کد خبر: 9728
1402/03/11 - 16:20


رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان:

مشکلات اقتصادی، مردم را به سمت دلالی سوق داده است

مظاهر یوسفی‌امیری: ایجاد شغل و درآمدزایی در زنجان باید ساماندهی شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / لیلا محمدی: رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان گرانی برخی اقلام مصرفی در بازار را ناشی از تعدد واسطه‌ها دانسته و معتقد است: این سیستم معیوب به علت مشکلات اقتصادی خانوارها در استان ایجاد شده و ضروری است مسئولان نظارتی وارد عمل شوند.

مظاهر یوسفی‌امیری، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به گرانی افسارگسیخته در بازار کالاهای مصرفی اظهار کرد: متاسفانه بازار رها شده و نظارت جزئی که وجود داشت کاملا برداشته شده و بازار به حال خود رها شده است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان با بیان اینکه قدرت خرید مردم در استان زنجان کاهش یافته است، عنوان کرد: در این میان افزایش یارانه‌ها هیچ کمکی به بهبود وضعیت مردم نکرده است.

وی افزود: متاسفانه برخی مسئولان معتقدند که وضعیت اشتغال در زنجان مطلوب است در حالی که در واقعیت این اظهارات درست نمی‌تواند باشد. در سایر جوامع در فاصله تولید تا مصرف تعداد واسطه‌ها یک و نهایتا 2 مورد است که در نتیجه محصول نهایی به قیمتی که با قیمت درب کارخانه چندان فاصله‌ای ندارد به دست مصرف‌کننده می‌رسد در حالی که در کشور از جمله استان زنجان این گونه نیست.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان «تعدد واسطه‌ها و دلال‌ها» و به تبع آن فرصت‌طلبی‌ها با هدف کسب سود بیشتر را از مشکلات این روزهای بازار زنجان دانست و افزود: برخی‌ها با واسطه‌گری برای خود کسب و کار راه‌انداخته و درآمدزایی می‌کنند، نتیجه کارشان هم این شده که کالا به قیمت آنچنانی به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

یوسفی‌امیری با انتقاد از نبود نظارت کافی در بازار از مسئولان ذی‌ربط به ویژه ارگان‌های نظارتی خواست تا فرآیند ایجاد شغل را به طور کامل رصد کنند تا سیستم و شبکه معیوب دلالی نتواند بدون هیچ مشکلی مشغول کسب درآمد باشد.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9728


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»