کد خبر: 9900
1402/04/15 - 15:47


معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت در زنجان اعلام کرد

خروج صنعت و معدن از رکود

مهدی برادران: رشد اقتصادی بخش صنعت و معدن در سال ۱۴۰۰ به ۳.۳ درصد و در سال 1401 به ۹.۵ درصد افزایش یافته است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: معاون صنایع عمومی وزیر صنعت معدن و تجارت در آئین گرامیداشت روز اصناف، صنعت و تجارت استان زنجان از خروج صنعت و معدن از رکود خبر داد اما به تداوم رکود در برخی بخش‌ها و مطلوب نبودن عملکردها نیز اذعان کرد.

آیین گرامیداشت روز اصناف، صنعت و تجارت در زنجان پنجشنبه 15 تیرماه 1402 در محل سالن‌های همایش اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صنعت معدن و تجارت در این مراسم با اشاره به اینکه رشد اقتصادی بخش صنعت و معدن در دولت گذشته ۱.۷ درصد بوده است، اظهار کرد: میزان رشد این بخش در سال ۱۴۰۰ به ۳.۳ درصد و در سال گذشته نیز به ۹.۵ درصد افزایش یافت.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه این آمارها که از سوی مراکز رسمی منتشر می‌شود پیامی دارد، عنوان کرد: در حوزه صنعت و معدن شاهد جهش در رشد اقتصادی هستیم.

وی ادامه داد: در برخی بخش‌ها هم دچار رکود بودیم و عملکردها مطلوب نبود ولی تلاش شده شرایط بهبود پیدا کند.

برادران با اشاره به اینکه بخش صنعت و معدن از حالت رکود خارج شده است و به سمت رونق حرکت می‌کنیم، ادامه داد: امیدواریم ثمره این رونق در سفره مردم هم مشاهده شود.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به تاکید رییس جمهور بر پاسخگو بودن دولت در قبال مشکلات ادامه داد: شمار جلسات منظم در کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استان ها طی فعالیت دولت سیزدهم افزایش یافته است، این جلسات هم از حیث تعداد و هم از لحاظ اثربخشی با همه سال های گذشته برابری می کند.

برادران عزم دولت را «عزم کاری برای اصلاح امور» خواند و خاطرنشان کرد: اکنون یکی از دغدغه‌ها جذب نیروی کار در برخی استان‌ها برای واحدهای تولیدی است.

وی با اشاره به اینکه تعامل با کشورهای همسایه و کشورهای بزرگ در دستور کار دولت قرار دارد، افزود: این موضوع پیش از این به چند کشور اروپایی منوط شده بود.


صدای زنجانمعاون صنایع عمومی وزیر صنعت معدن و تجارتخروج از رکودرونق اقتصادی
sedayezanjannews.ir/nx9900


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»