کد خبر: 10346
1402/06/27 - 12:22


قابل توجه فعالان حوزه تجارت خارجی استان

ایفای تعهدات ارزی صادرات محصولات فولادی و فلزات رنگین

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران و در راستای اجرای ماده ۸ آیین نامه اجرایی تبصره ۶ بند (ح) ماده ۲ مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، صادرکنندگان محصولات فولادی و فلزات رنگین اساسی مکلف به بازگشت ۱۰۰ درصد ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور صرفاً از طریق فروش حواله ارزی در سامانه نیما می باشد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / این قاعده از تاریخ ابلاغ آیین نامه اجرایی تبصره ۶ یعنی ۱۴۰۱/۹/۱۵ برای صادرات محصولات یاد شده اعمال می‌گردد.

همچنین خاطرنشان می‌سازد حسب مصوبه ششمین نشست کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات ، مهلت ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات این محصولات از تاریخ ۱۴۰۲/۱/۱۰ از ۴ ماه به ۸۰ روز کاهش یافته است.

تعلیق کارت‌های بازرگانی ایفای تعهد نشده

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران به منظور کنترل و پایش تعهدات ارزی صادرکنندگان و جلوگیری از انباشت تعهدات ارزی رفع نشده ، در اجرای بند ۶ ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، کلیه کارت‌های بازرگانی که بازگشت ارز حاصل از صادرات آنها کمتر از ۶۰ درصد می‌باشد ، به صورت سیستمی توسط سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری پایش شده و پس از اخطار با مهلت یک ماهه، در صورتی که ظرف مدت مذکور میزان رفع تعهد آنها به بیش از ۶۰ درصد نرسیده باشد کارت بازرگانی آنها به صورت سیستمی تعلیق می‌گردد.

رفع تعلیق کارت این اشخاص صرفاً پس از انجام اقدامات لازم جهت بازگشت ارز حاصل از صادرات و رسیدن نرخ بازگشت ارز به بالای ۶۰ درصد، مراجعه متقاضی و در صورت احراز حصول حداقل ۶۰ درصدی نرخ بازگشت ارز در سامانه اعتبارسنجی ، ضمن اخذ تعهد مبنی بر حفظ حداقل میزان مجاز بازگشت ارز صورت می‌پذیرد ‌.


صدای زنجانتجارت خارجی زنجانسازمان توسعه تجارت ایران
sedayezanjannews.ir/nx10346


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»