کد خبر: 9890
1402/04/14 - 13:45


وعده تکراری مسئولان ارشد استان در دولتهای مختلف این بار در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تکرار شد؛

فرودگاه زنجان «پویا» می‌شود

استاندار زنجان: با رویکرد گردشگری، فرودگاه زنجان توسعه یابد/ مدیر فرودگاه زنجان: پرواز زنجان _تهران هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است. حتی اگر چند سرمایه گذار در این پروازها باشند برای استان مفید است/ رئیس اتاق بازرگانی زنجان: فرودگاه، نگران سرمایه‌گذار نباشد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: این موضوع که بارها در دولتهای مختلف توسط مسئولان ارشد استان مطرح و هر بار نیز بی نتیجه به روال سابق برگشته این بار در دولت سیزدهم به موضوع اصلی یک جلسه تبدیل و تصمیماتی اتخاذ شده که منتظر نتایج آن می مانیم.

موضوع پویایی فرودگاه زنجان و توسعه این مجموعه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی از نکات مهم مطروحه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان بود.

هفتاد و سومین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی ( 13 تیرماه 1402) به ریاست استاندار زنجان در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.

با رویکرد گردشگری، فرودگاه زنجان توسعه یابد

محسن افشارچی، استاندار زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه با برنامه‌های انجام شده قرار است فرودگاه زنجان از مهجوریت خارج شود، تاکید کرد: نباید به این بخش به صرف فرودگاه توجه شود بلکه به عنوان یک مجموعه بزرگتر در نظر گرفته شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه قرارداد پروازی که با شرکت هواپیمایی «ماهان» ذیل یک تفاهم نامه بزرگتر بوده است، اضافه کرد: «ماهان» برای سرمایه‌گذاری در تغییر الگوی گردشگری وارد تعامل با زنجان شده است چرا که اگر صرف پرواز را مستقل تعریف کنیم امیدوار نیستیم سال‌های بعد پا بر جا بماند.

با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی، شرکت هواپیمایی در زنجان ایجاد شود

وی با بیان اینکه باید به سمت ایجاد شرکت هواپیمایی در زنجان حرکت کنیم، اضافه کرد: باید در این زمینه از بخش خصوصی استفاده کرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد زیادی هواپیما وارد ایران شده است، گفت: باید به این سمت برویم که حداقل دو فروند هواپیما در زنجان اجاره به شرط تملیک شود چرا که کار خوبی است.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص بازگشت سرمایه بالا است، بیان کرد: کنسرسیوم بانکی ایجاد کرده و بخشی از تامین مالی را با همکاری بانک‌ها با بخش خصوصی انجام دهیم.

افشارچی با اشاره به اینکه ورود به ایجاد شرکت هواپیمایی در زنجان مشکلات را در بلند مدت حل می‌کند، گفت: از سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل هوایی حمایت کرده و در این رابطه می‌شود تسهیلاتی هم ارائه کرد.

وی در ادامه بر لزوم ارتباطات مستمر با سفرای ایران در کشورهای مختلف و بالعکس جهت ایجاد ارتباط تجاری و تقویت همکاری‌ها تاکید کرد.

اتاق بازرگانی در شهرستان‌های استان زنجان تشکیل می‌شود

صمد یوسفی‌اصل، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این اتاق برنامه کمک به صادرات و بهبود کمیت و کیفیت فعالیت اقتصادی را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: باز کردن درهای اتاق به روی همه فعالان از دیگر موضوعات مورد تاکید در این دوره است تا زمینه توسعه زیرساخت‌ها فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه از زمان حضور در اتاق بازرگانی با نمایندگان 10 کشور به صورت مجازی و حضوری رایزنی شده است، بیان کرد: حضور سفرا و بازدید و آشنایی با ویژگی‌های زنجان هدفمند است و در این بازدیدها با شرکت‌هایی که ارتباط دارند یا امکان برقراری ارتباط وجود دارد جلسه تشکیل و از محل شرکت بازدید می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان با اشاره به اینکه به منظور افزایش کمی و کیفی حضور بخش خصوصی در اتاق مراکز شهرستانی اتاق بازرگانی دایر می‌شود، افزود: استارت این موضوع از شهرستان خدابنده زده شده است چرا که این شهرستان رتبه خوبی در محصصولات کشاورزی داشته و برای صادرات این محصولات می‌توان اقدام کرد.

یوسفی‌اصل با اشاره به اینکه ارتباط فعالان اقتصادی با سایر کشورها برای صادرات محور کردن محصولات باید افزایش پیدا کند، افزود: این مهم با حضور اقتصادی و فرهنگی فعالان این حوزه میسر می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان با اشاره به برنامه اتاق بازرگانی با عنوان کارآفرین سپاس عنوان کرد: در جریان این طرح از فعالان اقتصادی که در حال فعالیت هستند تقدیر شود چرا که این اقدام موجب می‌شود فعالان احساس ‌کنند کارشان دیده شود.

