کد خبر: 9897
1402/04/15 - 11:58


مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

روند اجرای پروژه پتروشیمی زنجان سرعت گرفت

مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: اجرای کل پروژه پتروشیمی زنجان نیاز به ۵۷۸ میلیون یورو سرمایه‌گذاری دارد که تاکنون ۳۵ درصد سرمایه‌گذاری صورت گرفته و ۵۲ درصد پیشرفت در پروژه وجود دارد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مجید گلشنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه پتروشیمی زنجان در سال ۱۳۸۶ جواز تاسیس دریافت کرده و تاکنون ۱۹۴ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی در آن صورت گرفته است.

وی افزود: برای اجرای کل پروژه نیاز به ۵۷۸ میلیون یورو سرمایه‌گذاری است که تاکنون ۳۵ درصد سرمایه‌گذاری صورت گرفته و ۵۲ درصد پیشرفت را در پروژه شاهد بوده‌ایم.

مهمترین مسئله در پتروشیمی زنجان با توجه به شرایط تحریم، ساختار تامین مالی متوالی است که تاکنون در بحث تامین انرژی از قبیل آب، برق، گاز تامین و انتقال یافته و در این راستا ۲۵ مگاوات برق خریداری شده و ۲۵ مگاوات نیز در حال خریداری است و نیز ۸۰ درصد تجهیزات خریداری شده است.

مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در بحث اختصاص شهرک‌های صنعتی به پتروشیمی دو زمین به مساحت ۵۰۰ و ۲۵۰ هکتار زمین اختصاص یافته که در تلاشیم سرمایه‌گذاری‌ها بر اساس چشم انداز و سند راهبردی استان در آنها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در زمینه دپوی پسماند شهرک روی، بارگذاری اسناد از طریق مزایده صورت گرفته و دوبار مزایده تمدید شده است که ارسال مدارک تا زمان بازگشایی تمدید گردیده است.

گلشنی افزود: هفته بعد بازگشایی پاکات انجام خواهد شد و ۲۶ تیر ماه برنده مزیده معرفی می‌گردد.


صدای زنجانمدیرکل صمت استان زنجانمجید گلشنیپروژه پتروشیمی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9897


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»