کد خبر: 10122
1402/05/21 - 15:49


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در بازدید از سد بلوبین اعلام کرد؛

سد بلوبین در یک قدمی آبگیری

این سد برای تامین آب دو شهر و 92 روستا احداث می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: جمعی از اصحاب رسانه استان زنجان همراه با اکبر باقری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان ۲۱ مرداد۱۴۰۲ ضمن بازدید از سد بلوبین توضیحاتی از آخرين وضعیت این سد ارائه کرد.

اکبر باقری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه آبگیری سد بلوبین تا پایان امسال انجام می‌شود،  اظهار کرد: این سد بعد از گذشت 10 سال از آغاز عملیات اجرایی  برای تامین آب دو شهر و 92 روستای منطقه احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سد بلوبین برای تامین 3.5 میلیون متر مکعب آب شرب و 6 میلیون متر مکعب آب صنعت احداث می‌شود، اضافه کرد: از این سد 6 میلیون متر مکعب برای حوزه محیط زیست در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه حجم مخزن سد 30 میلیون متر مکعب است، افزود: حجم آب تنظیمی این سد 17.5 متر مکعب است.

باقری با اشاره به اینکه ارتفاع سد از بستر رودخانه 47 متر است، گفت:  ارتفاع سد از پی 73 متر است.

وی با اشاره به اینکه طول تاج سد 295 متر است، گفت: برای آبگیری این سد 116 هکتار از اراضی تملک شود، گفت:  این سد اسفند امسال آبگیری خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به پیشرفت فیزیکی  75 درصدی سد بلوبین گفت: اعتبار مورد نیاز این سد 900 میلیارد تومان است.

وی با قدردانی از همراهی پیمانکار در تکمیل این سد ادامه داد: 140 میلیارد تومان نیز مطالبات پیمانکار از کارفرما است.

وی در پاسخ به سئوال صدای زنجان در زمینه میزان تغییرات سد با توجه به تغییرات ورودی آب سدها با بیان اینکه ارتفاع اولیه سد 47 متر از بستر رودخانه بود که در بازنگری‌های بعدی 10 متر کاهش داشته است، گفت: حجم این سد نیز متناسب با شرایط کاهش یافته است.

باقری با بیان اینکه تاکنون 26 هکتار از اراضی  تملک شده است، گفت: برای تملک اراضی باقیمانده 70 میلیارد تومان مورد نیاز است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه خط انتقال به طول ۲۳ کیلومتر به سمت زرین آباد در دست ساخت است، بیان کرد: با توجه به تکمیل سد این طرح جزو طرح‌های اولویت دار آب منطقه‌ای بوده و بر این اساس 200 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد خط انتقال در نظر گرفته شده است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجانسد بلوبین
sedayezanjannews.ir/nx10122


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»