کد خبر: 9888
1402/04/14 - 12:55


با هدف کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صورت گرفت؛

باشگاه فرهنگی- ورزشی «مهر عظام» در زنجان آغاز به کار کرد

۲ زمین در منطقه اسلام‌آباد و اعتمادیه زنجان برای آغاز فعالیت این مدارس در نظر گرفته شده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی:  رئیس هیئت مدیره باشگاه مهر عظام در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان هدف از تشکیل این باشگاه در استانهای کشور از جمله زنجان و عضوگیری از دختران و پسران ۷ تا ۱۵ سال را کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد.

نشست مطبوعاتی علی کفاشیان، رئیس هیئت مدیره باشگاه مهر عظام با اصحاب رسانه استان زنجان همزمان با آغاز فعالیت باشگاه فرهنگی و ورزشی عظام شعبه زنجان عصر سه شنبه (۱۳ تیرماه ۱۴۰۲) برگزار شد.

علی کفاشیان رئیس هیئت مدیره باشگاه مهر عظام در این نشست با اشاره به اینکه هدف باشگاه مهر عظام جذب گروه‌های هدف در مناطق کم برخوردار است، اظهار کرد: این باشگاه برای دختران و پسران در گروه سن هفت تا ۱۵ سال تشکیل شده است تا خطر آسیب‌های اجتماعی برای آنها را کاهش دهد.

کفاشیان با اشاره به اینکه این مدارس در استان‌های مختلف تشکیل شده است، اضافه کرد: رشته‌های فوتبال، فوتسال، دو و میدانی و شنا در این مدارس به صورت رایگان ارائه می‌شود.

رئیس هیئت مدیره باشگاه مهر عظام با اشاره به توجه ویژه تشکیلات باشگاه مهر عظام به ورزش دختران عنوان کرد: با گذشت ۲ سال از تشکیل این باشگاه ۶ دختر شایسته به تیم های ملی زیر ۱۷ سال به تیم لیگ برتر و دسته دوم کشور راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه این باشگاه فرهنگی در ۲۰ استان کشور فعال شده است و در پنج استان دیگر کشور در آستانه فعالیت است ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ مربی و کادر فنی با این باشگاه همکاری می کنند.

رئیس هیئت مدیره باشگاه مهر عظام با اشاره به اینکه برای هر بازیکن در ماه مبلغ یک میلیون تومان هزینه درنظر گرفته شده است، ادامه داد: وسایل ورزشی آنها هم رایگان تهیه شده و هیچ شهریه‌ای هم پرداخت نخواهند کرد و حقوق مربیان هم بر عهده باشگاه است.

وی ادامه داد: باشگاه فرهنگی و ورزش عظام در زنجان ۳۰۰ دختر و پسر با بضاعت مالی کم و در نقاط کم برخوردار را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

گفتنی است؛ گروه قطعات خودرو عظام از اردیبهشت سال ۱۴۰۰ اقدام به راه‌اندازی آکادمی‌هایی در رشته فوتبال کرد تا شرایط برای کودکان و نوجوانان مستعد که از موقعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند، فراهم شود.

این اقدام در سطح کشور از اسلامشهر آغاز شد و سپس در شهرهای دیگر ادامه پیدا کرد. رشت، قزوین، تبریز،شیراز، بم، خرمشهر، بیرجند، بجنورد، انزلی، گرگان و زاهدان دیگر کانون‌های باشگاه بودند که یکی یکی فعال شدند و این بار نوبت به استان زنجان رسیده است.

با گذشت مدتی از آغاز فعالیت‌ها، فعالیت‌ها در فوتسال هم دنبال شده و بانوان هم شکل گرفته است از دی‌ماه ۱۴۰۰ باشگاه مهر عظام تاسیس شده و تمام فعالیت‌ها از این به بعد زیر نظر باشگاه دنبال می‌شود. باشگاه از یکی از تیم‌های هندبال و همچنین فوتسال زنان حمایت کرده است، رده‌هایی که فعالیت در آنها انجام می‌شود به چهار رده زیر ۱۰ سال، زیر ۱۲ سال، زیر ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال تقسیم می‌شود.

جواد نوروزی مدیر فوتبال نیز در این نشست با اشاره به اینکه مهر عظام یک کانون برای کودکان بی سرپرست و با شرایط اقتصادی نه چندان مناسب است، بیان کرد: همه چیز در این کانون برای ورزشکاران به صورت رایگان است.

وی با اشاره به اینکه قرار است در همه شهرستان‌های استان این مدارس راه‌اندازی می‌شود، گفت: دو زمین در منطقه اسلام‌آباد و اعتمادیه برای آغاز فعالیت این مدارس در نظر گرفته شده است.

نوروزی با اشاره به اینکه با کمیته امداد و بهزیستی همکاری خواهد شد، ادامه داد: تلاش می‌شود فوتبالیست‌ها از دل این مناطق استعدایابی و شناسایی شوند.


صدای زنجانرئیس هیئت مدیره باشگاه مهر عظامباشگاه فرهنگی ورزشی مهر عظم زنجانورزش
sedayezanjannews.ir/nx9888


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»