کد خبر: 10415
1402/07/04 - 15:30


با رای نمایندگان مجلس

سازمان توسعه تجارت مکلف به ایجاد بستر‌ توسعه شرکت‌های صادراتی شد

نمایندگان مردم در مجلس، وزارت صمت را مکلف کردند، بستر‌های لازم را برای توسعه شرکت‌های واسطه صادراتی از جمله شرکت‌های مدیریت صادرات و کنسرسیوم‌ها فراهم کند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ نمایندگان مردم در مجلس، وزارت صمت را مکلف کردند، بستر‌های لازم را برای توسعه شرکت‌های واسطه صادراتی از جمله شرکت‌های مدیریت صادرات و کنسرسیوم‌ها فراهم کند.

 به گزارش صنایع، نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم با بند (ب) ماده ۴ آن با ۱۷۰ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در بند ب ماده ۴ این لایحه آمده است؛ دولت مکلف است ظرف شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، حمایت‌های تعرفه‌ای را مقید به زمان نموده و نرخ سود بازرگانی واردات را متناسب با سیاست‌های تجاری و صنعتی کشور بازنگری کند.

همچنین در ادامه نوبت به بررسی بند (پ) ماده ۴ لایحه مذکور رسید که وکلای مردم در خانه ملت این بند را با ۱۷۳ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسانند.

براساس بند پ؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان توسعه تجارت ایران) مکلف است تا پایان سال دوم برنامه، بستر‌های لازم برای ایجاد، توسعه و حمایت از شرکت‌های خصوصی، عمومی غیردولتی و تعاونی واسطه صادراتی از جمله شرکت‌های مدیریت صادرات، مشارکت (کنسرسیوم)‌ها و شتاب دهنده‌های صادراتی فراهم نماید.

گفتنی است در جریان بررسی بند (الف) این ماده دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این بند نیز مانند بند (ث) ماده ۳ است، بنابراین مراعا می‌ماند.


صدای زنجانسازمان توسعه تجارتشرکت‌های صادراتی
sedayezanjannews.ir/nx10415


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»