کد خبر: 10397
1402/07/02 - 18:30


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

درآمد موقوفات زنجان ۴۶۶ درصد افزایش یافت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: درآمد موقوفات استان در نیمه نخست امسال ۴۶۶ درصد افزایش یافت

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با اقدامات صورت گرفته علاوه بر درآمد موقوفات، درآمد امامزادگان و بقاع متبرکه استان نیز افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: درآمد بقاع متبرکه در نیمه نخست امسال ۸۵ درصد افزایش یافته است، البته این افزایش به معنای حل همه مشکلات نبوده و نیازمند اعتبارات دولتی هم هستیم.

کرمی در ارتباط با هزینه‌کرد درآمد موقوفات نیز گفت: درآمدهای موقوفات طبق قوانین عادی و وقفی همچنین متن وقف نامه‌ها، شرعا و قانونا باید صرف نیات مدنظر واقفان نیک اندیش شود.

وی به بخشی از نیات واقفین اشاره کرد و گف: تعزیه‌داری و اطعام عزاداران حسینی، کمک به نیازمندان، کمک به درمان نیازمندان، اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی از جمله موارد هزینه‌کرد موقوفات است.

این مسوول با تاکید بر جذب سرمایه گذاری در حوزه موقوفات، افزود: یکی از موضوعاتی که همواره به آن تأکید داشته ایم، اقتصادی بودن اوقاف و انجام امور مربوط به سرمایه‌گذاری در آنهاست.

وی تصریح کرد: اوقاف یک نهاد اقتصادی است که با موضوعات مربوط به سرمایه‌گذاری و کسب درآمد برای موقوفات سر و کار دارد و نکته جالب اینجاست که این سازمان هیچ اعتبار فرهنگی ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در همین راستا نسبت به پیگیری مباحث مربوط به سرمایه‌گذاری چند طرح بزرگ اقدام شده و در انتظار تایید آنها هستیم.

در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه در استان زنجان وجود دارد که نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ مورد از این موقوفات مربوط به مساجد، حسینیه، زینبیه و تکیه است.


صدای زنجاناوقاف زنجانموقوفات زنجان
sedayezanjannews.ir/nx10397


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»