کد خبر: 10329
1402/06/22 - 16:34


مدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران:

نخستین عملیات اکتشاف عمیق در معدن انگوران زنجان انجام شد

مدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران گفت: نخستین گمانه اکتشافی از عمق ۷۰۰ متری با هدف شناسایی ذخایر جدید ماده معدنی، اکتشافات تکمیلی و عمقی در این مجتمع انجام شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز /  امید فلاح امروز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حفاری ۱۲ گمانه اکتشافی هزار متری برای اولین بار در دستور کار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در مجتمع معدنی سرب و روی انگوران قرار گرفته است.

وی گفت: هدف از این کار، بررسی امکان وجود ذخایر معدنی عمقی بر اساس نظریه‌های جدید زمین شناسی و تکوین کانسار انگوران است که ماحصل یک پروژه اکتشافی بوده که از سال ۱۳۹۹ آغاز شده است.

فلاح افزود: در این راستا با استقرار یک دستگاه حفاری عمیق با توان حفاری تا عمق بیش از هزار متری در پیت معدن روباز و طراحی و ساخت یک تونل مصنوعی برای حفاظت آن در برابر عملیات معدن روباز، متراژ اولین گمانه حفاری پیشرو، روز گذشته از عمق ۷۲۶ متری عبور کرد.

وی اظهار کرد: با استقرار دستگاه حفاری دوم، عملیات اکتشافی سرعت قابل توجهی به خود خواهد گرفت.

مجتمع معدنی سرب و روی انگوران با استخراج ماده معدنی به ۲ صورت روباز و زیر زمینی تامین کننده خوراک بیش از ۸۰ کارخانه فرآوری در استان زنجان و خارج از استان است.

هدف اصلی پروژه اکتشافی تکمیلی و عمقی، افزایش ذخایر ماده معدنی در راستای اهداف توسعه پایدار، حفظ اشتغال منطقه و نیز تامین خوراک کارخانه های فرآوری است.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، این استان از حیث وجود مواد معدنی دارای ۳۶ نوع ماده معدنی بوده و در این زمینه زنجان جزو معدود استان های کشور با این تنوع مواد معدنی است.

مجید گلشنی منفرد، اکتشاف ضعیف و ناقص را از موانع توسعه معادن در زنجان عنوان کرد و افزود: اکثر حفاری های اکتشافی در استان زنجان زیر ۱۰۰ متر است و ما همچنان سطحی کار می کنیم در حالی که در برخی استان های دیگر عمق حفاری ها چندین برابر است.

وی بر ضرورت انجام حفاری های اکتشافی عمیق در استان تاکید کرد و گفت: لوازم درون چاهی برای اجرای حفاری های عمیق اغلب وارداتی است و برای تقویت این موضوع در استان در پی جذب سرمایه گذار و همچنین حضور شرکت های بزرگ و قوی در استان هستیم‌.

استان زنجان حدود ۴۰۰ معدن دارد که نصف این تعداد فعال است

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمعدن انگورانصمت زنجان
sedayezanjannews.ir/nx10329


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»