کد خبر: 11033
1402/10/09 - 9:46


عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ تاکید کرد؛

ضرورت جلوگیری از فشار مالیاتی به اقشار ضعیف

نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ گفت: سیستم های ناکارآمد و ناقص، راه فرار مالیاتی و انتقال فشار مالیاتی را نمی بندند و مالیات به راحتی توسط مشمولان مالیات، با افزایش قیمت کالا و خدمات به قشر حقوق بگیر و ناتوان جامعه انتقال می یابد.

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سید مرتضی خاتمی نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳با تاکید بر ضرورت جلوگیری از فشار مالیاتی به اقشار ضعیف یادآور شد که سیستم های ناکارآمد و ناقص، راه فرار مالیاتی و انتقال فشار مالیاتی را نمی بندند و مالیات به راحتی توسط مشمولان مالیات، با افزایش قیمت کالا و خدمات به قشر حقوق بگیر و ناتوان جامعه انتقال می یابد و این انحراف از هدف گذاری از آسیب های افزایش بدون برنامه جامع و غیرهوشمند مالیات است.
سید مرتضی خاتمی با بیان اینکه کاهش وابستگی به نفت و اتکا به درآمدهای مالیاتی راهبرد مناسبی است اما باید برنامه ها و مکانیسم های اجرائی متناسب با شرایط اقتصادی اقشار و اصناف مختلف شکل بگیرد، گفت: این اقدام نباید آثار انتقالی از قشر مرفه به قشر ضعیف را در پی داشته باشد و تنها فرارهای مالیاتی و درآمدهای بسیار بالا را هدف قرار دهد.
وی افزود: سیستم های ناکارآمد و ناقص، راه فرار مالیاتی و انتقال فشار مالیاتی را نمی بندند و مالیات به راحتی توسط مشمولان مالیات، با افزایش قیمت کالا و خدمات به قشر حقوق بگیر و ناتوان جامعه انتقال می یابد و این انحراف از هدف گذاری از آسیب های افزایش بدون برنامه جامع و غیرهوشمند مالیات است.
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس یازدهم با اشاره به تضعیف قشر متوسط گفت؛ حذف تدریجی قشر متوسط، آسیب های فراوانی دارد چرا که خلاقیت، تحول، مطالبه گری، رشد اقتصادی و توسعه معمولا با تحرک و تلاش قشر متوسط قابل تحقق است و در نبود این قشر، قشر مرفه به دنبال منافع شخصی و قشر ضعیف به دنبال قوت لایموت است.
وی یادآور شد: تورم، چالش ها را به بحران تبدیل کرده و تقویت زیرساخت ها و اصلاح ناترازی‌های اقتصادی و اجتماعی را غیرممکن می سازد و در این بین ناهنجاری های اجتماعی و ناامیدی در قالب افزایش مهاجرت، سرقت، اعتیاد، طلاق و نزاع رخ می دهد و اصلاح ناهنجاری های اجتماعی بسیار سخت تر از اصلاح ناترازی های اقتصادی است بنابراین باید هر برنامه اقتصادی پیوست اجتماعی نیز داشته باشد.

منبع: خانه ملت

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانفشار مالیاتیقشر ضعیفافزایش قیمت ها
sedayezanjannews.ir/nx11033


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»