کد خبر: 10062
1402/05/11 - 11:20


مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان:

تنها؛ دو شهر «صائین قلعه» و «قیدار» با سرپرست اداره می‌شوند

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان اظهار کرد: همه‌ی شهرهای استان به‌جز صائین‌قلعه و قیدار شهردار دارند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ زهره میرعیسی‌خانی: مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان اظهار کرد: همه‌ی شهرهای استان به‌جز صائین‌قلعه و قیدار شهردار دارند.

فعلاً شهردار قیدار انتخاب‌نشده است

«سعید خلجی»، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت انتخاب شهردار قیدار و ابهر اظهار کرد: فعلاً شهردار قیدار انتخاب‌نشده است. شهردار قبلی نیز با توجه به اتفاقاتی که بین اعضای شورا و شهرداری رخ داد اتمام فعالیتش با شورا رقم خورد. هنوز شورای اسلامی شهر قیدار برای انتخاب شهردار اقدامی انجام نداده است و فعلاً شهرداری قیدار با سرپرستی اداره می‌شود

با توجه به اعتراض سه نفر از اعضای شورای شهر ابهر به رأی دیوان عدالت اداری، منتظر رأی قطعی دیوان هستیم.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان همچنین در خصوص حواشی مربوط به عزل و انتصاب شهردار ابهر گفت: سال گذشته شورای شهر ابهر در اقدامی شهردار سابق (آقای عبا‌س‌نیا) را به دلیل عدم سکونت برکنار کردند. در ادامه اعضای شورا شهردار جدیدی انتخاب نمودند و شهردار قبلی شکایتی را در دیوان عدالت اداری ثبت کرد و دیوان نیز در مرحله رأی بدوی مصوبه شورا مبنی بر برکناری شهردار را ابطال نمود.

خلجی بیان کرد: با توجه به اینکه سه نفر از اعضای شورای شهر به رأی دیوان در مرحله بدوی اعتراض کرده اند منتظر رأی قطعی دیوان هستیم.

وی در پاسخ به سؤالی درزمینه مخالفت سه تن از اعضای شورای شهر اظهار کرد: دیوان عدالت اداری رأیش خطاب به همه اعضای شورای شهر ابهر است و هر عضوی از شورای شهر ابهر با توجه به اینکه ماهیتاً مورد خطاب دیوان عدالت اداری است، حق دارد به رأی بدوی اعتراض کند که سه تن از اعضای شورا در این زمینه نظر دادند و با ابلاغ نظر دیوان عدالت اداری، رأی را اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان بابیان اینکه حواشی شورای شهر ابهر مورد تائید دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان نیست، اظهار کرد: این دفتر اعتراض خود را نسبت به برکناری شهردار قبلی اعلام کرد و رعایت دقیق قوانین و مقررات مخصوصاً آیین‌نامه نحوه احراز سکونت شهرداران را به همه اعضای شورای ابهر تذکر داد.

وی بابیان اینکه حواشی ایجادشده در ابهر با توجه به ساختار شورا و نوع فعالیت شهرداری مورد تائید ما نیست ولی آنچه ما دنبال آن هستیم رعایت دقیق قوانین است، اظهار کرد: ما خارج از قانون تصمیم‌گیری نخواهیم کرد.

خلجی، افزود: فعلاً در مورد زمان قطعی رأی دیوان عدالت اداری نمی‌توان اظهارنظری کرد ولی به‌محض اینکه دیوان عدالت اداری در این زمینه اظهارنظر کند نسبت به این موضوع اقدام خواهیم کرد.

همه شهرهای استان، شهردار دارند و تنها دو شهر صائین قلعه و قیدار با سرپرست اداره می‌شود

 وی بابیان اینکه اکنون همه شهرهای ما شهردار دارند و تنها دو شهر صائین قلعه و قیدار با سرپرست اداره می‌شود، اظهار کرد: انتخاب هیئت رییسه شورای شهرها تا 14 مرداد ماه باید تعیین تکلیف شود و به همه شوراها و فرمانداران این خبر اعلام شده است و همه شوراهای شهرها باید انتخابات خود را در شورای شهر داشته باشد.

تنها دو عضو شورای شهر زنجان برای انتخابات مجلس استعفا دادند

خلجی با بیان اینکه تنها دو عضو شورای شهر زنجان برای انتخابات مجلس استعفا دادند، اظهار کرد: ما مورد دیگری در این زمینه نداشتیم و تنها یک نفر از شورای شهرستان طارم بود  که اعلام وصول نشد.

 

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانمدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجانچالش انتخاب شهردار
sedayezanjannews.ir/nx10062


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»