کد خبر: 10261
1402/06/11 - 12:39


مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

پرداخت ودیعه مسکن به مستاجرین زنجانی تسریع شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،بر لزوم تامین مالی مستاجرین (ودیعه مسکن) در استان زنجان تسریع کرد و گفت: روسای بانکهای استان با همکاری دبیر کارگروه مکلف به پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن با محوریت افراد معرفی شده توسط نهادهای حمایتی هستند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ اصغر اسماعیلی در سومین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان در محل اداره کل راه و شهرسازی استان، گفت: دستور العمل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به استانها ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: در راستای اجرایی سازی بند نخست مصوبات هفتمین جلسه شورای عالی مسکن در اردیبهشت ماه سالجاری و مصوبات جلسه و با هدف مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاههای مشاور املاک و تسریع در اجرای ماده قانون مالیات های مستقیم (مالیات بر خانه های خالی)، تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به استانها ابلاغ شده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: تاکنون سه جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات ذیل شورای مسکن به ریاست استاندار و دبیری مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان تشکیل شده است.

اسماعیلی، به ترکیب اعضای این کارگروه اشاره کرد و بیان داشت: فرمانده فراجای، شهرداری، فرمانداری هر شهرستان، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان،مدیرکل سازمان صمت(سازمان صنعت،معدن و تجارت)، مدیرکل تعزیرات حکومتی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، مدیرکل سازمان امور مالیاتی، نماینده وزارت اطلاعات، نماینده اطلاعات سپاه، نماینده شهرداری هر شهرستان، نماینده صدا و سیما، فرمانده بسیج اصناف، رئیس اتاق اصناف و روسای بانکها و رئیس اتحادیه مشاورین املاک عضو  این کارگروه هستند. 

وی با بیان اینکه در این جلسات بر تشکیل گشت های ساماندهی بنگاههای مشاور املاک تایید شده است، تاکید کرد: همچنین بازرسین مکلف به ثبت تخلفات بوده و سپس بارگذاری آن به صورت روزانه در سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی «سیمبا» هستند. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه رئیس جمهور به کنترل بازار مسکن بسیار تاکید دارند، گفت: در بخش مسکن دستگاههایی که به نوعی مسئول هستند باید ورود جدی به کنترل بازار مسکن داشته باشند و در این راستا فرمانداران موظف به هماهنگی با دستگاههای امنیتی و انتظامی جهت حضور در گشت های مشترک می باشند. 

اسماعیلی، بر لزوم تقویت تشکیل گشت های مشترک تاکید کرد و گفت: وظایف هر دستگاه مشخص است و همه دستگاهها دخیل هستند و باید در این خصوص ورود کنند.

وی بر لزوم شناسایی بنگاههای املاک فاقد مجوز کسب در زنجان تاکید کرد و  بیان داشت: در این راستا باید دستگاههای اجرایی متولی در این خصوص مدیریت و همکاری لازم را مد نظر قرار دهند.

لزوم برگزاری جلسات منظم با انبوه سازان و مالکین املاک مسکونی در مناطق شهری

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، لزوم تسریع در شناسایی خانه های خالی را از تاکیدات کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات عنوان کرد و گفت: توجه به این مهم از وظایف  مهم  کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات است و در این میان شهرداری های هر شهر با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با هماهنگی و همکاری مدیرکل راه و شهرسازی استان و دستگاههای خدمات رسان مکلف به تشکیل گروه های شناسایی میدانی خانه های خالی و معرفی مالکین این املاک به کارگروه طی سه هفته پس از ابلاغ این دستور هستند. 

 

اسماعیلی ابراز کرد:یکی از مواردی که در افزایش قیمت فروش مسکن در بازار املاک و مستغلات مهم است شناسایی خانه های خالی است و در این راستا در زمینه شناسایی خانه های خالی، برای هریک از اعضای کارگروه وظایفی تعریف شده و باید همه دستگاههای اجرایی پای کار آمده  و ورود جدی بکنند.

وی افزود: دبیران کارگروه باید نسبت به برگزاری جلسات منظم با انبوه سازان و مالکین املاک مسکونی در مناطق شهری با هدف عرض حداکثری این املاک به بازار اجاره اقدام کنند. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،بر لزوم تامین مالی مستاجرین در استان زنجان تسریع کرد و ادامه داد: روسای بانکهای استان با همکاری دبیر  کارگروه مکلف به پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن با محوریت(اولویت) افراد معرفی شده توسط نهادهای حمایتی هستند و باید گزارش تسهیلات پرداختی توسط بانکها به دبیرخانه ارسال شود.


صدای زنجانمستاجرین زنجانودیعه مسکن
sedayezanjannews.ir/nx10261


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»