کد خبر: 11083
1402/10/16 - 9:50


وزیر صمت در زنجان تاکید کرد؛

لزوم تکمیل حلقه‌های صنعت نساجی و فولاد

وزیر صمت در زنجان بر لزوم تکمیل حلقه‌های صنعت نساجی و فولاد تاکید کرد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: عباس علی‌آبادی؛ وزیر صمت دیروز در آیین افتتاح کارخانه ریسندگی نخ ظریف اکرولیک( میکرو) شرکت سیمین نخ ظریف شهرستان ابهر استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: یکی از حلقه های صنعت نساجی را  امروز در ابهر  افتتاح کردیم و باید تلاش کنیم این صنعت بقا و دوام خود را حفظ کند.با فعالیت فاز اول واحد سرجین بافت سالانه چهار هزار تن نخ پنبه پلی استر و پارچه جین در استان تولید خواهد شد.

وزیر صمت صنعت نساجی را صنعت مادر و پایه دانست که با خود اشتغال به همراه دارد، ابراز کرد: با توجه به آن که صنعت نساجی یکی از نیاز های اساسی کشور است توسعه آن در  تمامی حلقه های زنجیره تولید الزامی است.

علی‌آبادی اضافه کرد: سرمایه در گردش در صنعت نساجی از اهمیت ویژه ای برخوردار است باید با دستگاه های مربوطه صحبت کنیم تا نیاز این صنایع را به منابع مالی تامین کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در مورد افتتاح دو واحد فولاد در ابهر با اشاره به اینکه پتانسیل بالای فن‌آوری در استان زنجان است، اظهار کرد: کارخانه آسین ابهر از جمله کارخانه‌های فن‌آورانه بوده و باید تلاش کنیم ارتباط آن با سایر کارخانه‌های کشور برقرار کنیم تا شاهد افزایش بهره‌وری می‌شود.

وی با بیان اینکه هر دو پروژه افتتاح (فولاد و نورد آسین_فولاد البرز غرب) امروز مقطع تولید فولاد است، بیان کرد: این کارخانه‌ها ارزش افزوده دارد و متریال تولید نمی‌کند.

علی آبادی مهمترین دغدغه در حوزه فولاد را جلوگیری از خام فروشی خواند و افزود: باید فولاد وارد مقاطع تولید شده و زنجیره تولید را تکمیل کرد.

وزیر صمت در پاسخ به تاکید خبرنگاران بر لزوم حمایت از کارگران و نیروی انسانی شرکت‌ها گفت: مسیر صنعت باز شود سود نهایی در جیب کارگر خواهد رفت.

به گزارش صدای زنجان؛ همزمان با دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به استان زنجان، جمعه 15 دی‌ماه 1402 پنج واحد صنعتی احیاء و افتتاح شد.

بزرگترین مجموعه تولید لوله‌های بدون درز فولادی در هیدج به بهره‌برداری رسید

بزرگ‌ترین و بروزترین مجموعه تولید لوله‌های بدون درز فولادی در استان زنجان همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان به بهره‌برداری رسید.

گروه فولاد و نورد آسین ابهر که در مساحتی بیش از ۲۰ هکتاری در شهر هیدج احداث شده است امروز ۱۵ دی‌ماه با حضور عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید.

این واحد تولیدی اقدام به تولید انواع ورق‌های فولادی اعم از سیاه، اسیدشور، روغنی و گالوانیزه، از ضخامت ۰.۲۵ الی ۲ میلیمتر، و همچنین به تولید لوله‌های بدون درز فولادی از سایز ۲ تا ۶ اینچ با استانداردهای روز دنیا مشغول خواهد بود.

شرکت فولاد آسین ابهر با سرمایه بخش خصوصی با بیش از ۵۰ هزار میلیار ریال، در سال ۱۳۹۹ آغاز به تجهیز کارخانه کرده و تجهیزات تولیدی با بالاترین کیفیت ممکن در این کارخانه نصب شده است.

به گفته دست‌اندرکاران مربوطه، این مجتمع زمینه اشتغال ۱۰۰۰ پرسنل به صورت مستقیم و ۳۰۰۰ پرسنل به صورت غیر مستقیم را در فاز نهایی کارخانه فراهم کرده که با راه‌اندازی این واحد تولیدی، سالانه ۲۵۰ هزار تن لوله بدون درز فولادی تولید خواهد شد.

افتتاح واحد شیشه «زنگان پارس» در سلطانیه

همچنین واحد شیشه «زنگان پارس» در سلطانیه با سرمایه‌گذاری ۷۵۰۰ میلیارد ریال آماده افتتاح در دور دوم سفر رییس‌جمهور به استان زنجان بود که افتتاح شد.

این شرکت ۱۸۰ نفر اشتغال ایجاد کرده و ظرفیت تولید سالانه ۱۴ هزار تن شیشه و بلورجات را دارد که امروز فاز دوم آن افتتاح شد.

**افتتاح مجتمع فولاد البرز غرب زنجان

به گزارش صدای زنجان؛ «مجتمع فولاد البرز غرب» هم از جمله پروژه‌های ویژه قابل افتتاح اداره‌کل صمت استان زنجان بود که همزمان با سفر هیئت دولت به استان زنجان افتتاح شد.

این شرکت با اشتغال مستقیم ۱۱۰ نفر در مساحت ۴.۸۴ هکتار و با سرمایه‌گذاری ۱۳۰۰ میلیارد تومان در شهرستان ابهر مستقر شده است.

محصولات این شرکت شامل انواع مقاطع سنگین فولادی به شکل U،H و L بوده و در دکل‌های انتقال برق، صنعت نفت، گاز و صنایع پتروشیمی کاربرد دارد و در نوع خود در کشور بی‌نظیر است.

افتتاح «سیمین نخ‌ظریف»

«سیمین نخ‌ظریف» از جمله پروژه های ویژه قابل افتتاح اداره کل صمت استان زنجان (در ابهر) است که توسط «عباس علی‌آبادی» وزیر صمت افتتاح شد.

با راه اندازی این واحد تولیدی سالانه ۳۹۰۰ تن نخ هایبالک و نخ اکریلیک نالیاک با سرمایه گذاری ۳۲۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۴۴ نفر در استان تولید خواهد شد.

راه‌اندازی فاز نخست «سرجین بافت»

یکی از واحدهای مهم آماده افتتاح در سفر رییس جمهور به زنجان،شرکت «سرجین بافت» است.

این واحد در سفر قبلی رییس جمهور به زنجان تعطیل بود که پس از پیگیری های مکرر صورت گرفته و رفع بخشی از مشکلات آن، شاهد راه اندازی فاز اول این واحد بزرگ صنعتی در دور دوم سفر رییس جمهور به استان خواهیم بود.

سرمایه گذاری صورت گرفته برای این واحد بالغ بر ۲۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

این واحد زمینه اشتغالزایی برای ۵۶۰ نفر را فراهم کرده است.


 


اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانصنعت نساجیمانیسمانزنگان پارس
sedayezanjannews.ir/nx11083


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»