کد خبر: 3655
1399/04/10 - 14:59


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

کمبود نیرو داریم

ایمن شدن 12 درصد از مردم استان در برابر کرونا

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان کمبود نیرو در بخش بهداشت و درمان را مهم‌ترین مشکل حال حاضر دانشگاه عنوان کرد و گفت: افزایش آمار بیماران، خروج بخشی از نیروها به دلایل مختلف از جمله درگیر شدن با بیماری و افزایش تخت‌های بیمارستانی به دلیل افزایش تعداد بیماران از دلایل بروز کمبود نیرو در دانشگاه است.

پرویز قزلباش با دشوار توصیف کردن شرایط کنونی اظهار کرد: کار درمان تحت تاثیر، مشکلات ناشی از عدم رعایت نکات بهداشتی مورد تاکید و فاصله‌های اجتماعی تحت فشار است.

به گزارش فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به کمبودهای روی داده به دلیل افزایش تعداد بیماران مبتلا به کووید 19 در سطح استان گفت: در حال حاضر شهرستان‌ها مشکل حادی ندارند ولی مرکز استان با معضلات عدیده‌ای مواجه شده است.

وی کمبود نیرو در بخش بهداشت و درمان را مهم‌ترین مشکل حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی عنوان و تصریح کرد: افزایش آمار بیماران، خروج بخشی از نیروها به دلایل مختلف از جمله درگیر شدن با بیماری و افزایش تخت‌های بیمارستانی به دلیل افزایش تعداد بیماران از دلایل بروز کمبود نیرو در دانشگاه است.

قزلباش با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کمبود تجهیزات حادی در مراکز درمانی استان وجود ندارد، گفت: حتی دانشگاه توان افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی را دارد ولی مشکل این است که نیرو برای اداره این تخت‌ها وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه اقداماتی در راستای جبران کمبود نیروی کار انجام شده است، ادامه داد: مشکلات موجود منعکس شده است، ولی باید متوجه بود که مشکل کمبود نیرو در دانشگاه‌های علوم پزشکی به ویژه در بخش پرستاری، کشوری است.

وی فاصله‌گذاری اجتماعی را اصل مهم در کنترل ویروس کرونا دانست و افزود: در حال حاضر مراسم‌های عروسی و عزا، به مهم‌ترین مشکل استان تبدیل شده است که بسیار خطرناک است و به سلامت جامعه آسیب وارده کرده چرا که بدون رعایت استاندارد‌های لازم برای این ایام برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر قابل توجه بودن آمار کادر درمان درگیر با بیماری کووید 19 گفت: فقط در بخش پرستاری، بالغ بر 100 نفر درگیر شده‌اند که به دلیل خروج آن‌ها از چرخه خدمت، مشکلات نیروی انسانی در این حوزه افزایش یافته است، چرا که بازگشت آن‌ها به دلیل عوارض ناشی از بیماری بسیار زمان‌بر است.

قزلباش در پاسخ به سوالی در مورد نتایج آزمایشات سرولوژی گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، در مقطع کنونی حدود 12 درصد از مردم نسبت به بیماری کووید 19 ایمنی پیدا کرده‌اند که تا ایجاد ایمنی عمومی فصله زیادی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزایش آمار بیماران کووید 19 را یادآور شد و تصریح کرد: نگرانی عمده از افزایش آمار این بیماران، مختل شدن ارائه خدمات به بیماران دیگر است./ 940

انتهای پیام


صدای زنجانپرویز قزلباشعلوم پزشکی زنجانککمبود نیروی کادر پزشکی
sedayezanjannews.ir/nx3655


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»