کد خبر: 10823
1402/09/07 - 8:40


صدای زنجان از گلایه‌ها نسبت به تخریب ساختمان عوارضی خرم‌دره گزارش می‌دهد؛

تخریبِ شبانه‌

مردم: نمی‌شد از ساختمان عوارضی خرم‌دره استفاده بهتری کرد؟/رئیس شورای شهر خرم‌دره: شورای شهر در جریانِ تخریب نبود، هرچند این تخریب در اختیارات اداره راهداری است اما به نظرم می‌شد از آن استفاده بهتری کرد/رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خرم‌دره: پاسخ نداد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: تخریب ساختمان عوارضی خرمدره از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منجر به واکنش شهروندان و مسئولان شهری شده است. مردم می‌‌گویند باید برخی از مدیران و دست‌اندرکاران ارگان‌های دولتی در قبال حفظ بیت‌المال مسئولانه عمل کنند آن هم در شرایط دشوار اقتصادی کنونی که تامین اعتبار برای ساخت و ساز، چندان آسان نیست!

چندی پیش موضوع تخریب ساختمان عوارضی شهر خرمدره با توجه به عدم نیاز به این بخش و از بین رفتن کاربری مورد انتقاد شهروندان خرمدره‌ای قرار گرفت چرا که مردم معتقدند می‌شد از این ساختمان به نحو احسن استفاده کرده و در بخش‌های دیگر که به نفع عموم باشد، بهره برد.

سعید نوحی یکی از شهروندان خرمدره‌ای در گفت‌وگو با صدای زنجان می‌گوید: این بنا دارای استحکام و شرایط لازم برای بهره‌برداری از آن در سایر بخش‌ها که دارای کمبود مکان هستند را داشت اما مسئولان مربوطه بدون اطلاع‌رسانی قبلی، یک شبه دست به تخریب زدند و مردم، صبح با زمین خالی این بنا مواجه شدند. در حال حاضر چیزی از آن باقی نمانده و زمین آن نیز مسطح شده است، اقدامی که بنا به گفته شهروندان به نوعی تضییع بیت‌المال و اموال دولتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه آیا نمی‌شد از این محل به عنوان پایانه بین راهی برای حضور و بهره‌مندی مسافرانی که به صورت بین راهی از اتوبوس‌های زنجان استفاده کنند و از آن بهره برد؟ می‌افزاید: چرا باید در این شرایط که همه به دنبال یک محل برای فعالیت هستند این ساختمان که مشکل خاصی نداشت تخریب شود. باید برخی از مدیران و دست‌اندرکاران ارگان‌های دولتی در قبال حفظ بیت‌المال مسئولانه عمل کنند آن هم در شرایط دشوار اقتصادی کنونی که تامین اعتبار برای ساخت و ساز، چندان آسان نیست!

تخریب عوارضی تضییع بیت‌المال بود

این شهروند خرم‌دره‌ای با بیان اینکه جویا شدیم و بسیاری از مسئولان و متولیان در سایر دستگاه‌ها گفتند برای بهره‌گیری و استفاده از این بنا تمایل داشتند، اضافه می‌کند: برای نمونه این محل بهترین نقطه استقرار برای حضور تیم‌های امداد و نجات اورژانس و هلال احمر بوده و توانایی این را داشت تا در نقطه استراتژیک شاهد استقرار آن‌ها باشیم.

نوحی با اشاره به اینکه از سایر دستگاه‌ها هم پیگیر شدیم و گفتند به آنها اعلام نشده والا تمایل داشتند از این بنا استفاده کنند، می‌گوید: آیا یک اعلام عدم نیاز و یا مناقصه و مزایده خسارتی به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وارد می‌کرد که از این اقدام خودداری کرده است؟

این شهروند خرم‌دره‌ای با اشاره به اینکه تا این لحظه کسی به سئوالات ما پاسخ نداده است، بیان می‌کند: نباید با تصمیم‌گیری‌های فردی و خودخواهانه و لحظه‌ای به اموال دولتی که با بیت‌المال و سرمایه های مردم تهیه و ساخته شده است آسیب وارد میشد. اهالی خرم‌دره همچنان و با حساسیت منتظر برخورد قاطع دستگاه قضایی با مسببان این اقدام غیر قابل پذیرش که موجب تخریب اموال دولت و بیت‌المال مسلمان شده هستند.

این شهروند این را هم می‌گوید که؛ هر چند طبق مدارک و اسناد ارائه شده توسط مسئولان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خرم‌دره قانونی بود ولی به نظر می‌رسد کار درستی نبوده است!

 شورای شهر در جریان تخریب ساختمان عوارضی شهرستان خرمدره نبود!

عین‌الله رجبی، رئیس شورای شهر خرم‌دره نیز در پاسخ به سئوال صدای زنجان در مورد در جریان بودن شورای شهر خرم‌دره در زمینه تخریب این ساختمان اظهار می‌کند: شورای شهر خرم‌دره در جریان این تخریب نبودیم و بعد از تخریب پیگیری شدیم که اعلام شد اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدام به این کار کرده است.

وی با اشاره به اینکه ذکر این موضوع نیز ضروری است که تخریب ساختمان عوارضی در اختیار شورای شهر نیست، می‌گوید: مسئولیت این تخریب و تصمیم‌گیری در مورد این ساختمان با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و به نظر می‌رسد این تخریب نیز با دستور و تصمیم سازمان در سطح کشوری گرفته شده است.

رجبی با بیان اینکه می‌شد از این ساختمان استفاده بهینه‌تری کرد، ادامه می‌دهد: بعد از تخریب نسبت به این تصمیم اطلاع پیدا کردیم و پس از اطلاع از تخریب از این موضوع رنجور شدیم.

رئیس شورای شهر خرم‌دره با بیان اینکه نه شورا بلکه برای سایر دستگاه‌ها نیز می‌شد از این ساختمان استفاده کرد، عنوان می‌کند: اگر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ما را در جریان تصمیم خود قرار می‌داد بدون شک تصمیم بهتری برای این ساختمان گرفته می‌شد.

سکوت مدیر راهداری خرمدره‌ پس از تخریب ساختمان عوارضی

تلاش خبرنگار صدای زنجان برای گفت‌و‌گو با محمد دهقانی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خرم‌دره با وجود هماهنگی صورت گرفته با مسئول واحد روابط عمومی این اداره تا پایان تکمیل این گزارش (اتمام وقت اداری روز دوشنبه آذرماه  1402) میسر نشد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانراهداری و حمل ونقل جاده ایتخریب ساختمانخرم دره
sedayezanjannews.ir/nx10823


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»