم آه سرد ازاین‌قرار است که بها و بهرام در جاده‌ای همراه و هم‌سفر شده‌اند بی‌آنکه حرفی برای گفتن داشته باشند. بها در فکر انتقام است تا به رنج‌هایش پایان دهد.

ایمان صدیق و علی باقری بازیگران اصلی این فیلم هستند. محمد اشکانفر، سالار دریامج، امیر شمس، امیر آرام، کوروش اشراقی، حسام رضاییان، اهورا بهرامی، برسام بهرامی دیگر بازیگران این فیلم هستند.

«عطر آلود»

هادی مقدم‌دوست پس از ۷ سال، سومین فیلم سینمایی خود را بانام «عطر آلود» به تهیه‌کنندگی یوسف منصوری و محصول سازمان سینمایی سوره، آماده نمایش کرده تا برای نخستین بار در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر رونمایی شود. مقدم‌دوست پیش‌ازاین با ۲ فیلم «سربه‌مهر» و «هیهات» (که یکی از اپیزودهایش را کارگردانی کرده) تجربه فیلم‌سازی را پشت سر گذاشته است. او همچنین سریال «سرباز» را برای شبکه ۳ تلویزیون ساخته است.

در خلاصه داستان عطر آلود آمده است: فهم و درک فرصت کوتاه زندگی، علی را که استعداد خوبی در عطرسازی دارد و در آستانه پدر شدن است، با چالش‌های جدیدی مواجه می‌کند؛ او در همین فرصت کوتاه باید تمام کارهای باقی‌مانده‌اش را به سرانجام برساند.

فیلم عطر آلود به قلم حسین حسنی یک ملودرام عاشقانه با ترکیبی از رنج، ترس و وجدان است که در ادامه سینمای انسانی مقدم‌دوست، چالش‌های یک زوج خوشبخت را در مسیر استحکام زندگی‌شان تصویر می‌کند.

مصطفی زمانی، هدی زین‌العابدین، کوروش تهامی، همایون ارشادی، حسام محمودی، سودابه بیضایی، شهروز ابراهیمی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«اتاقک گلی»

فیلم «اتاقک گلی» به تهیه‌کنندگی «داود صبوری» و کارگردانی «محمدعلی عسگری» در جشنواره فیلم فجر حضور پیداکرده است. فیلم اتاق گلی روایتی از عملیات مرصاد در سال ۶۷ و حمله منافقین به کشور و حضور لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله در سه‌راه اسلام‌آباد و منهدم کردن ادوات جنگی است، که در عملیات مرصاد یک دسته از رزمندگان لشگر ۲۷ برای حفاظت از ساکنان روستای شیان عازم این منطقه می‌شوند که درنهایت تعدادی از رزمندگان لشگر در حفاظت از این روستا به شهادت می‌رسند و اهالی سالم می‌مانند. نکته جالب‌توجه فیلم این است که تهیه‌کننده این فیلم یکی از همان رزمنده‌هایی است که برای نجات این دخترک گرفتارشده، همراه دیگر هم‌رزمانش وارد عملیات می‌شود.

سعید دشتی، سعید زارعی، مسعود شامی و تینو صالحی، نوید پورفرج بازیگران این فیلم هستند.

انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانفیلم فجرسینام بهمن زنجانسینما روشا زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9435


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»