وی با اشاره به اینکه باید نگاه بلند مدت به موضوع تربیت فعالان اقتصادی داشت، گفت: این مهم با ایجاد پیوند بین دانشگاه و مدرسه و اتاق برقرار می‌شود.

یوسفی‌اصل با اشاره به اینکه در دو ماهی که اتاق را تحویل گرفته‌ایم به پروازها اشکال مالی گرفته می‌شد، گفت: از روز نخست گفتیم به این موضوع با نگاه مالی توجه نشود و حاضر به تامین منابع مالی هستیم ما یک هزار و 500 کارخانه داریم و بنده حاضر هستم برای رایزنی تامین مالی پروازهای فرودگاه زنجان با این شرکت‌ها رایزنی کنیم.

35 دستگاه خودرو برای زمان پرواز در نظر گرفته شده است

داود نوری، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تاکسیرانی زنجان 2 هزار و 800 دستگاه تاکسی فعال دارد، اضافه کرد: از این تعداد یک هزار و 848 دستگاه دارای پروانه است و 255 دستگاه خودرو در تاکسی بیسیم به صورت ویژه فعال است.

وی با اشاره به اینکه 35 دستگاه خودرو برای زمان پرواز به فرودگاه تخصیص داده شده است، بیان کرد: از این دستگاه‌ها 50 درصد موقع بازگشت خالی هستند.

نوری با اشاره به اینکه دو دستگاه ون در مسیر امجدیه به آرامستان در نظر گرفته شده است، گفت: می‌توان از این خودروها در زمان پروازها استفاده کرد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان با اشاره به اضافه شدن 87 دستگاه سورن پلاس به خطوط ناوگان حمل و نقل عمومی زنجان ادامه داد: می‌توان از این خودروها به صورت ویژه در این محور استفاده کرد.

شاهد احیای فرودگاه زنجان هستیم

مصطفی طاهری، نماینده زنجان و طارم در مجلس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بخش خصوصی هر جا به صرفه باشد حضور می‌یابد، تاکید کرد: در مسیر فعالیت فعالان اقتصادی همین که مانعشان نشویم کافی است.

نماینده زنجان و طارم در مجلس گفت: خوشبختانه شاهد این هستیم که فرودگاه زنجان احیا شده است.

وی با اشاره به اینکه با استقبال مردم از سفرهای هوایی امکان افزایش پروازها میسر است، گفت: در مسیر هوایی زنجان مشهد با توجه به ویژگی زیارتی بودن این مسیر، شاهد تکمیل ظرفیت صندلی پروازها تا 2 ماه آتی هستیم.

طاهری  خواستار هدفمند کردن حضور دولتی‌ها در جلسه شد و بیان کرد: ممکن است نیازی به حضور 70 درصد حاضران این جلسات نباشد که رئیس اتاق بازرگانی در پاسخ نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت: برگزاری این جلسه بر اساس بخشنامه و قانون کشوری است و برخی از مدیران اعضای ثابت این شورا هستند.

پرواز زنجان _تهران هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است

محمد قاسمی، مدیر فرودگاه زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در این فرودگاه زیرساخت اولیه و مکفی وجود دارد، اظهار کرد: هر ساعت از شبانه‌روز بخواهیم مشکلی برای برقراری پرواز نداریم و حداقل‌های فرودگاه سطح میانی را در استان داریم تا توسعه پروازی انجام شود.

محمد قاسمی با تاکید بر اینکه پرواز زنجان به تهران هزینه نیست، عنوان کرد: حتی اگر این پرواز خالی برود و بیاید و فقط چند سرمایه گذار با آن سفر کنند برای استان مفید بوده و کافی است.

وی گفت: در سفر هوایی زنجان مشهد مسافر وجود دارد و مردم عطش اولیه دارند و استقبال می‌کنند.

مدیر فرودگاه زنجان با اشاره به اینکه مسیر دسترسی به فرودگاه زنجان مناسب است و تنها باید اصلاح شود، بیان کرد: یک مقدار بخش آرامستان مشکل‌ساز است که باید رفع شود و زیباسازی و ایجاد روشنایی این مسیر موثر است.

وی اضافه کرد: فرودگاه زنجان ظرفیت انجام روزانه 10 پرواز را دارد به شرط اینکه استان و بخش خصوصی ما را همراهی کند.

لازم بذکر است این موضوع که بارها در دولتهای مختلف توسط مسئولان ارشد استان مطرح و هر بار نیز بی نتیجه به روال سابق برگشته است این بار در دولت سیزدهم به موضوع اصلی یک جلسه تبدیل و تصمیماتی اتخاذ شده که منتظر نتایج آن می‌مانیم.



صدای زنجاناستاندار زنجانفرودگاه زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9890


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»