کد خبر: 9843
1402/04/06 - 15:18


مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان:

78 دهیاری در زنجان واجد شرایط دریافت اعتبارات تملک دارایی‌ شدند

وجیه‌الله بیگدلی گفت: آیین‌نامه اجرایی استفاده دهیاری‌ها به عنوان دستگاه اجرایی از اعتبارات تملک دارایی‌ها پس از تصویب در هیأت وزیران در ۱۳ اسفندماه سال گذشته توسط معاون اول رییس جمهور به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ وجیه‌الله بیگدلی گفت: آیین‌نامه اجرایی استفاده دهیاری‌ها به عنوان دستگاه اجرایی از اعتبارات تملک دارایی‌ها پس از تصویب در هیأت وزیران در ۱۳ اسفندماه سال گذشته توسط معاون اول رییس جمهور به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بر اساس این آیین نامه دهیاری‌های واجد شرایط به عنوان دستگاه اجرایی شناخته شده اند و دولت می‌تواند همانند شهرداری‌ها به دهیاری‌ها هم به صورت قانونی اعتبارات مالی پرداخت کند.

بیگدلی اظهار کرد: بر اساس این آیین نامه تمامی دهیاری‌های تمام وقت روستاهای با جمعیت بیش از هزار نفر که دارای درجه چهار و بالاتر هستند و از توان مالی، اجرایی و فنی مناسبی نیز برخوردارند، می‌توانند پس از اخذ کد دستگاه اجرایی از سازمان برنامه و بودجه از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استفاده کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان گفت: خوشبختانه درجه بندی دهیاری‌های استان سال گذشته انجام شد و بر اساس آن اکنون ۷۸ دهیاری در استان واجد شرایط دریافت اعتبارات تملک دارایی‌ به عنوان دستگاه اجرایی هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با تاسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید استان، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسید، ادامه داد: همچنین ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقای درجه پیدا کردند که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین آلات به دهیاری ها یکی از عوامل تاثیرگذار است.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانمدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9843


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»