کد خبر: 9961
1402/04/26 - 12:56


رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان اعلام کرد

تحمیل اجباری مرغ بی‌کیفیت به مرغ‌فروشان از طریق سامانه ستکا

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان با بیان اینکه بعد از راه‌اندازی سامانه ستکا مرغ‌فروشان به دردسر بزرگی دچار شده‌اند، گفت: گاها مرغ بی‌کیفیت از طریق این سامانه به مرغ‌فروشان ارائه می‌شود.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سیدناصر موسوی اظهار داشت: قیمت مصوب مرغ در استان زنجان در حال حاضر ۷۷ هزار تومان است و تمام مرغداران نیز همین قیمت را رعایت می‌کنند.

وی افزود: قیمت مرغ در استان زنجان نسبت به استان‌های همجوار همچون تهران، کرج و تبریز پایین‌تر است.

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر مرغ منجمد توزیع نمی‌شود و کلا مرغ گرم و قطعه‌بندی در مرغ‌فروشی‌های استان توزیع می‌شود گفت: ۲۵۰ مرغ‌فروشی در استان در حال فعالیت است با این شرایط در روز‌های عادی، روزانه ۸۰ تن مصرف مرغ درسته و قطعه‌بندی در استان است و فعلا کمبودی وجود ندارد.

وی در خصوص سامانه ستکا نیز بیان کرد: این سامانه مرغ‌فروشان را به دردسر بزرگی دچار کرده است.

موسوی گفت: یکی از مشکلات اساسی سامانه ستکا این است که مرغ‌فروشان قبل از اینکه از سایز و کیفیت و بسیاری از مسائل پیرامون مرغ اطلاعی داشته باشند؛ ملزم هستند از سامانه ستکا مرغ را یک روز قبل خریداری و هزینه را پرداخت نمایند.

وی خاطر‌نشان کرد: با راه‌اندازی سامانه ستکا ما مرغ‌فروشان دیگر هیچ اختیاری نداریم و مجبور هستیم هر آنچه که کشتارگاه ارائه می‌دهد را دریافت کنیم.

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان با بیان اینکه گاها کشتار‌گاه‌ها جوجه به جای مرغ تحویل مرغ‌فروشان می‌دهند اذعان کرد: گاها کشتارگاه ساعت ۴ بعد از ظهر مرغ را تحویل مرغ‌فروشان می‌دهد و هیچ توجهی نیز به اعتراضی که از طریق صنف وارد می‌شود، نمی‌کند.

وی بیان کرد: متاسفانه کشتارگاه‌ها هیچ تعهد و الزامی ندارد تا مرغ با کیفیت و سر زمان به مرغ‌فروشی‌ها تحویل دهد.

موسوی تاکید کرد: وقتی کالایی دیده نمی‌شود، وقتی مرغ از طریق سامانه ستکا به مرغ‌فروش تحمیل می‌شود، وقتی فروش اجباری انجام می‌شود؛ معامله درست نیست، باید هر دو طرف در معامله راضی باشند اما این امر انجام نمی‌شود و باید در این خصوص در سامانه ستکا تجدید نظر شود. 

موسوی با اشاره به اینکه مشکلات سامانه ستکا بارها به ادارات مختلف و سازمان جهاد کشاورزی استان نامه‌نگاری شده اما هیچ توجهی به دلایل نامشخص به این موضوع نشده است گفت: به دلیل مشکلات پیش آمده و عدم توجه مسئولان و از سویی دیگر عدم داشتن پاسخ قانع‌کننده به مرغ‌فروشان استان به ناچار از یک ماه پیش استعفای خود را نوشته‌ام اما مورد قبول واقع نشده است.

منبع: موج‌رسا


صدای زنجانمرغ‌فروشی‌قیمت گوشت مرغسامانه ستکا
sedayezanjannews.ir/nx9961


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»