کد خبر: 9568
1402/01/28 - 15:15


مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان زنجان با حمایت از برخورد سلبی با بدحجابان مطرح کرد:

دشمن ما را با یک چالش اجتماعی درگیر کرده است

تقی محدر: برخی از بدحجابان از روی جهل بی قانونی می‌کنند، لذا با تذکر ‌می‌توان آنها را جذب کرد ولی بخشی دیگر تعمدا و برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی هست، که باید با آنان برخورد کرد/۲۵۰ نفر از فارغ‌التحصیلان حوزه در قالب طرح امین در آموزش و پرورش فعالیت می کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ زهره میرعیسی‌خانی- مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان زنجان ضمن حمایت از از برخورد سلبی با بدحجابان گفت که یکی از راهبردهای دشمن برای تجزیه ایران و جمهوری اسلامی از طریق حجاب است. «اندلس» و «الجزایر» دقیقا به طریق همین جنبش زنان تجزیه شدند.

حجت الاسلام «تقی محدر»، مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان زنجان یکشنبه 28 فروردین ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن حمایت ضمنی و تلویحی از برخورد سلبی در موضوع حجاب، اظهار کرد: چه کسی مسئله حجاب را در جامعه این میزان پررنگ کرده است و این مسئله را به مسئله اول کشور تبدیل کرده است؟ کسانی این مسئله را به عنوان مسئله اول کشور تبدیل کرده‌اند که علیرغم همه مشکلاتی که ما در زمینه اقتصاد و تورم داریم، سعی در ایجاد اختلال در کشور را دارند. شبکه‌های خارجی 24 ساعته در مورد این موضوع اطلاع‌رسانی می‌کنند، در حالی‌که سایر مشکلات مردم را نادیده می‌گیرند.

 وی ادامه داد: دخالت دشمنان در ایران مربوط به 44 سال پیروزی انقلاب اسلامی نیست و از سال‌های پیش از انقلاب نیز دشمن به دنبال سرنگون کردن این کشور بوده است. ضمن اینکه این دشمنی فقط محدود به جمهوری اسلامی ایران هم نیست که بگوییم که با ایران مشکل دارد. عراق، سوریه، لیبی و سودان نمونه‌هایی از این موارد هستند که دشمن در این زمینه دخالت داشته است. سوال اینجاست که کسانی که برای انسانیت ارزش قائل نیستند، چرا در این چند ماهه ادعای حقوق بشری دارد و از حقوق زن دفاع می‌کنند؟

 این مسئول با بیان اینکه آیا نباید به این حمایت‌ها شک داشت، افزود: این‌ها اگر دلسوز مردم هستند، چرا تحریم‌ها را برنمی‌دارند و داروها را که نیاز ضروری کشورها هستند را تحریم می‌کنند؟ مدعیان حقوق بشر چرا نسبت به این مسئله بی‌تفاوت هستند و چرا مسئله حجاب برای آنها به یک دغدغه تبدیل شده است؟ ما نباید به صداقت این مدعیان شک داشته باشیم؟

**اصل مسئله حجاب یک مسئله فرهنگی است و ما باید یک رویکرد ایجابی داشته باشیم

وی افزود: اصل مسئله حجاب یک مسئله فرهنگی است و ما باید یک رویکرد ایجابی داشته باشیم. چنانچه ما در معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کارگروه عفاف و حجاب داریم و در سطح شهر و جلسات خانگی در این زمینه ورود کرده‌ایم. اما اگر کسی فکر کند که مسئله حجاب امروز یک مسئله ایجابی و کار فرهنگی انجام شود، اشتباه است، چرا که یکی از رویکردهای مقابله دشمن با ایران تجزیه آن است همانطور که به دنبال  تجزیه سوریه و سودان و لیبی بودند و این مسئله تنها از طریق حجاب ممکن است.

 وی ادامه داد: یکی از راهبردهای دشمن برای تجزیه ایران تجزیه جمهوری اسلامی از طریق حجاب است. «اندلس» و «الجزایر» دقیقا به طریق همین جنبش زنان تجزیه شدند. خود دشمن نیز در این رابطه به صراحت اعلام می‌کند که به واسطه برنامه ماهواره‌ها و انقلاب جنسیتی زنانه طی 20 سال ایران را تجزیه می‌کنیم. پس چگونه می‌توانیم به دنبال حل این مسئله صرفا به صورت ایجابی و فرهنگی باشیم؟

حجت الاسلام محدر با بیان اینکه رهبری حرف اول و آخر را در مورد حجاب زده است، اظهار کرد:حجاب واجب شرعی و قانونی است و کسی که حجاب را رعایت نکند، هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی و قانونی را انجام داده است اما دشمنان وقتی ما را هدف قرار می‌دهند کاری به اعتقادات ما ندارند و در بحث حجاب ما نباید در دام دو قطبی‌های دروغینی که دشمن ساخته است، بیفتیم. حجاب اجباری و اختیاری معنا ندارد و حجاب یک واجب شرعی و عقلی است و هر زنی باید به آن پایبند باشد. حجاب برای دفاع و مصونیت از خود زن است و به واسطه حجاب است که زن میتواند در صحنه اجتماع حضور داشته باشد و لطمه نبیند.

 وی با پرسش سوال اینکه «با کسانی که تعمدا و برای مقابله و دشمنی با حجاب، بی‌حجاب است، چه باید کرد؟»، اظهار کرد: باید با بی‌قانونی از هر نوع ( در راهنمایی و رانندگی و قوانین مالیاتی ) برخورد کرد. نمی‌توان گفت که حجاب یک موضوع شخصی است. حجاب نیز یک قانون است و باید مطابق سایر قوانین با آن برخورد شود، لذا باید با کسانی که تعمدا در این زمینه ورود می‌کنند، برخورد سلبی کرد. بخشی از این افراد از روی جهل بی قانونی می‌کنند، لذا با تذکر ‌می‌توان آنها جذب کرد ولی بخشی دیگر تعمدا و برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی هست، که باید با آنان برخورد کرد.

