کد خبر: 9537
1402/01/17 - 11:16


رئیس اتحادیه نانوایان زنجان خبر داد؛

اجرای طرح آرد یارانه‌ای در نانوایی‌های زنجان به صورت «شناور»

مهدی بیات: نانوایان انگیزه‌ای برای افزایش کیفیت نان ندارند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان / سمیه محرمی: رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با اشاره به روند اجرای طرح آرد یارانه‌ای در نانوانی‌های زنجان خبر داد و گفت: این طرح به صورت فاز به فاز اجرایی می‌شود.

مهدی بیات، رئیس اتحادیه نانوایان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه طرح آرد یارانه‌ای به صورت فاز به فاز اجرایی می‌شود، اظهار کرد: فروش نان در نانوایی‌های زنجان بدون مشکل در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در گام بعدی اجرای طرح آرد یارانه‌ای سهمیه شهرستان‌ها شناور خواهد شد، بیان کرد: در این حالت سهمیه به سهمیه مرکزی تبدیل می‌شود و هر استان به میزان نیاز خود نان دریافت می‌کند.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با اشاره به اینکه یکی از ایرادات طرح موجود آرد یارانه‌ای انحصاری بودن آن است، اضافه کرد: به دلیل این انحصار رقابتی برای بهبود خدمات در این طرح نیست و دسترسی به سامانه برای ما وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هنوز تصمیمی در مورد اصلاح قیمت نان گرفته نشده است چرا که تعیین دستمزد کارگران و برخی افزایش قیمت‌ها به تازگی اتفاق افتاده است و این اقدام نیاز به زمان بیشتری هست، عنوان کرد: هر چند اصلاحات کشوری خواهد بود اما هر استان در حوزه خود تا حدودی می‌تواند ورود پیدا کند.

بیات با اشاره به اینکه به نظر بنده باید یارانه آرد آزاد شده و مستقیم در اختیار خود مردم قرار گیرد، اضافه کرد: آزادسازی قیمت نان زمینه رقابت نانوایان و افزایش کیفیت نان را فراهم می‌کند.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با اشاره به اینکه پژوهشکده غلات به صورت مستمر کیفیت نان را بررسی می‌کند، اضافه کرد: برای سال‌های متوالی کیفیت نان در زنجان جایگاه برتر کشوری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه با این وجود معتقدیم نانوایان انگیزه‌ای برای افزایش کیفیت نان ندارند، اضافه کرد: نان خشک به لحاظ قیمتی 2 برابر نان گرم به فروش می‌رسد و همین موجب از بین رفتن انگیزه نانوایان برای ارتقای کیفیت نان می‌شود.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانطرح آرد یارانه‌ای در نانوایی‌های زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9537


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»