کد خبر: 9530
1402/01/16 - 11:14


معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خبر داد:

فروش ۲ میلیارد تومانی صنایع‌دستی استان زنجان در ایام نوروز

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از فروش حدود ۲ میلیارد تومان صنایع دستی استان زنجان در ایام نوروز خبر داد و گفت: چاقوی زنجان در صدر خرید‌های صنایع دستی نوروزی قرار گرفت.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان/ زهره میرعیسی‌خانی: معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از فروش حدود ۲ میلیارد تومان صنایع دستی استان زنجان در ایام نوروز خبر داد و گفت: چاقوی زنجان در صدر خرید‌های صنایع دستی نوروزی قرار گرفت.

الناز خدایی‌فرد، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه آمار فروش صنایع دستی ما از آغاز تعطیلات نوروزی تا پایان 13 فروردین ماه 1402 در حدود 2 میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: امسال 68 غرفه در سطح استان در قالب 10 بازارچه صنایع‌دستی مشغول ارائه خدمات به گردشگران و مهمانان نوروزی بودند.

وی ادامه داد: در سطح استان زنجان رشته‌های چاقو‌سازی، ملیله‌کاری، مسگری بیشتر رونق را دارد و زنجان جزو استان‌های برتر درزمینهٔ تولید صنایع‌دستی فلزی است. در همین راستا برای تقویت اقتصاد صنایع‌دستی و وضعیت اقتصادی هنرمندان این حوزه، بازارچه‌های صنایع‌دستی در نوروز امسال در شهرستان‌های مختلف که تردد بالایی از مسافران و گردشگران را داشت دایر شد.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان  اذعان کرد: برآوردی هم که از فروش محصولات خود در بازارچه‌های موقت داشتیم در حدود 2 میلیارد تومان است که نسبت به  سال گذشته تغییر چندانی نکرده است و تنها باکمی رشد در این زمینه مواجه بوده است.

وی بابیان اینکه بیشترین فروش ما  از بین صنایع‌دستی استان مختص چاقو، مس و زیورآلات سنتی استان بوده است، افزود: سبک چاقوسازی و مسگری هنرمندان این استان متمایز نسبت به سایر استان‌های کشور است.

 

انتهای پیام/

 

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانصنایع‌دستی استان زنجانالناز خدایی‌فردمعاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنج
sedayezanjannews.ir/nx9530


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»