کد خبر: 10745
1402/08/23 - 14:24


درخشش تعزیه زنجان در هندوستان

تعزیه زنجان در نهمین مجمع عمومی ICCN در هندوستان به نمایش درآمد و استقبال بی نظیر شرکت کنندگان این رویداد بین المللی را به همراه داشت.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مجمع عمومی ICCN که هر دو سال یکبار در یکی از شهرهای عضو با‌ حضور اعضای مشترک ICCN-UNESCO برگزار می شود در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳ - ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۲ فعالیت خود را در شهر کوژیکود، ایالت کرالای هندوستان آغاز کرد.

موسسه فرهنکی، هنری سمت گنجینه ققنوس از زنجان و موسسه هفت هنر نیاکان پارسی و شهرداری اصفهان از ایران در کنار دیگر اعضای شرکت کننده از سایر کشورها در این رویداد بین المللی حضور داشتند.

پژوهشگر و تهیه کننده پرونده تعزیه در زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان  تعزیه در زنجان نام پروژه ای تحقیقاتی در قالب گزارشی تصویری از مراسم تعزیه خوانی مردم روستاهای مشکین و رجعین در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۲ می باشد که توسط موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و با همراهی صمیمانه و توجه ویژه جناب آقای امراله حسنی مدیر کل محترم اداره مذکور به زبان انگلیسی تهیه و برای ارائه به نهمین مجمع عمومی ICCN آماده گردید.

این پرونده تصویری در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳ - ۲۰ ابان ماه ۱۴۰۲ به مدت ۲۲ دقیقه  پس از کره جنوبی و استرالیا در سالن اجلاس ICCN در شهر کوژیکود به نمایش درآمد که معرفی زنجان به همراه خوانش و ترجمه غزل عاشورایی زنده یاد حسین منزوی  زمینه ساز آن بود.

نمایش این پرونده تحقیقاتی در قالب تصاویر گرفته شده از مراسم و مهارت های تعزیه خوانی در زنجان مورد استقبال و احساسات شگفت انگیز شرکت کنندگان در این رویداد بین المللی قرار گرفت و پس از اتمام مراسم هدیه ویژه زنجان به عنوان نمادی فرهنگی، مذهبی به دکتر وکیل جایاراجان دبیر کل ICCN اهدا گردید.

اکبر کریمی، مدیر مسوول موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس، تندیس ویژه‌ ی ICCN ‌که به یک نفر از هر کشور تعلق می یافت از سوی برگزار کنندگان این رویداد بین المللی در اختیار شهر زنجان قرار گرفت و پرونده تعزیه در زنجان با نظر اعضای شرکت کننده به عنوان بهترین ارائه در نهمین مجمع عمومی ICCN شناخته شد.

مجمع عمومی ICCN با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری متعدد و معرفی میراث فرهنگی ناملموس جوامع محلی شرکت کننده ا در تاریخ ۱۴ نوامبر - ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲  به کار خود پایان داد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاناکبر کریمیتعزیهدرخشش
sedayezanjannews.ir/nx10745


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»