کد خبر: 10153
1402/05/25 - 13:55


گزارش اختصاصی صدای زنجان از یک اتفاق خوب اقتصادی

آغازهشتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و تجهیزات وابسته در زنجان

مدیر کل صمت: برنامه‌ریزی استان در بخش معدن رسیدن به رشد ۱۱ درصدی است

پایگاه خبری صدای زنجان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان گفت: ۷۰ شرکت فعال داخلی در حوزه معدن و صنایع معدنی در نمایشگاه کاسپین حضور دارد.

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: هشتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و تجهیزات وابسته 24 مردادماه 1402 با حضور جمعی از مسئولان استان زنجان و رضا محتشمی‌پور معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در زنجان آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه رضا قندیلی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان با اشاره به اینکه نمایشگاه کاسپین به لحاظ کمی ۱۵ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: این نمایشگاه در عرضه مواد معدنی و ماشین‌آلات و صنایع بالادستی رشد خوبی داشته است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان با اشاره به اینکه ۷۰ شرکت فعال داخلی در حوزه معدن و صنایع معدنی در نمایشگاه کاسپین حضور دارد، بیان کرد: این شرکت‌ها از استان‌هایی مانند خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی و گیلان و همچنین کشورهای چین، نروژ و ترکیه در نمایشگاه زنجان مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به روسیه در مهرماه در دست اقدام است، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده ۶۰ هیئت تجاری از روسیه، ۱۵ هیئت از قزاقستان، ۱۵ هیئت ازارمنستان و پاویون‌هایی از سایر کشورها در این نمایشگاه حضور می‌یابند.

قندیلی با اشاره به اینکه مدت هشتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی چهار روز است، اضافه کرد: این نمایشگاه در ۶ هزار مترمربع برگزار شده است.

 

**27 پروانه اکتشاف صادر شده است

مجید گلشنی فرد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در چهار ماهه سال نخست سال‌جاری ۲۷ پروانه اکتشاف صادر شده است، اظهار کرد: نخستین مزایده بسته سرمایه‌گذاری و همچنین مزایده پسماند روی در زنجان برگزار شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌ریزی استان در بخش معدن رسیدن به رشد ۱۱ درصدی است، تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مزایده معادن، احیای واحدهای راکد و ورود سرمایه‌گذاران به حوزه معدن سه راهکار کوتاه ‌مدت برای تحقق برنامه رشد در حوزه معدن است، اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های صنایع معدنی، ایجاد واحدهای فرآوری، توسعه شرکت‌های اکتشافی، توسعه اکتشافات و صدور پروانه از جمله اهداف برنامه میان مدت در حوزه معادن است.

گلشنی‌فرد با اشاره به اینکه حوزه معدن سرشار از مشاغل و حرف مختلف و زمینه‌ای است، ادامه داد: در این حوزه صادرات فنی و مهندسی که مورد غفلت قرار گرفته در دستور کار است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه ساخت صنایع معدنی، تقویت تشکل‌ها و تقویت روابط با پارک علم و فناوری باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در این میان توجه به استفاده بهینه از آب که زمینه آن در زنجان استفاده پساب شهری است، فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه نرم‌افزارهای مرتبط با حوزه معادن باید توسعه پیدا کند، عنوان کرد: به نظر می‌رسد در سال‌های گذشته از این مهم غفلت شده است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانصمتکاسپین زنجان
sedayezanjannews.ir/nx10153


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»