کد خبر: 9602
1402/02/07 - 10:59


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان؛

سپاه در مسئله حجاب به صورت سلبی ورود نمی‌کند

نشست خبری حجت الاسلام «حسن بیگدلی»، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان به مناسبت فرا رسیدن هفته عقیدتی سیاسی، چهارشنبه 6 اردیبهشت ماه برگزار شد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / زهره میرعیسی‌خانی: نشست خبری حجت الاسلام «حسن بیگدلی»، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان به مناسبت فرا رسیدن هفته عقیدتی سیاسی، چهارشنبه 6 اردیبهشت ماه برگزار شد.

**سپاه در مسئله حجاب به صورت سلبی ورود نخواهد داشت

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر «نقش سپاه در برخورد با بی‌حجابی» با بیان اینکه سپاه همواره به موضوع امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته است، گفت: سپاه در مسئله حجاب به صورت سلبی ورود نخواهد داشت. ورود سپاه در زمینه حجاب و عفاف در بعد ایجابی آن و صرفا در قالب تذکر لسانی خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم غنای دین اسلام را به دانش‌آموزان و جامعه معرفی کنیم در بطن آن عفاف و حجاب و دوری از منکرات وجود دارد و این ارتباط باید ایجاد شود و امید است با برنامه ریزی در این خصوص این اتفاق صورت بگیرد.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه سپاه یک مجموعه و نهاد انقلابی است، اظهار کرد: برخی از نهادها تاثیرگذاری عمیقی در ماندگاری انقلاب اسلامی داشتند که سپاه نیز یکی از این نهادها است.

این مسئول افزود: سپاه در طلیعه انقلاب تاسیس شد و دوم اردیبهشت ماه سالروز افتتاح این نهاد است. رویکرد این نهاد در سال 59 با شروع جنگ تحمیلی؛ نظامی شد. رهبری مجموعه سپاه را به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌دهند و عنوان می‌کنند که سپاه یک مجموعه صرفا نظامی نیست.

**سپاه یک مجموعه صرفا نظامی نیست

وی ادامه داد: در قانون اساسی هم به این امر اشاره شده است که سپاه یک مجموعه انقلابی برای حفاظت از انقلاب است. در کنار این مسئله به جهت ماندگاری هویت انقلابی سپاه در مجموعه سپاه یک نهاد «نمایندگی» ایجاد شده است که وظیفه این نهاد پاسداری و صیانت از هویت مکتبی و ولایتی سپاه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان افزود: اعتلای معرفت و بصیریت سیاسی کارکنان و بسیجیان و ترویج ارزش‌های انقلابی در سپاه و بسیج به عهده این نهاد است که باید در راستای همین مسئله حرکت کند.

به گفته حجت الاسلام بیگدلی، مقام معظم رهبری 3 مطالبه را از نهاد نمایندگی داشتند که ارتقای معرفت و بصیرت دینی، تقویت روحیه بسیجی و انقلابی و جهادی در صحنه بودن و میدان‌دار بودن و بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه از این موارد است.

وی با بیان اینکه همواره هدایت سیاسی، تبلیغ و فرهنگسازی، نظارت و صیانت در راستای ایفای نقش پاسداری از انقلاب در سپاه و بسیج وجود دارد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری برای اینکه سپاه بتواند وظایفش را به درستی انجام بدهد، آگاهی بخشی، دشمن و دوست شناسی و جریان شناسی را از بسیجیان و سپاهیان مطالبه می‌کند. در حقیقت این موارد از وظایف پایه‌ای سپاه است که در مجموعه سپاه باید بتواند تحقق یابد.

**برگزاری ۲۰۰ برنامه در مجموعه سپاه استان در هفته عقیدتی - سیاسی

وی به برگزاری برنامه‌های سپاه در هفته عقیدتی - سیاسی اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ برنامه در مجموعه سپاه استان در این هفته برگزار خواهد شد که  از جمله برنامه های مربوطه برگزاری مراسم حکمت مطهر، تبیین اندیشه‌ها و آثار شهید مطهری با محوریت جهاد تبیین، توزیع ۸۰۰ جلد کتاب در خصوص جهاد تبیین، برگزاری همایش هادیان سیاسی سپاه و بسیج، تشکیل قرارگاه ویژه حجاب و عفاف، تجلیل از اساتید و فرهنگیان مربیان برجسته، برگزاری کرسی‌های هم اندیشی توسط بسیج اساتید اشاره کرد.

 طرح ناظر در خصوص حجاب و عفاف، تجلیل از مربیان برتر عقیدتی، یادواره شهدای معلم فرهنگی، غبار روبی از مزار شهدا، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری نمایشگاه آثار شهید مطهری، برگزاری کارگاه آگاه سازی ازدواج آسان نیز از جمله برنامه‌های سپاه در هفته عقیدتی سیاسی بود که از سوی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان مطرح شد.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانحجت الاسلام «حسن بیگدلی»سپاه در مسئله حجابمسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی
sedayezanjannews.ir/nx9602


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»