کد خبر: 9520
1401/12/27 - 13:44


«پری»؛ در جشنواره بین‌المللی کشور پرتغال

فیلم کوتاه پری تهیه‌شده در سازمان فرهنگی،هنری و ورزشی شهرداری زنجان به قلم و کارگردانی «مجید سیدی» از بین ۵۰۰۰ هزار فیلم ارسالی از سراسر دنیا، منتخب رسمی داوران و به جشنواره EUROPE INTERNATIONAL FILM FESTIVAL در کشور پرتغال شهر لیسبون راه یافت.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان/ زهره میرعیسی‌خانی‌: فیلم کوتاه پری تهیه‌شده در سازمان فرهنگی،هنری و ورزشی شهرداری زنجان به قلم و کارگردانی «مجید سیدی» از بین ۵۰۰۰ هزار فیلم ارسالی از سراسر دنیا، منتخب رسمی داوران و به جشنواره EUROPE INTERNATIONAL FILM FESTIVAL در کشور پرتغال شهر لیسبون راه یافت.

«مجید سیدی» کارگردان جوانی که با فیلم «پری» در چهارمین حضور بین‌المللی افتخار دیگری را کسب کرد در گفت‌وگو با صدای زنجان گفت: تمام اتفاقات و درخشش این فیلم را مدیون امید، اخلاق و آگاهی تیم و عوامل فیلم پری هستم و امیدوارم این چنین اتفاقات مثبت به جامعه و مردم عزیز کشورم امید و انگیزه ادامه راه در عرصه هنر را بدهد.

«سیدی» پیش‌ازاین پیرامون ورود خود به عرصه هنر و سختی‌ها و مشکلاتی که پشت سر گذاشته است، گفته بود فیلم‌نامه «پری» را ساعت ۴ صبح وقتی از خواب بیدار شدم، نوشتم و نوشتن آن تا ساعت ۶ صبح تمام شد. فیلم در مورد آتش‌نشانی است که برای نجات دو نفر جان خود را به خطر می‌اندازد و می‌سوزد. شاید بتوان گفت که موضوع فیلم «پری» در خصوص قضاوت است به‌طوری‌که مردمان جامعه از روی ظاهر افراد قضاوت می‌کنند.

وی افزوده بود: در مرحله ساخت کسی نبود که به من اعتماد کند. قبل از من خیلی‌ها بودند که به سراغ ارگان‌ها رفته بودند و به آن‌ها اعتماد شده بود و بودجههای زیادی گرفته بودند اما آن خروجی لازم را نداشتند و این موضوع باعث شده بود که اعتماد ارگان‌ها به‌نوعی به هنرمندان سلب شود! از همین رو خیلی تلاش کردم که به آن‌ها ثابت کنم که این کار، کار خوبی از آب درمی‌آید و  خوشحالم که توانستم جواب اعتماد سازمان فرهنگی شهرداری زنجان، را در قبال اعتمادی که به من داشتند بدهم!

سیدی،در مورد قهرمان اصلی این فیلم کوتاه عنوان کرده بود: «داوود محمدآبادی» را من از نزدیک می‌شناسم و از همین جهت تصمیم گرفتم که ایشان را برای بازی در این فیلم بیاورم. ایشان کارگردان خوانده و بازیگر هستند. وقتی داستان را برای او تعریف کردم، گریه کرد و گفت من از همه برای کار در فیلمی دستمزد می‌گیرم، ولی برای این کار رفاقتی کار می‌کنم چراکه سرنوشت خود من هست. من تلاش کردم در این فیلم قضاوت‌هایی که در مورد او در جامعه می‌شد را به تصویر بکشم. مردم از او می‌ترسیدند و فکر می‌کردند که ناراحتی پوستی دارد و نمی‌دانستند که پشت این چهره ترسناک یک فرشته واقعی وجود دارد!

به گفته سیدی، هنوز که هنوز است مردم از او خبر ندارند و کسی او را جدی نمی‌گیرد! او دو دختر دارد که خیلی به او روحیه می‌دهند و خانواده‌اش باعث شده که داوود همیشه لبخند به لب داشته باشد و برایش مهم نباشد که در خیابان چه برخوردی با او می‌شود. خاطراتی که داوود برای من تعریف کرد من را خیلی منقلب کرد و من در فیلمم تلاش کردم که بگویم که پشت آن چهره یک قهرمان واقعی هست!

 این کارگردان می‌افزاید: تقریباً ۸ ماه این کار طول کشید و در این مدت بازیگران و عوامل بسیاری را عوض کردم و آن‌ها را می‌سنجیدم تا کار خوبی را بسازم. به‌طوری‌که چندین بار تصویربردارم را عوض کردم تا درنهایت تصویربردار این فیلم کوتاه که واقعاً حرفه‌ای بود را انتخاب کنم، چراکه احساس می‌کردم سایرین آن انگیزه لازم را ندارند یا نمی‌توانند از پس این فیلم بربیایند! خدا را شکر همه بچه‌ها باانگیزه بودند و تمام‌قد پای‌کار ایستادند!

 

انتهای پیام 

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانفیلم کوتاه پری
sedayezanjannews.ir/nx9520


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»