کد خبر: 9767
1402/03/21 - 14:46


برادر الناز رکابی، دختر عنکبوتی ایران در واکنش به برخی سنگ‌اندازی‌ها و عدم حمایت از این سنگنورد مطرح کرد؛

اگر قرار بود الناز به ایران برنگردد، از «سئول» برنمی‌گشت

داود رکابی: خواهرم ایران را دوست دارد و با نام ایران در مسابقات انتخابی المپیک شرکت می‌کند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: داود رکابی، برادر «الناز رکابی»، سنگنورد زنجانی با تائید ضمنی برخی سنگ‌اندازی‌ها در صدور ویزا و خروج خواهرش از کشور برای شرکت در مسابقات انتخابی المپیک ایتالیا و ارتباط آن با اتفاقات مهرماه 1401 در مسابقات کره جنوبی از عدم حمایت مالی این قهرمان از سوی مسئولان ورزشی انتقاد کرد.

الناز رکابی، سنگنورد زنجانی، فروردین‌ماه امسال برای انجام تمرینات قصد سفر به اسپانیا را داشت اما در فرودگاه به او گفته شد ممنوع‌الخروج است و به همین دلیل نیز پاسپورتش ضبط شد.

گفتنی است که فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ کمیته بین‌الملی المپیک در بیانیه‌ای، از کمیته ملی المپیک ایران خواسته بود روند زیر فشار گذاشتن ورزشکاران زن و گرفتن وثیقه از ورزشکاران برای خروج از کشور را متوقف کند.

این در حالی بود که چند روز پیش الناز رکابی، عازم رقابت‌های انتخابی المپیک در کشور ایتالیا شد و بنا بر اعلام رسانه‌ها، وزارت ورزش و جوانان، از الناز رکابی، یک میلیارد تومان به علاوه یک سند خانه، به عنوان وثیقه برای بازگشت به کشور گرفته است.

داود رکابی، قهرمان سنگنوردی ایران و برادر «الناز رکابی» در گفت‌وگو با صدای زنجان اخذ این وثیقه به عنوان تضمینی برای بازگشت خواهرش را تائید کرد و گفت: اخذ وثیقه عادی است و معمولا چنین روالی برای ورزشکاران به هنگام خروج از کشور صورت می‌گیرد.

بنا بر اظهارات داود رکابی، قهرمان سنگنوردی ایران و برادر «الناز رکابی» به صدای زنجان، خواهرش که به دختر عنکبوتی ایران معروف است، به علت اشتباهی که در تاریخ ویزای او ثبت و همین امر منجر به فشار (روحی) و ناراحتی او شده بود، عازم ایتالیا گردیده است.

رکابی با تائید تلویحی ارتباط اشتباه در تاریخ ویزای الناز رکابی با حواشی اخیر حضورش در رقابت‌های کره‌جنوبی (مهرماه 1401) ادامه داد: این ورزشکار برای کسب مجوز حضور در المپیک، پس از مسابقات ایتالیا در مسابقات جهانی سوئیس و اتریش نیز شرکت خواهد کرد.

رکابی که با هزینه شخصی خود به مسابقات جهانی رم رفته است روز جمعه با رقبای خود مصاف می‌دهد. این مسابقات از نظر رنکینگ برای انتخابی المپیک اهمیت دارد.

برادر این ورزشکار هم با تائید این مطلب ابراز کرد: مسئولان ورزشی گفته‌اند که این هزینه‌ها را جبران می‌کنند! تا به امروز که خواهرم به ایتالیا رفته است کلی هزینه سنگین پرداخت کرده است. نمی‌دانم منظور مسئولان ورزشی برای جبران هزینه‌ها، پرداخت هزینه سفر است یا خورد و خوراک و غیره! بنظر منظورشان از اینکه گفته‌اند برو، اگر نتیجه داد، خواهند گفت، ورزشکار ماست اما اگر نتیجه‌ای کسب نکرد، یعنی خداحافظ؟

او ادامه داد: اگر مسئولان از ترس اینکه الناز به کشور برنگردد، چنین رفتاری دارند این گونه عرض کنم که خواهرم ایران را دوست دارد و اگر قرار بود به کشور برنگردد همان موقع از سئول برنمی‌گشت (مهرماه 1401) و هر چه باشد، الناز به اسم ایران در مسابقات ایتالیا، سوئیس و اتریش شرکت خواهد کرد.


انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانالناز رکابیصخره نورد زنجانیداود رکابی
sedayezanjannews.ir/nx9767


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»