کد خبر: 9573
1402/01/29 - 15:27


صدای زنجان موضوع حواشی مسابقات ورزشی در زنجان را بررسی می‌کند؛

ورزش با پاشنه کش!

معاون ورزش و جوانان استان: تماشاگران در مسابقات هیجان داشتند اصلا بحث چاقوکشی مطرح نبود! / مدیر کل ورزش و جوانان استان: پاشنه‌کشی بوده نه چاقوکشی! / مربی ورزشی: با این حواشی مردم اعتماد خود به ورزش را از دست می‌دهند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / سمیه محرمی - درگیری و حوادث در جام رمضان فوتبال خدابنده این بار به مسابقات والیبال شهرستان زنجان رسیده و حواشی تامین امنیت و برگزاری مسابقات در فضای مناسب به یک دغدغه برای ورزشکاران و تماشاگران تبدیل شده است.

سال گذشته بود که وقوع درگیری در یکی از مسابقات فوتبال در زنجان حواشی و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت و شرایط به نحوی پیش رفت که موجب آسیب دیدن یکی از ورزشکاران و مربی یکی از تیم‌ها در این حادثه شد و واکنش جمعی از طرفداران ورزش در استان را به دنبال داشت.

در سال‌جاری نیز این موضوع به شکل دیگر، برای چندین بار در مسابقات فوتبال جام رمضان شهرستان خدابنده نیز تکرار شد و موجب اعمال قانون به تیم‌های متخلف شد اما این سریال گویا قصد تمام شدن ندارد و براساس‌ فیلم‌های ارسالی به صدای زنجان این بار درگیری در مسابقه والیبال در زنجان رخ داده و بنا بر اظهارات شاهدان عینی حتی منجر به چاقوکشی و درگیری در سالن بازی شده است.

یک مربی ورزشی که نامش نزد صدای زنجان محفوظ است، می‌گوید: هر چند وقوع این اتفاقات در مسابقات با هیجان بالا به ویژه در فوتبال طبیعی است اما نباید ادامه‌دار باشد.

وی با اشاره به اینکه ورزش یکی از فعالیت‌های نوجوانان و جوانان است که علاوه بر سلامت جسمانی منجر به سلامت روحی نیز می‌شود، عنوان می‌کند: خانواده‌ها برای فعالیت ورزشی فرزندان خود تمایل زیادی دارند و آن را محلی سالم برای فعالیت اجتماعی فرزندان خود می‌دانند.

وی با بیان اینکه ادامه فرآیند موجود می‌تواند خانواده‌ها را نسبت به حوزه ورزش نیز بدبین کنند، ادامه می‌دهد: هیچ پدر و مادری راضی نیست که فرزندش در محیطی قرار گیرد که سلامتش در آن تنظیم نمی‌شود.

**ماموران انتظامی طبق قانون اجازه ورود به سالن‌های ورزشی را ندارند

صدای زنجان موضوع این اتفاق در مسابقات ورزشی را از غفور امانی معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان جویا می‌شود که وی با رد چاقوکشی در مسابقات والیبال اظهار می‌کند: طبق گزارشات دریافتی به اداره کل ورزش و جوانان این مورد چاقوکشی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه در مسابقات ورزشی با حضور تماشاگران هیجانات نیز وجود دارد، ادامه می‌دهد: بخواهیم یا نخواهیم این حوادث جزو طبیعت مسابقات ورزشی است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه طبق قوانین نیروی انتظامی نباید به سالن‌های ورزشی ورود پیدا کند، بیان می‌کند: قوانین بدین صورت است که نیروهای حراستی خود اداره ورزش و جوانان باید امنیت را تامین کنند.

وی ادامه می‌دهد: در صورت نیاز و درخواست دستگاه، نیروهای انتظامی خارج از مجموعه مستقر می‌شوند.

امانی با اشاره به اینکه مسابقات ورزشی ذیل ادارت ورزشی بوده و این ادارات اقدام به برگزاری مسابقات ورزشی می‌کنند، اضافه می‌کند: اداره کل ورزش و جوانان به عنوان نیروی ستادی فعال است و بر این قبیل برنامه‌ها نظارت می‌کند!

* پاشنه‌کشی بوده است نه چاقوکشی

اما گویا مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان نگاه دیگه‌ای به این موضوع دارد و در سخنانش از همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با نیروی انتظامی برای تامین امنیت مسابقات می‌گوید و اینکه این نهاد به عنوان تامین کننده امنیت مسابقات به جلسات برگزاری لیگ‌ها دعوت می‌شود.

جواد بازرگان، مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه مسابقات توسط هیئت‌ها برگزار شده و اداره کل نقش نظارتی به موضوعات دارد، اضافه می‌کند: برای برگزاری مسابقات جلسات اولیه برگزار و تقسیم کار انجام می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه در این جلسات از نیروی انتظامی برای برقراری امنیت مسابقات دعوت می‌شود، اضافه کرد: خود مجموعه حراست اداره کل ورزش و جوانان نیز در این جلسات حضور می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه طبق اظهارات هیئت والیبال مورد ذکر شده در مسابقات چاقوکشی نبوده و بلکه یک نفر با پاشنه‌کش برای درگیر شدن، سمت فرد دیگری رفته است، عنوان می‌کند: طبق گزارشات دریافتی، چاقویی در دست فرد نبوده است. 

بازرگان با اشاره به اینکه پس از مسابقات بلافاصله کمیته‌های انضباطی تشکیل می‌شود، بیان می‌کند: تصمیم‌گیری در مورد تیم یا فرد ایجاد کننده این فضا انجام و براساس چهارچوب های قانونی برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این اتفاقات در فضاهای ورزشی به ویژه مسابقات با محوریت رشته‌های تیمی و توپی طبیعی است، ادامه می‌دهد: اما در بحث نظارت در مواقع لزوم و ضرورت با نیروی انتظامی هماهنگ شده و حراست ورود پیدا می‌کند.

بازرگان با اشاره به اینکه این قبیل اتفاقات تنها در زنجان رخ نداده و یک بحث کشوری است، ادامه می‌دهد: استان زنجان از این نظر جزو استان‎‌های خوب است.

وی با اشاره به اینکه برای رفع بخشی از این دغدغه ها، نیازمند اقدامات فرهنگی هستیم، اضافه می‌کند: باید این موضوعات به حداقل برسد ولی چون موضوعات هیجانی است این قبیل اتفاقات طبیعی است.

 

انتهای پیام/

 

 

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانحواشی مسابقات ورزشی در زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9573


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»