کد خبر: 10230
1402/06/06 - 13:43


وزیر ارتباطات در واکنش به اظهارات مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه زنجان که هر گونه پرداخت مطالبات بازنشستگان را منوط به فروش ملک این شرکت دانست، مطرح کرد؛

موظفید از محل «افزایش تعرفه‌ها»، مطالبات بازنشستگان را جبران کنید

عیسی زارع‌پور: اگر قرار بود مطالبات بازنشستگان از محل فروش ملک جبران شود پس چرا موضوع افزایش تعرفه‌ها مطرح شد؟

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: وزیر ارتباطات در سفر به زنجان از پاسخ مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه زنجان نسبت به علت عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان این شرکت قانع نشد و از «شبستانی» خواست تا به جای جبران این مطالبات از محل فروش ملک به فکر چابکسازی و افزایش درآمدهای این مجموعه باشد.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به زنجان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال صدای زنجان در خصوص گلایه بازنشستگان مخابرات زنجان نسبت به عدم پرداخت به موقع مطالباتشان اظهار کرد: دولت سهامدار عمده مخابرات نیست. مخابرات خصوصی است و کمتر از 20 درصد آن دولتی است. البته باید این مشکل داخلی حل شود. دولت نیز پیگیر پرداخت به موقع مطالبات بازنشستگان است چرا که معتقدیم این عزیزان در زمان، دولتی بودن مخابرات، زحمات زیادی کشیده‌اند و حق آب و گِل دارند.

زارع‌پور با بیان اینکه شرکت مخابرات یک سوم افزایش درآمد را باید صرف پرداخت مطالبات بازنشستگان و شاغلان کند، ادامه داد: آن طور که به ما گفته‌اند این مهم در 15 استان کشور محقق شده است.

وزیر ارتباطات همچنین خطاب به مدیرعامل مخابرات زنجان از وی خواست علت عدم پرداخت به موقع مطالبات را تشریح کند.

«حبیب‌الله شبستانی»، مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه زنجان نیز با اشاره به اینکه ملک 970 متری این شرکت در منطقه دانشسرای زنجان به قیمت 38 میلیارد تومان 5 بار به مزایده گذاشته شده اما مشتری نداشته است، هر گونه پرداخت مطالبات بازنشستگان را منوط به فروش رفتن این ملک اعلام کرد.

اما وزیر ارتباطات در واکنش به این اظهارات با بیان اینکه «اگر قرار بود مطالبات بازنشستگان از محل فروش ملک جبران شود پس چرا موضوع افزایش تعرفه‌ها مطرح شد؟»، از مدیرعامل مخابرات خواست تا این مشکل را طبق نظر هیئت مدیره شرکت ملی مخابرات، از محل افزایش تعرفه‌ها تامین کند.

البته «حبیب‌الله شبستانی»، مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه زنجان با بیان اینکه میزان درآمد مخابرات زنجان 15 میلیارد تومان و هزینه‌های این شرکت نیز 19 میلیارد تومان است، گفت: میزان ضرر شرکت مخابرات زنجان 4 میلیارد تومان است در نتیجه نمی‌توان از محل مدنظر (گفته وزیر ارتباطات) مطالبات بازنشستگان را پرداخت کرد!

وزیر ارتباطات نیز در پاسخ گفت: مخابرات زنجان موظف به «چالاک» کردن مجموعه و «شتاب‌بخشی» به درآمدها است.

فیلترینگ

زارع‌پور در بخش دیگری از اظهارات خود به «مشکلات ناشی از فلیترینگ» و «برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع مشکل کاربران» پرداخت و گفت: تلاش ما این است که سرویس‌هایی را فراهم کنیم تا بدون نیاز به فیلترشکن، مشکلات کاربران رفع شود. تصمیم فیلترینگ یا رفع آن با وزارت ارتباطات نیست، برخی تصمیمات اتخاذ شده قابل تامل، برخی قابل بررسی و برخی دیگر نیز قابل دفاع است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: فارغ از اینکه چه ارگانی تصمیم بر فیلترینگ گرفته، وظیفه وزارت ارتباطات از سال گذشته تا کنون، رفع مشکلات مردم است از این رو تلاش‌های متعددی برای تقویت پلتفرم‌های داخلی کرده است به طوری که در حال حاضر بیش از 40 میلیون نفر به صورت روزانه و ماهانه از پلتفرم‌ها و پیامرسان‌های داخلی استفاده می‌کنند که اتفاق بزرگی محسوب می‌شود.

خدمات ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی تا پایان امسال «هوشمند» می‌شوند

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران به وضعیت خدمات هوشمند نیز اشاره کرد و گفت: دولت از یکسال گذشته گام‌های بلندی در حوزه خدمات هوشمند برداشته است. البته خدمات به لحاظ کیفیت با یکدیگر متفاوت بوده‌اند برخی عملکرد مطلوبی داشته‌اند و برخی نیز خدماتشان ضعیف بوده است.

زارع‌پور از آغاز ارزیابی کیفیت خدمات دستگاه‌ها با همراهی معاونت امور استخدامی رئیس جمهور و رئیس برنامه و بودجه از هفته گذشته خبر داد و گفت: قرار شده که بودجه متناسب با کاری که در ارگان‌ها و دستگاه‌ها در حوزه خدمات هوشمند صورت می‌گیرد، لحاظ شود.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: امسال باید حداقل 20 درصد خدمات هوشمند در دستگاه‌ها انجام شود. با روش‌های هوشمند باید تمامی استعلامات نیز «برخط» باشد و طبق قانون بودجه این مهم تا پایان آذرماه 1402 عملیاتی و در نهایت تمامی خدمات تا پایان 1402 هوشمند شود.

سرعت‌بخشی به عملیات ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی تا سال 1403

زارع‌پور از مهیا کردن زیرساخت‌های ارتباطی و توجه به «کیفیت» و «سرعت» خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا این مهم برای زنجان و کل کشور تا سال آینده عملیاتی شود. زیرساخت‌های حقوقی نیز بستگی به تغییر برخی فرآیندهای سنتی دارد چرا که با فرآیند قدیمی نمی‌توان انتظار هوشمندسازی خدمات را داشت.

 

 

 


صدای زنجانوزیر ارتباطاتزیرساخت‌های ارتباطیهوشمندسازی
sedayezanjannews.ir/nx10230


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»