این مسئول اذعان کرد: آیا نباید در مقابل انجام خلاف قانون، برخورد سلبی انجام بگیرد؟ اینکه برخی عنوان می‌کنند راهکار برخورد با بی‌حجابی فقط ایجابی است، معنایش کشف حجاب آزاد است. در این زمینه بایستی کار فرهنگی صورت بگیرد و آموزش و پرورش باید در این زمینه کار کند و در دانشگاه هم باید کار شود، اما یک اقلیت که بخواهند در این زمینه بی‌قانونی کنند باید با آنها برخورد کرد، چرا که کار برخی از افراد از برخورد ایجابی گذشته است.

وی با بیان اینکه حجاب یک امر تخصصی است اما متاسفانه همه به خود اجازه می‌دهند که در این زمینه به صورت غیرکارشناسانه حرف بزنند، اظهار کرد: طبق فرمایش رهبری مسئله حال حاضر کشور مسئله اقتصاد و تورم و مقابله با فساد است، اما دشمن در حال ضریب دادن به مسئله حجاب است و از یک مسئله در این کشور 4 ماه اغتشاش درست کردند و سپس تحریم‌ها را چند برابر کردند. باید پرسید چرا اجازه داده نشد که در مرگ مهسا امینی روند قانونی طی شود و یک عده قبل از اعلام هر نظر کارشناسی عنوان کردند که او را کشتند.

این مسئول با بیان اینکه نباید حجاب مسئله اول کشور شود اما دشمن ما را با یک چالش اجتماعی درگیر کرده، اظهار کرد: دشمن به خوبی ما را رصد می‌کند و برای اینکه برای ما چالش جدیدی ایجاد کند تا نگذارد ما به حل مسائل و مشکلات اقتصادی خود فکر کنیم، ما را با یک مسئله اجتماعی و عادی که در هر جامعه‌ای ممکن است اتفاق بیفتد، درگیر می‌کند تا از رسیدن ما به این موضوعات باز دارد. ضمن اینکه معتقدم مسئولین ما به موضوعات فرهنگی و دینی چندان توجه نداشته‌اند و بر روی این مسائل چندان کار نکرده‌اند.

**ارتقای جایگاه حوزه‌های علمیه خواهران، گامی در راستای حقوق زنان است!

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران اشاره و اذعان کرد: مدرسه‌های علمیه خواهران در سه مقطع سطح دو (کارشناسی)، سطح سه (کارشناسی ارشد) و سطح چهار (دکتری) پذیرش دارند. ضمن اینکه به طور کلی هفت مدرسه علمیه خواهران در استان زنجان در مقطع سطح یک و دو و مدرسه علمیه(موسسه آموزش عالی نورالزهرا) در مقطع سطح سه(کارشناسی ارشد) فعالیت دارد.

این مسئول با بیان اینکه چهار رشته مشاوره با رویکرد اسلامی، کلام اسلامی، فقه و اصول و تفسیر قرآن در سطح سه در مدرسه نورالزهرای زنجان دایر است، گفت: در مقطع سطح چهار(دکتری) نیز در رشته فقه خانواده پذیرش وجود دارد. ضمن اینکه باید اذعان داشت که زنجان تنها استان در غرب کشور است که سطح چهار(دکتری) در مدرسه علمیه خواهران دارد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران به صورت رسمی مولود انقلاب اسلامی است و از سال ۱۳۷۵ با درایت رهبر معظم انقلاب بنیانگذاری شد، اظهار کرد: در زمان حاضر حدود ۴۸۰ مدرسه علمیه ویژه خواهران در سراسر کشور وجود دارد که امکان تحصیل را برای علاقه مندان در همه نقاط کشور فراهم کرده است. همچنین در زمان حاضر  ۶۵ هزار طلبه خواهر در سطح کشور در مدرسه‌های علمیه در حال تحصیل هستند.

حجت الاسلام محدر با بیان اینکه مدرک حوزه علمیه خواهران، معتبر است و در نظام آموزشی و استخدامی به رسمیت شناخته می‌شود، گفت: شرط ورود به سطح دو مدرسه‌های علمیه در مقطع دیپلم، حداکثر سن ۴۰ سال و حداقل معدل دیپلم ۱۴ است.

وی با بیان اینکه مدارس علمیه خواهران به صورت هیات امنایی اداره می شود، گفت: اعضای هیات امنا جزو افراد دلسوز و معتمد منطقه هستند و این نحوه مدیریت واداره مدارس، نماد مردمی بودن حوزه‌های علمیه خواهران است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فارغ التحصیلان مدارس علمیه خواهران حضور موثری در جامعه دارند، افزود: ۲۵۰ نفر از فارغ‌التحصیلان حوزه در قالب طرح امین در آموزش و پرورش فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران روز به روز جایگاه خود را پیدا می‌کنند، اظهار کرد: این موضوع، گام مهمی در راستای حقوق زنان است و ما برخلاف کسانی که شعار زن، زندگی، آزادی سر می دهند، دنبال حقوق واقعی آنان در تحصیل و ایفای نقش موثرشان در جامعه هستیم.

 

انتهای پیام/

 

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانمدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان زنجانبرخورد سلبی با بدحجابان
sedayezanjannews.ir/nx9568


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»