کد خبر: 9643
1402/02/19 - 9:0


مدیر بورس منطقه‌ای زنجان از عدم تمایل شرکت‌های بزرگ استان برای ورود به بازار بورس خبر داد؛

سهامداران بلاتکلیف

7200 سهام‌دار کارخانه «سیمان خمسه» زنجان همچنان بلاتکلیف‌اند! / اصغر نجفی: برای ورود کارخانجات بزرگ استان زنجان به بازار بورس، «دعوت» می‌کنیم اما «اجبار» نه!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان/ سمیه محرمی - به دنبال دلسرد شدن 7 تا 9 هزار سهامدار شرکت سیمان خمسه پس از ۱۶ سال انتظار، نزدیک به ۲ هزار نفر سهام خود را واگذار کردند اما پس از تشکیل جلسات متعدد مدیران بورس منطقه‌ای زنجان در سال 1399 با مسئولان شرکت سیمان خمسه، روند نزولی تعداد سهامداران متوقف شد و بسیاری از آن‌ها امیدوارانه منتظر ورود به بازار سرمایه ماندند اما حالا اظهارات مدیر بورس منطقه‌ای زنجان به گونه‌ای است که شاید سهامداران، دیگر نباید منتظر ورود کارخانه سیمان خمسه به بورس باشند!

بورس واژه‌ای که این روزها نامش به شدت به گوش می‌رسد و از مزایا معایب آن بسیار صحبت می‌شود و سرمایه‌گذاری در آن به یکی از موضوعات داغ تبدیل شده است، بورس مجموعه‌ای که می‌توان از ظرفیت مثبت آن برای رشد و توسعه شرکت‌های تولیدی بهره جست.

ورود شرکت‌های بزرگ استان به ویژه سیمان خمسه و پتروشیمی زنجان به بازار بورس برای بهبود وضعیت سرمایه‌گذاری در این واحدها و همچنین افزایش و تسهیل خرید و فروش سهام این شرکت‌ها یکی از مطالبات مردمی به ویژه سهامداران این شرکت‌ها است، موضوعی که سال‌های قبل مطرح شد اما به ناگهان به فراموشی سپرده شد تا بار دیگر این شرکت‌ها بدون ورود به بازار بورس فعالیت خود را ادامه دهند.

اصغر نجفی، مدیر بورس منطقه‌ای زنجان در این زمینه در گفت‌و‌گو با صدای زنجان با اشاره به اینکه هر شرکتی علاقه‌مند به ورود به بورس است، وظیفه ماست که در خدمت شرکت‌های علاقه‌مند به ورود به بورس باشیم، اظهار می‌کند: باید وقت بگذاریم و در مورد پذیرش و سایر موارد اطلاع‌رسانی به شرکت‌ها انجام شود، همچنین امورات را از تهران پیگیر باشیم که فرآیند هر چه سریع‌تر اتفاق بیفتد.

مدیر بورس منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه برای ورود شرکت‌ها به بورس باید طرف مقابل علاقه نشان دهد چرا که در سازمان بورس چیزی به نام اجبار در پذیرش در بورس وجود ندارد و خلاف اهداف این مجموعه است، اضافه می‌کند: سیمان خمسه طبق آمار 7 هزار و 200 نفر سهام‌دار دارد که به نظر می‌رسد بلاتکلیف هستند و مردم از ما پیگیر هستند تا این مجموعه وارد بورس شود و ما انرژی بیشتری گذاشتیم این مجموعه وارد بورس شود اما تمایلی که شرکت در گذشته نشان داد، وجود ندارد.

نجفی با اشاره به اینکه برای ورود به بورس شرکت‌های زنجان با دستگاه‌های مختلف جلسه برگزار و بحث و گفت‌و‌گو انجام شد ولی در ادامه تمایلی نشان ندادند و در اختیارات مسئولان بورس هم نبود که کاری کنند، ادامه می‌دهد: هر زمان مسئولان این شرکت علاقه نشان دهند، هم مشکل آن‌ها حل شود و هم امورات مردم با سهولت بیش‌تر و اطمینان خاطر انجام می‌شود.

مدیر بورس منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه تاکنون از سوی شرکت‌های زنجان برای ورود به بورس درخواستی داده نشده البته در گذشته 20 شرکت شناسایی شده بود که برای پذیرش تمایل نشان داده بودند، تاکید می‌کند: ما برای ورود به بازار بورس از شرکت‌های بزرگ استان زنجان دعوت می‌کنیم ولی باید به این نکته نیز توجه کرد که اجبار و اصرار در قانون بورس وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه فراز و فرودهای سال 1399 موجب کاهش تمایل شد، ادامه می‌دهد: در برنامه سال‌جاری برنامه‌ریزی می‌شود تا شرکت‌ها را نسبت به محاسن ورود به بازار بورس آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری دبیرخانه تامین مالی بورس‌های منطقه‌ای ایجاد می‌شود، بیان کرد: با تشکیل مجموعه‌های استانی نقدینگی و تامین مالی در استان حل شده و وظیفه این مجموعه است اگر شرکتی تمایل دارد با فرآیند پذیرش آشنا شوند و با علم ورود پیدا کند.

نجفی با اشاره به اینکه یکی از علل تبعات فعالیت مردم در بورس و مشکلات ایجاد شده در آن عدم آگاهی و پیروی از دیگران بود، خاطر نشان کرد: اطلاع‌رسانی و آموزش در دستور کار بورس قرار دارد.

مدیر بورس منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه با توجه به شروع سال برنامه جدی داریم تا نسبت به اطلاع‌رسانی به مجموعه‌ها اقدام کنیم، گفت: رویکرد بورس اطلاع‌رسانی و جذب علاقه‌مندان به بورس است که امیدواریم در این زمینه توفیقاتی به دست آوریم.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9643


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»