کد خبر: 10233
1402/06/06 - 15:18


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زنجان؛

کل کشور تا پایان کار دولت، به «فیبر نوری» مجهز می‌شود

نشست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان دوشنبه، ششم شهریور ماه سال‌جاری با حوزه جمعی از مدیران و فعالان این حوزه در سالن پیامبر اعظم (ص) استاندار زنجان برگزار شد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: نشست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان دوشنبه، ششم شهریور ماه سال‌جاری با حوزه جمعی از مدیران و فعالان این حوزه در سالن پیامبر اعظم (ص) استاندار زنجان برگزار شد.

در این دیدار  عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه فعالان در دوره جدید، وزارتخانه مسئولیت‌هایی را پذیرفته است، اظهار کرد: یکی از این اقدامات پروژه فیبر نوری بوده که اقدامی زیرساختی برای تضمین ۵۰ سال آینده در کشور در این حوزه است.

وی بیان کرد: این زیرساخت ضروری است چرا که آینده دنیای دیجیتال خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از جابه‌جایی مردم با توجه به الکترونیکی شدن امور نسبت به یک دهه پیش یاد کرد و افزود: سرعت تحول در این حوزه خارق‌العاده است.

وی گفت: بر خط شدن امور یک روند معمول است کاری که حدود یک دهه قبل در ذهن هم نمی‌گنجید.

زارع‌پور با اشاره به اینکه دولت سیزدهم نگاه راهبردی به حوزه فناوری و اطلاعات دارد، افزود: حل مشکلات در این مقطع نیازمند استفاده از فناوری و اطلاعات است.

زارع‌پور همچنین از تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال با اختیارات ویژه به مانند هیأت دولت یاد و خاطر نشان کرد: در برنامه هفتم توسعه کشور هم فصل ویژه‌ای به اقتصاد دیجیتال اختصاص داده شده است.

وی افزود: ارزش این اقتصاد باید چند برابر شده و به ۱۵ درصد برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌کار  حل مشکل اینترنت را توسعه فیبر نوری عنوان و تصریح کرد: در این راستا نوسازی شبکه در لایه‌های مختلف آغاز شده است.

وی اضافه کرد: 300 هزار سایت و سرویس توسط مدعیان حقوق بشر تحریم شده است.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده همه استان‌ها تا پایان کار دولت، به فیبر نوری مجهز می‌شوند.

در ادامه جلسه حامد سرائی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان نیز اظهار کرد: رویکرد تقویت کسب و کارهای اینترنتی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه تلاش شده سازمان نظام صنفی یارانه‌ای تقویت شود، بیان کرد: هر چه این صنف قوی‌تر شود بخش خصوصی قوی‌تر اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما اقتصاد دیجیتال بوده که اتفاق افتاده است، اضافه کرد: تولید محتوا و کشاورزی هوشمند با رویکرد احداث گلخانه های هوشمند در دستور کار است.

سرائی با اشاره به اینکه برای حمایت دسترسی پرسرعت برای کسب و کارها فراهم شده است، بیان کرد: دو پارک علم و فناوری استان دارای اینترنت پرسرعت است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان اصافه کرد: در زمینه توسعه فیبر نوری گام‌هایی برداشته شده است .

وی با اشاره به اینکه تلاش شده رقابت سالم بین اپراتورها ایجاد شود، بیان کرد: این رقابت بدین منظور ایجاد شده است تا خدمات بهتر به مشتری ارائه شود.

سرائی با اشاره به اینکه امیدواریم با دسترسی پرسرعت فعالاان حوزه آی تی شرایط بهتری داشته باشند، گفت: یکی از ایرادات استان که جای عذرخواهی از فعالات آی تی دارد این است که آیین نامه تبصره 18 متناسب با نیازهای کسب و کارهای استانی نیست.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از افتخارات استان زنجان این است که پروژه‌های حوزه الکترونیک توسط شرکت‌های داخل استان ایجاد شده است، اضافه کرد: پنجره واحد و زیرساخت داده  STI توسط مهندسان خود زنجان در دست اقدام است.

رضا فقیهی، مسئول دفاتر پیشخوان دولت استان زنجان با اشاره به مشکلات این دفاتر اظهار کرد: در پی ناامیدی در دفاتر زنجان چندین دفتر در زنجان تعطیل شده است.

وی با اشاره به اینکه توانمندی‌ها کاهش یافته و خیلی ها از این دفاتر در آستانه تعطیلی هستند، بیان کرد: احصا خدمات خیلی ضعیف عمل می‌کند.

فقیهی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات این دفاتر بازنگری آیین نامه است، گفت: نیاز داریم متخصصان امر که سالیان سال است در این حوزه فعالیت می‌کنند در زمینه آیین نامه بازنگری فعالیت کنند تا حقی ضایع نشود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانوزیر ارتباطات و فناوری اطلاعاتفیبر نوریاقتصاد دیجیتال
sedayezanjannews.ir/nx10233


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»