کد خبر: 9913
1402/04/18 - 14:30


نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

ایمیدرو در اکتشافات معادن زنجان سرمایه گذاری می‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به وضعیت کنونی معادن استان زنجان اشاره کرد و گفت: بخشی از معادن این استان فعال بوده اما بخشی دیگر مشکلاتی در اکتشاف دارند که مقرر شد ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) حجم زیادی از سرمایه گذاری خود را به این موضوع اختصاص دهد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به وضعیت کنونی معادن استان زنجان اشاره کرد و گفت: بخشی از معادن این استان فعال بوده اما بخشی دیگر مشکلاتی در اکتشاف دارند که مقرر شد ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) حجم زیادی از سرمایه گذاری خود را به این موضوع اختصاص دهد.

مصطفی طاهری افزود: ایمیدرو اکتشافات و حفاری های جدیدی را با عمق بیشتر، سرلوحه برنامه های خود قرار می دهد که با این اقدام می توان به فعال بودن معادن استان در سال های آینده امیدوار بود.

وی، یکی از عمده مشکلات معادن استان زنجان را هزینه بالای اکتشاف عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه همین مساله موجب شد آنگونه که باید و شاید بخش خصوصی پای کار نباشد.

این مسئول ابراز امیدواری کرد که همکاری ایمیدرو در این زمینه به فعال شدن هرچه بیشتر حوزه معادن استان منجر و چشم انداز بهتری در این خصوص فراهم شود.

نماینده زنجان و طارم در مجلس به موضوع پسماند روی در استان نیز اشاره کرد و گفت: مقرر شد پسماند روی استان از طریق مزایده به فروش برسد و منافع حاصل از این واگذاری به عنوان یک معدن حقوق دولتی اخذ و برای شهر زنجان هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین متقاضیان می توانند در این مزایده شرکت کنند و با چارچوبی که در مزایده قید شده است نسبت به بهره برداری و فروش ماده معدنی اقدام و حقوق دولتی آن را نیز پرداخت کنند.

 منبع: ایرنا


صدای زنجانعضو کمیسیون صنایع و معادن مجلسایمیدرواکتشافات معدنی
sedayezanjannews.ir/nx9913


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»