کد خبر: 10409
1402/07/03 - 17:33


مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان اعلام کرد؛

تحویل واحدهای مسکن در سفر وزیر راه و شهرسازی به زنجان، ساختگی نبود

اصغر اسماعیلی: امسال بیش از 3 هزار واحد تحویل متقاضیان مسکن ملی زنجان می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنا داریم هر فصل یکبار، یک هزار واحد تحویل متقاضیان شود، گفت: در سال نیمسال نخست سال جاری اقدامات مربوط به آماده‌سازی واحدها در دستور کار قرار گرفت که زمان بر هم بود و سبب شد تا بخش اعظمی از پروژه‌ها در پائیز و زمستان تکمیل و نهایی شوند، امسال بیش از 3 هزار واحد مسکن ملی تحویل متقاضیان خواهد شد.

اصغر اسماعیلی، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در خصوص گلایه تعدادی از متقاضیان مسکن ملی از جمله پروژه 584 واحدی «ثمین2» که با وجود پرداخت تمامی آورده 550 میلیون تومانی قرار بود تا پایان خردادماه 1402 واحدهای خود را تحویل بگیرند اما محقق نشد، گفت که؛ مشکلات مربوط به وام بانکی (دستور برای افزایش مبلغ وام به 550 میلیون تومان) که امکان انعقاد قرارداد با متقاضیان مسکن ملی( از جمله ثمین2 که انتخاب واحد شدند)، نبود، عامل این تاخیر بوده است.

اسماعیلی با اشاره به بازه زمانی 3 ماهه تصویب تا ابلاغ و اجرای اعطای وام برای پروژه‌هایی که مشمول انتخاب واحد اضافه کرد: خوشبختانه این مشکل از هفته قبل برطرف شده و واحدهای هدف به تدریج می‌توانند با تکمیل واریزی‌ها، عقد قرارداد کرده و مشمول دریافت وام شوند و در نهایت واحدها را دریافت کنند.

**امسال بیش از 3 هزار واحد تحویل متقاضیان مسکن ملی زنجان می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در بخش دیگری از اظهارات خود به فرآیند انجام عمل به وعده تحویل یک هزار واحد مسکن در هر فصل یکبار خود نیز اشاره‌ای کرد و گفت:  در حال حاضر میانگین پیشرفت فیزیکی در اجرای مسکن ملی 55 (غرب زنجان) تا 60 درصد (شرق) است. تعدادی از پروژه‌ها نیز درصد پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دارند که در نظر داریم طی روزهای پیش رو بخشی از آن‌ها را نهایی و تحویل متقاضیان دهیم.

اسماعیلی اضافه کرد: پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالا در بخش‌های مختلف، به صورت پلکانی تکمیل و در قالب فازبندی، تحویل متقاضیان می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنا داریم هر فصل یکبار، یک هزار واحد تحویل متقاضیان شود، ادامه داد: در سال نیمسال نخست سال جاری اقدامات مربوط به آماده‌سازی واحدها در دستور کار قرار گرفت که زمان بر هم بود و سبب شد تا بخش اعظمی از پروژه‌ها در پائیز و زمستان تکمیل و نهایی شوند، امسال بیش از 3 هزار واحد مسکن ملی تحویل متقاضیان خواهد شد.

**تحویل واحدها ساختگی نبود

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در خصوص برخی شائبه‌ها نسبت به تحویل نمادین واحدهای مسکن ملی در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به زنجان هم گفت: صحنه‌سازی و تحویل ساختگی تعدادی از واحدهای مسکن ملی شهر زنجان در حضور وزیر راه و شهرسازی را صراحتا تکذیب می‌کنم، اصلا چنین چیزی وجود ندارد. واحدهای مربوط به سایت «برکت» اسفندماه 1401 و فروردین‌ماه 1402 تحویل متقاضیان شده بود اما به صورت رسمی افتتاح نشده بود از این رو برای افتتاح رسمی در سفر وزیر گنجاندیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اضافه کرد: مابقی واحدهای تحویلی در سفر وزیر در پروژه‌های مدنظر نیز جدید و خشک بودند و به تازگی تحویل متقاضیان شده بود، صاحبان مسکن‌ها نیز یک الی 2 ماه بعد از تحویل واحدها، در منزلشان سکونت یافتند.

اسماعیلی در خصوص برخی انتقادات نسبت به عدم نصب برخی انشعابات در پروژه‌هایی که مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان از آن‌ها به عنوان پروژه قابل تحویل یاد می‌کنند نیز گفت: نصب انشعابات در واحدها از دغدغه‌های مسئولان امر است و در کل سایت‌ها نیز این مهم در حال انجام است. اداره کل راه و شهرسازی نیز وظیفه تامین زیرساخت‌ها را بر عهده دارد، شرط لازم در برخی انشعابات نیز تکمیل کل سایت است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانسفر وزیر راه و شهرسازی به زنجانمسکن ملی
sedayezanjannews.ir/nx10409


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»