دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان زنجان گفت: روابط عمومی ها با اطلاع رسانی درست، روشنگری و شفافیت می توانند بسیاری از چالش های مربوط به نظام بانکی را حل کنند.
پایگاه
خبری صدای زنجان نیوز/ دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای
استان زنجان گفت: روابط عمومی ها با اطلاع رسانی درست، روشنگری و شفافیت می توانند
بسیاری از چالش های مربوط به نظام بانکی را حل کنند.
عبدالرضا خاتمی روز شنبه در آیین
بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی در نشست با مسئولان روابط عمومی بانک های
استان افزود: تبلیغات سوء علیه بانک ها یکی از چالش هایی است که نظام بانکی در
زمان حاضر با آن مواجه است.
وی ادامه داد: بخش دیگری از
چالش نظام بانکی هم مربوط به نارضایتی مردم از بانک ها است که بخشی از این نارضایتی
بجا و بحق است، البته بخشی از این نارضایتی هم تحت ثاثیر همان شایعات و جو سازی ها
است.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای
استان زنجان به نقش روابط عمومی ها در رفع این گونه چالش ها اشاره کرد و افزود:
بانک ها با ذیفنعان متعددی در ارتباط هستند و باید تلاش کنیم ارتباط و مراوده درست
و صحیح با آنان داشته باشیم که این مهم بر عهده روابط عمومی بانک ها است.
وی با بیان اینکه اقتصاد کشور،
بانک محور و بیش از ۹۰ درصد تامین مالی اقتصاد ایران بر دوش بانک ها است، اظهار
کرد: به جهت اهمیت بانک ها در حوزه اقتصاد، لازم است ارتباط بانک ها با افکار عمومی
صحیح و درست باشد و نبود چنین ارتباطی، هم برای بانک ها و هم برای ذینفعان، آسیب
زننده است.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی
استان زنجان نیز در این نشست، رسانه و فناوری های مربوط به این حوزه را از مولفه
های قدرت در دنیا برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت رسانه، همه باید به این جمع بندی
برسیم که روابط عمومی یک علم وسیع و یک فن بسیار مهم است.
محمدرضا نادری با بیان اینکه
داشتن اخلاص اولین قدم در آگاهی رسانی است، افزود: انعکاس دستاوردها و اقدامات
موجب ایجاد امید و اعتماد به بانک ها و در حالت کلی به نظام و دولت است.
وی با بیان اینکه برنامه های
مختلفی در زمینه رشد تولید در کشور عملیاتی شده است، افزود: حمایت از اجرایی شدن این
برنامه ها از طرف شبکه بانکی است و باید عملکرد شبکه بانکی در این حوزه به خوبی
انعکاس داده شود.