کد خبر: 10635
1402/08/04 - 9:53


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خبر داد

اجرای 39 طرح آبرسانی در 27 نقطه شهرستان ماهنشان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال 39 طرح آبرسانی در 27 نقطه شهری و روستایی شهرستان ماهنشان اجرا شد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ علیرضا جزء قاسمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اجرای این پروژه ها در مجموع اعتباری بالغ بر 240 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: حفر و تجهیز 9 حلقه چاه در شهرهای ماهنشان و انگوران و روستاهای «چایکند، چتز، قره ناس، گلابلو، لرده شور، قرایی و رز» از جمله این طرح ها بودند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان گفت: احداث 4 باب مخزن ذخیره آب در روستاهای پری، اورجک، ویزمک و شهر انگوران با ظرفیت یک هزار و 200 متر مکعب نیز از دیگر طرح های این شرکت در شهرستان ماهنشان بود.

جزء قاسمی بیان کرد: امسال همچنین 5 رشته قنات در روستاهای مغانلو قره گل، بلندپرچین، قره ناس، گلابلو و سهند سفلی جمعاً به طول 185 متر احداث شد.

وی به احداث 13 کیلومتر خط انتقال آب در روستاهای سهند سفلی، قره ناس، میرآخور، اینچه سعید نظام، قوزلو، لرده شور و مغانلو قره گل نیز اشاره کرده و گفت: افزون بر این امسال بیش از 10 کیلومتر عملیات اصلاح شبکه نیز در شهرهای ماهنشان، دندی و 6 روستای دیگر این شهرستان اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان یادآور شد: در راستای توسعه خدمات آبرسانی روستایی با محوریت مناطق محروم در استان زنجان؛ عملیات برق رسانی به 5 روستا در ماهنشان و اجرای عملیات کف شکنی 2 حلقه چاه تامین آب شرب در روستاهای تک آغاج و سونتو این شهرستان اجرایی شد.

وی در ادامه گفت: بازسازی و تعمیر مخازن ذخیره آب در 6 روستای شهرستان ماهنشان، توزیع بیش از 2600 کیلوگرم پرکلرین در شهرها و روستاهای تحت پوشش این شهرستان و رفع 397 فقره حوادث آب از جمله دیگر خدمات شرکت آبفا در ماهنشان طی سال جاری بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: عملیات اصلاح شبکه توزیع آب در روستای قره باطلاق ماهنشان نیز به طول 5 کیلومتر در دست اقدام قرار دارد.

جزء قاسمی با تاکید بر ضرورت توسعه خدمات و ارتقاء زیرساخت های آبرسانی روستایی به ویژه در مناطق محروم گفت: پس از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، این هدف به عنوان اولویت نخست شرکت آب و فاضلاب در دست پیگیری و تحقق قرار دارد. 

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانآب و فاضلاب
sedayezanjannews.ir/nx10635


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»