کد خبر: 9496
1401/12/15 - 10:27


رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی در مراسم تودیع و معارفه مدیر شعب بانک کشاورزی استان زنجان اعلام کرد:

اعطای تسهیلات 178 هزار میلیارد تومانی به بخش‌های مختلف اقتصادی

وهب متقی‌نیا: در بحث مردمی‌سازی یارانه‌ها، تسهیلاتی به میزان 10 همت به کشاورزان و دامداران پرداخت شده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- لیلا محمدی/ به گفته رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی، این مجموعه از ابتدای سال جاری تا کنون، بیش از یک میلیون فقره تسهیلات به ارزش 178 هزار میلیارد تومان (178 همت) که بی‌سابقه بوده به متقاضیان پرداخت کرده است.

مراسم تودیع و معارفه مدیر شعب بانک کشاورزی استان زنجان یکشنبه (14 اسفندماه 1401) با حضور رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان و سایر مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی در سالن جلسات مدیریت شعب بانک کشاورزی استان زنجان برگزار شد.

** اعطای بیش از یک میلیون فقره تسهیلات به ارزش 178 هزار میلیارد تومان

وهب متقی‌نیا، رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی در این جلسه با اشاره به قدمت 90 ساله بانک کشاورزی اظهار کرد: این بانک به صورت تخصصی تمامی خدمات مربوط به کشاورزی و کشاورزان را انجام داده و وظیفه تامین معیشت و رفاه روستائیان را بر عهده دارد.

رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی با اشاره به تسهیلات خرد، متوسط و کلان این مجموعه به بخش کشاورزی ابراز کرد: در بخش خرد، ما موظف به ارائه خدمات به کشاورزان با بهترین کیفیت هستیم و در حوزه کلان و متوسط نیز در قالب مدل‌های تدوین شده این خدمات به مشتریان هدف ارائه می‌شود.

این مسئول بانکی عنوان کرد: امسال سال سختی برای بخش کشاورزی بود و کشاورزان و دامداران به علت فشار مضاعفی که به این بخش وارد شده بود، سختی‌هایی را متحمل شدند از طرفی از انجایی که بانک نیز در این راستا فعالیت می‌کرد طبیعتا به مشکلاتی برخورد کرد.

رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی با اشاره به وظیفه شبکه بانکی برای پرداخت 30 همت به عنوان خرید تضمینی گندم که از سوی دولت ابلاغ شده بود، اضافه کرد: 15 همت از این مبلغ بر عهده بانک کشاورزی و مابقی بر عهده سایر بانک‌ها بود. خوشبختانه بانک کشاورزی توانست در این حوزه به صورت تمام و کمال به وظیفه خود جامه عمل بپوشاند. سایر بانک‌ها نیز که وظیفه داشتند 15 همت از مبالغ مربوط به خرید تضمینی گندم را بپردازند حدود 13.5 همت را پرداختند.

به گفته «متقی‌نیا»، در بحث مردمی‌سازی یارانه‌ها، بانک کشاورزی این رسالت را در قالب دامدار کارت و کارت‌های نهاده بر عهده گرفت و تا به امروز نزدیک به 10 همت تسهیلات به کشاورزان و دامداران پرداخت کرده است.

به گفته رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی، این مجموعه از ابتدای سال جاری تا کنون، بیش از یک میلیون فقره تسهیلات به ارزش 178 هزار میلیارد تومان (178 همت) که بی‌سابقه بوده به متقاضیان پرداخت کرده است.

رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی به میزان تسهیلات خرد پرداخت شده اشاره کرد و گفت: سال جاری حدود یک میلیون فقره تسهیلات پرداخت شده که بیش از 900 هزار فقره تسهیلات خرد است.

رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی با اشاره به طرح‌های اجرا شده در راستای حمایت از کشاورزان عنوان کرد: عمده تسهیلات پرداخت شده طی سال گذشته در حوزه تسهیلات خرد بود همچنین یکی بحث مردمی‌سازی یارانه‌ها و دیگری بند الف تبصره 18 بود که عمده تسهیلات تکلیفی ما در این دو بخش بود.

**«توسعه بانکداری الکترونیک»؛ از اهداف بانک کشاورزی

متقی‌نیا با بیان اینکه پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون و تسهیلات خرید بذور گواهی شده از دیگر اقدامات انجام شده در سالجاری و در راستای حمایت از دامداران و کشاورزان بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه رسالت بانک کشاورزی تامین امنیت غذایی است بنابراین با یک برنامه مشخص و مدونی حرکت خواهیم کرد.

رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی با بیان اینکه توسعه بانکداری الکترونیک یکی از اولویت‌های بانک کشاورزی است، در خصوص پرداخت غرامت خسارات وارده به محصولات کشاورزی نیز گفت: ماهیت صندوق بیمه محصولات کشاورزی به این شکل است که همیشه خسارات واقع شده بیش از منابع موجود است که در این راستا بخشی با کمک دولت و بانک کشاورزی و بخش دیگر هم از محل حق بیمه‌های دریافت شده تامین می‌شود.

متقی‌نیا ابراز کرد: کشاورزان و دامداران حق دارند به موقع غرامت خسارات خود را دریافت کنند و در این راستا قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی برنامه‌هایی برای توسعه صندوق دارند و رایزنی‌های خوبی با مجلس و دولت اتفاق افتاده تا بتوانیم بازه زمانی پرداخت غرامت خسارات را کوتاه کنیم.

او ارائه تسهیلات مالی سهل‌تر و بدون سخت گیری‌های معمول و با کمترین تضامین را جزو رویکردهای محوری بانک کشاورزی برشمرد و گفت: مشتریان این مجموعه بانکی جزو خوش حساب‌ها هستند و بر همین اساس باید از اعمال سخت گیری‌ها در این رابطه پرهیز کرد.

رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی کاهش مراجعات به بانک را یکی از اولویت‌های اصلی بانک کشاورزی اعلام و اضافه کرد: این بانک با هدف آسان سازی خدمات، قصد دارد تسهیلات زیر 200 میلیون تومان را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی به مشتریان خود پرداخت کند.

متقی نیا افزود: بر همین اساس مقدمات و برنامه ریزی های زیرساختی برای ارایه تسهیلات یاد شده به انجام رسیده است و به زودی دستورالعمل این طرح به تمام بانک های کشور ابلاغ خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی اظهار کرد: در حال حاضر درگیر مسایل حوزه فناوری این طرح هستیم که با قطعی و نهایی شدن آن تا پایان سالجاری، از ابتدای سال آینده در چند شعب به صورت آزمایشی و پس از دو تا سه ماه و موفقیت آمیز شدن طرح، در تمام شعب اجرایی می شود.

متقی نیا توجه به تجهیز منابع مالی را از دیگر سیاست‌های اولویت داربانک کشاورزی بیان کرد و افزود: مطالبه تامین مالی از سوی کشاورزان جزو خواسته های به حق آنهاست این به این معنی است که تا می توانیم در مسیر تجهیز منابع حرکت کنیم.

رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی همچنین تعیین تکلیف طرح‌های راکد و رها شده را از دیگر رویکردهای بانک کشاورزی اعلام کرد.

**سهم زنجان در تولید کشور باید به 1.3 درصد برسد

حسین محمدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به سهم 1.3 درصدی استان زنجان در جمعیت و مساحت کل کشور عنوان کرد: بر اساس تحلیل‌های اقتصادی صورت گرفته برای ایجاد پویایی در اقتصاد استان باید سهم زنجان از تولید کشور نیز به 1.3 درصد برسد. در حالی که این میزان هم اکنون زیر یک درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه و برنامه‌های اقتصادی سال 1401 و 1402 همواره در تلاش بوده و هستیم تا رشد نسبتا پایداری را در اقتصاد استان باشیم، ادامه داد: در نظر داریم تا رشد اقتصادی استان زنجان در سال 1402 را به 8.7 درصد برسانیم، اگر این مهم برای سال‌های متعدد اتفاق بیفتد قطعا سهم استان زنجان از اقتصاد کشور (تولید) به 1.3 درصد می‌رسد.

محمدی نقش شبکه بانکی و بخش خصوصی برای ارتقای سهم زنجان از تولید کشور از زیر یک درصد به 1.3 درصد و بالاتر را بسیار مهم دانست و افزود: بانک‌های تخصصی از جمله بانک کشاورزی باید با اهداف توسعه‌ای بتوانند در رشد اقتصادی نامبرده نقش بسزایی ایفا کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان ضمن تقدیر از تلاش‌های 7 ساله مدیر سابق شعب بانک کشاورزی استان زنجان گفت: در کشاورزی تاکید بر تکمیل زنجیره تولید و تامین محصولات کشاورزی است که امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد آن باشیم. البته با همراهی بخش خصوصی و شبکه بانک کشاورزی در ماه‌های اخیر شاهد موفقیت‌هایی در این حوزه بودیم که امیدواریم با هدفمندی وام‌ها و تسهیلات بانکی شاهد رشد تولید، تامین، عرضه و توزیع سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی شده در حوزه کشاورزی باشیم.

** اعطای تسهیلات اساسی در بخش کشاورزی

جواد صمدی، مدیر سابق شعب بانک کشاورزی استان زنجان در این جلسه گفت که؛ عمده طرح‌های اولویت‌دار مربوط به بخش کشاورزی که موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند مربوط به تسهیلات مردمی سازی توزیع یارانه‌ها است که در اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و برای حمایت از تولیدکنندگان و رونق واحدهای تولیدی دام و طیور، دامدار کارت‌ بانک کشاورزی در شعب  منتخب استان زنجان پرداخت می‌‌گردد را شامل می‌شود.

