کد خبر: 9695
1402/03/07 - 9:40


در اتاق بازرگانی زنجان مطرح شد؛

کمبود نیروی متخصص کار، مشکل واحدهای تولیدی است

جلسه هم انديشي و تبادل نظر در خصوص اجرايي سازي طرح بورسيه صنعتي در واحد‌هاي اقتصادي در محل سالن جلسات شهيد شهرياري اتاق بازرگاني زنجان برگزار شد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ جلسه هم انديشي و تبادل نظر در خصوص اجرايي سازي طرح بورسيه صنعتي در واحدهاي اقتصادي در محل سالن جلسات شهيد شهرياري اتاق بازرگاني زنجان برگزار شد.

در اين جلسه که با حضور معاون توسعه مديريت و منابع استاندار زنجان و رييس و هيأت رييسه اتاق بازرگاني زنجان برگزار شد،  واحدهاي مختلف توليدي و صنعتي استان زنجان و همچنين مسولان دستگاههاي استان زنجان نيز حضور داشتند و مباحث و دستور جلسه مورد بحث و تبادل نظر حاضرين قرار گرفت.

صمد يوسفي اصل رئيس اتاق بازرگاني زنجان در اين جلسه با اشاره به اينکه طرح بورسيه صنعتي در واحدهاي اقتصادي از سوي اتاق بازرگاني زنجان به صورت جدي پيگيري ميشود، اظهار کرد: بورسيه صنعتي در واحدهاي اقتصادي يک طرح بسيار خوب مي باشد که هم براي دانشجويان و هم براي واحدهاي توليدي و صنعتي يک پروژه برد برد محسوب مي شود.

وي با بيان اينکه دانشجويان فرزندان ما بوده و موفقيت آنها به نفع ما و کشور و حضور نيروهاي متخصص در واحدهاي توليدي نيز و جذب نخبگان نيز يک حرکت بسيار موثر مي باشد، تصريح کرد: کمبود نيروي متخصص در واحدهاي توليدي و صنعتي يک موضوع مهم و مشکل اغلب واحدهاي توليدي است که اين طرح مي تواند تا حدود زيادي در راستاي رفع اين مشکل موثر باشد.

يوسفي اصل با اشاره به اينکه خوشبختانه دولت از اين طرح استقبال کرده و 80 درصد هزينه دانشجويان را در سال نخست متقبل مي شود، ابراز کرد: اين طرح زمينه حضور دانشجويان و آشنايي آنها با واحدهاي صنعتي و توليدي را نيز فراهم ميکند.

رئيس اتاق بازرگاني زنجان و تاکيد بر اينکه ارتباط بين واحدهاي توليدي و دانشگاهها بايد کاربرديتر شود، ابراز کرد: اتاق بازرگاني زنجان اين آمادگي را دارد تا نخبگان آماده به کار را به واحدهاي توليدي استان معرفي نمايد.

يوسفي اصل با تاکيد بر اينکه طرح بورسيه صنعتي در واحدهاي اقتصادي براي واحدهاي توليدي نيز مزاياي تبليغي داشته و موثر خواهد بود، ابراز کرد: اتاق بازرگاني زنجان همکاري هاي لازم را در عملياتي کردن و اجراي اين طرح انجام خواهد داد.

در ادامه مرتضي شهامي معاون  توسع مديريت و منابع استاندار زنجان نيز در اين جلسه با بيان اينکه بکارگيري نخبگان و نيروي کار متخصص در واحدهاي توليدي و صنعتي موضوع بسيار مهمي است، ابراز کرد: اميد است که اجراي طرح بورسيه صنعتي در واحدهاي اقتصادي با همکاري همه دستگاه ها و عوامل اجرايي شود و اين موضوع مهم که در گذشته مفغول مانده بود نيز به بهترين شکل ممکن اجرايي شود.

وي با بيان اينکه يافتن نيروي کار متخصص براي واحدهاي توليدي و صنعتي طي چند سال گذشته سخت بوده است، تصريح کرد: به کارگيري نيروهاي کاري متخصص و اشتغال آن ها و حمايت هاي لازم از آنها در طرح بورسيه صنعتي در واحدهاي توليدي ديده شده است.

شهامي با تاکيد بر اينکه اجراي نظاممند اين طرح يکي از مهمترين مولفه هاي اين طرح بايد باشد، ابراز کرد: اين طرح جذابيت هاي مطلوبي براي دانشجويان دارد و تلاش خواهيم کرد تا مشکلات احتمالي را نيز با کمک همه دستگاه ها رفع کنيم.

معاون توسعه مديريت و منابع استاندار زنجان با اشاره به مسئوليت هاي اجتماعي واحدهاي توليدي و لزوم شناسايي نيروهاي متخصص با استعداد براي به کارگيري در اين واحدها ابراز کرد :اميد است با همکاري همه دستگاه ها اين طرح به بهترين شکل ممکن در استان زنجان آغاز شود.

سيف الله رسولي رئيس بنياد نخبگان استان زنجان نيز در اين جلسه با اشاره به اينکه طرح بورسيه صنعتي در واحدهاي توليد يک طرح بسيار خوب بوده و بنياد نخبگان پيشتر اين طرح را در استان يزد اجرايي کرده است، با توضيحاتي در رابطه با اين طرح گفت: در اين طرح هم استعدادهاي برتر و هم دانش آموزاني که در کنکور سراسري رتبه هاي کشوري زير 2000 داشته اند مي توانند حضور پيدا کنند.

وي با بيان اينکه واحدهاي توليدي و صنعتي مي توانند رشته ها و نفرات مورد نياز خود را اعلام و نام آنها در دفترچه آزمون سراسري درج خواهد شد، تصريح کرد: حمايت هاي لازم نيز از سوي دولت و بنياد نخبگان از اين طرح اجرايي خواهد شد و در سال اول 80 درصد هزينهها را بنياد تقبل خواهد کرد.

رئيس بنياد نخبگان استان زنجان با اشاره به تسهيلات در نظر گرفته براي اين طرح از جمله طرح سرباز نخبگي خاطرنشان کرد: اين طرح براي دانشجويان و نخبگان و افراد با استعداد و واحدهاي توليدي و صنعتي يک پروژه برد، برد محسوب مي شود.

 در ادامه اين جلسه نمايندگان بخش خصوصي و دولتي استان زنجان به بحث و تبادل نظر پيرامون نقطه نظرات خود و موارد مطروحه در اين طرح پرداختند.

 

انتهای پیام/ 

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانکمبود نیروی متخصص کار در زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9695


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»