کد خبر: 10988
1402/10/02 - 11:56


مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

مطالعات احیای چمن سلطانیه به اتمام رسیده است

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: منبع آب چمن سلطانیه در گذشته جریان های سطحی آب، رودخانه ها و قنات های مشرف به سلطانیه بود که در حال حاضر این قنات‌ها خشک شده‌اند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  سید حسن حسینی مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان  با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت احیا چمن سلطانیه، تصریح کرد:
سال گذشته از محل اعتبارات استانی 300 میلیون تومان برای مطالعات چمن سلطانیه تعلق گرفت. این مطالعات در حوزه خاک شناسی و هیدرولوژی صورت گرفته و هر دو فاز آن تکمیل شده است.
وی افزود: برای احیا چمن سلطانیه حل مشکل آب در اولویت است و اهمیت بالایی دارد.
حسینی با اشاره به مطالعات هیدرولوژیکی چمن سلطانیه، ادامه داد: باید منابع آبی، چگونگی انتقال آب و همچنین چگونگی پخش آب در چمن از گذشته تا به امروز مشخص شود؛ در صورتی که بهره گیری از روش‌های گذشته امکان پذیر نباشد باید راه‌های جدیدی جایگزین  شود.
وی متذکر شد: منبع آب چمن سلطانیه در گذشته جریان های سطحی آب، رودخانه ها و قنات های مشرف به سلطانیه بود که در حال حاضر این قنات‌ها خشک شده‌اند.
حسینی با اشاره به اینکه سرمایه گذار چمن سلطانیه تعیین شده است، یادآور شد: زمانی که بهره برداری از این چمن واگزار می‌شود، مالکیت آن همچنان به عهده منابع طبیعی خواهد بود؛ تاکید بر آن است که این سرمایه گذار شخصی و غیر دولتی باشد.
اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانچمن سلطانیهاحیامنابع آبی
sedayezanjannews.ir/nx10988


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»