کد خبر: 10280
1402/06/14 - 16:27


جوابیه

جوابیه اداره کل راهداری و حمل و نقل استان زنجان به گزارش «پول زورکی»

احتراما در خصوص انتشار مطلبی با عنوان پول زورکی با کد خبر 10151 مورخ 25/05/1402 مطابق ماده 23 قانون مطبوعات ضمن اعتراض شدید نسبت به تهمت‌ها و نکات کذب مطرح شده توسط آقای حسن بهادری که اشتباها حسین بهادری درج شده است و با سواستفاده از فقدان دانش حمل و نقلی نگارنده متن مطالبی را به دروغ مطرح و باعث تشویش اذهان گردیده است...

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز /مدیر مسئول محترم صدای زنجان

موضوع: ارسال جوابیه

با سلام

احتراما در خصوص انتشار مطلبی با عنوان پول زورکی با کد خبر 10151 مورخ 25/05/1402 مطابق ماده 23 قانون مطبوعات ضمن اعتراض شدید نسبت به تهمت‌ها و نکات کذب مطرح شده توسط آقای حسن بهادری که اشتباها حسین بهادری درج شده است و با سواستفاده از فقدان دانش حمل و نقلی نگارنده متن مطالبی را به دروغ مطرح و باعث تشویش اذهان گردیده است، خواهشمند است جوابیه ذیل را جهت تنویر افکار عمومی و دست اندرکاران بخش حمل و نقل و مسئولان محترم استان در همان ستون و با همان فونت در اسرع وقت درج نمایید.

مرکز نوبت دهی در منطقه دندی از سال 99 بنا به درخواست خود رانندگان محترم شرکت‌های حمل و نقل و صاحبان کالا و با تاکید معاون محترم وقت امور اقتصادی استانداری و فرمانداری با برگزاری جلسات متعدد با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قضایی استان، صاحبان کالا و شرکت‌های حمل و نقل  به منظور پایان دادن به نابسامانی و اختلالات که بعضا منجر به تنش و درگیری در منطقه می‌گردید راه‌اندازی گردیده است. شایان ذکر است با توجه به عدم توزیع عادلانه بار در منطقه رانندگان فعال در دندی بلاخص رانندگان ساکن زنجان و ماهنشان از سالیان قبل پیگیر راه‌اندازی مرکز نوبت‌دهی در منطقه بودند به طوریکه ضمن تهیه طومار به کرار با حضور در محل این اداره کل، فرمانداری ماهنشان و استانداری درخواست ایجاد مرکز نوبت‌دهی را داشتند گفتنی است قبل از راه‌اندازی نوبت‌دهی رانندگان برای دریافت نوبت‌های اول از زنجان و ماهنشان شبانه عازم شهر دندی می‌شدند که علاوه بر سختی‌های خود منجر به بروز حوادث ناگوار از جمله تصادف شبانه به دلیل خواب آلودگی و غیره می‌گردید.

با توجه به حساسیت حمل و نقل خاک روی از معدن سرب و روی انگوران و تولید حجم زیاد خاک معدنی روی و وجود رقابت بین متصدیان حملی برای عمل به تعهدات حمل و نقلی در منطقه، انجام امور مربوط به نوبت دهی توسط شخصیت بی طرف از اصلی‎ترین درخواست‌های صاحبان کالا، شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان بود که بدین ترتیب بخش خصوصی به نمایندگی آقای محمد حسنی (پیمانکار حوزه حمل و نقل) از نخبگان ملی با تخصص برنامه‌نویسی و الکترونیک به عنوان مجری طرح و ساماندهی وضعیت انتخاب گردید، لازم به ذکر است با توجه به توافق شرکت‌های حمل و نقل با صاحبان کالا در حال حاضر هیچ مبلغی از رانندگان بابت حق نوبت اخذ نمی‌گردد.

لازم به ذکر است از بدو راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی در منطقه علیرغم ایجاد رضایت در میان اکثر رانندگان، صاحبان کالا، شرکت‌های حمل و نقل، برخی اشخاص سودجو و منفعت طلب که منافع شخصی آنها در منطقه از حمل غیرقانونی (حمل اضافه تناژ، حمل بدون بارنامه و دریافت کرایه خارج از عرف) تامین می‌گردید نسبت به فرافکنی، تشویش اذهان رانندگان، صاحبان کالا و ایجاد حساسیت در برخی از ارگان‌ها اقدام نموده‌اند که این اداره کل مستندات ارائه نموده و همواره پاسخگوی مراجع مربوطه و افراد مختلف صنفی بوده است که از جمله آنها مصاحبه شونده با نویسنده محترم آن نشریه می‌باشد. شایسته بود مسئولان محترم نشریه قبل از انتشار مطلب موضوع را به طرق مقتضی از طریق اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بررسی می‌نمودند.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان دستگاه حاکمیتی و سیاست‌گذار در امر حمل و نقل جاده‌ای بوده و یکی از وظایف آن حفظ حقوق تمامی طرف‌های ذی‌مدخل در بحث حمل و نقلی از جمله صاحبان کالا، شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان استفاده‌کنندگان از جاده‌های استان و ... می‌باشد که هر گونه تلاشی برای ایجاد اخلال در نظم و امور حمل و نقلی و نشر اکاذیب امری ناپسند می‌باشد و رسالت خود را بر پایه شفاف سازی و پاسخگویی بنا نهاده است.

با توجه به موارد مطروحه برخی از افراد که منافع خود را در خطر می‌دیدند با تطمیع سایر فعالین حوزه حمل و نقل و همراه‌سازی برخی از رانندگان زحمت‌کش محور دندی (بدون اطلاع از نیت های مافیایی حمل و نقل خاک معدنی) اقدام به وجوه مالی نموده و ضمن تخریب دفتر اعلان بار دندی و حریق شبانه درصدد برچیده شدن توزیع عادلانه حمل و نقل، فرار سرمایه گذار، نابسامانی در بررسی میزان برداشت خام معدنی و ... می‌باشند که با دستور مقام محترم قضایی و پیگیری مراجع محترم امنیتی و انتظامی شهرستان و استان پرونده قضایی تشکیل و در حال رسیدگی می‌باشد.




اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانجوابیهجوابیه راهداریپول زورکی
sedayezanjannews.ir/nx10280


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»