مدیر سابق شعب بانک کشاورزی استان زنجان در مورد روند اعطای تسهیلات اساسی در بخش کشاورزی عنوان کرد: تسهیلات اساسی در بخش کشاورزی با پرداخت سریع‌تر و در قرار گرفتن اولویت پرداخت سبب حفظ و ایجاد اشتغال در این بخش شده است.

صمدی ضمن آرزوی موفقیت برای مدیر جدید شعب بانک‌ کشاورزی به عنوان نیروی بومی و تک تک پرسنل و کارکنان شعب بانک‌ها گفت: مساعدت‌های قانونی نظیر امهال، تمدید و حتی پرداخت مجدد تسهیلات با هدف احیای واحدهای تولیدی راکد و کمک به واحدهای کوچک و متوسط همچنان جزو اولویت‌های این بانک در جهت حمایت از تولید بوده که همواره مدنظر مجموعه بانک کشاورزی قرار داشته است.

اصغر احمدی، مدیر جدید شعب بانک کشاورزی استان زنجان در این جلسه «اراده و حمایت دولت در کشور و همراهی مقام عالی استان و مجموعه»، «حس اعتماد عمومی مردم، مشتریان و فعالان بخش خصوصی»، «برخورداری از سرمایه انسانی توانا، ساعی، مسئولیت‌پذیر و پاک دست در بانک کشاورزی»، «تعامل ارزشمند و سازنده بانک و نهادها و ارگان‌ها»، «پیشرو بودن بانک کشاورزی در عرصه بانکداری الکترونیک و تحول دیجیتال»، «برخورداری از گسترده‌ترین شبکه در سرتاسر کشور و استان زنجان» را از پشتوانه‌های تحقق اهداف بزرگ در بانک کشاورزی دانست.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان زنجان ضمن ابراز امیدواری برای داشتن سهمی بیشتر و باکیفیت‌تر در ساخت و آبادانی کشور و به تبع آن استان زنجان عنوان کرد: توجه بیشتر به زنجیره‌های ارزش، تولید و تامین، هوشمندسازی کشاورزی، کشاورزی دانش بنیان در کنار تداوم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و تامین مالی حمایتی از گزینه‌های مهم در رسیدن به اهداف بانک بوده و سعی می‌کنیم در شعب بانک کشاورزی استان زنجان توجه جدی داشته باشیم.

**اعطای تسهیلات 315 هزار میلیارد ریالی به بخش‌های مختلف اقتصادی توسط بانک کشاورزی

استان زنجان

احمدی با اشاره به تسهیلات پرداختی از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه 1401 تصریح کرد: مجموع کل تسهیلات پرداختی به بخش‌های مختلف اقتصادی، 315 هزار و 167 میلیارد ریال بوده است که از این میزان 40 هزار و 317 میلیارد ریال به بخش کشاورزی، 106 هزار و 900 میلیارد ریال به بخش صنعت و معدن، 78 هزار و 98 میلیارد ریال به بخش خدمات و بازرگانی، 42 هزار و 412 میلیارد ریال به بخش مسکن و ساختمان و 2 هزار و 432 میلیارد ریال به بخش صادرات اعطا شده است.

به گفته مدیر شعب بانک کشاورزی استان زنجان از مجموع تسهیلات پرداخت شده نیز 45 هزار و 8 میلیارد ریال سهم وام‌های قرض‌الحسنه بوده که به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بخش کشاورزی متفاوت‌تر، چالشی‌تر با درجه و ضریب سختی بالا نسبت به سایر بخش‌ها است، ادامه داد: تمامی ریسک‌ها، تهدیدها و چالش‌های موجود در پیرامون سایر بخش‌های اقتصادی در بخش کشاورزی وجود دارد که ریسک بازار، ریسک قیمت، ریسک سرمایه، ریسک بازدهی و ریسک عملیاتی از جمله این موارد هستند.

احمدی «بانک کشاورزی» را یکی از بانک ها‌ی استراتژیک دانست و گفت: با توجه به اینکه تامین امنیت غذایی به عنوان چالش جهانی مطرح است و در کنار مولفه‌های دیگر به عنوان عنصری مهم  در آبادانی کشور و رونق اقتصاد مطرح است و ما نیز با در نظر گرفتن این مولفه‌ها و البته در راستای تحقق رفاه و امنیت غذایی برنامه‌های بانک کشاورزی استان زنجان را تدوین و اجرا می‌کنیم.

 

انتهای پیام

 

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانبانک کشاورزی
sedayezanjannews.ir/nx9496


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»