کد خبر: 11094
1402/10/16 - 14:52


پیام مقام معظم رهبری به سی امین اجلاس سراسری نماز

پیام حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به سی امین اجلاس سراسری نماز منتشر شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ پیام حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی (مدّظلّه العالی( به سی امین اجلاس سراسری نماز منتشر شد.

متن پیام به شرح ذیل است:     

بسم الله الرحمن الرحیم

والحمدلله رب العالمین و صلّی الله علی محمد و آله الطاهرین

سیما بقیه الله فی العالمین ارواحنا فداه

خدای متعال را بر ادامه سُنّت مبارک و نیکوی بزرگداشت نماز سپاس می‌گویم و از جناب حجه الاسلام قرائتی عالم مجاهد و روشن بین که پایه گذار این حرکت پربرکتند صمیمانه تشکر می‌کنم.

نماز را نمی‌توان در شمار نیازهای جاریِ فرد و جامعه‌ی مسلمان دانست. این فریضه‌ی بزرگ بسی فراتر از این نیازها نقش می‌آفریند. آن را باید همچون روح برای اندام‌های بدن انسان یا همچون هوا در مقایسه با دیگر نیازهای مادّی انسان دانست. اینکه قبول همه‌ی عبادت‌ها و خدمت‌های خدایی به قبول نماز وابسته شده، و اینکه امر به نماز و ایستادگی بر آن از پیامبر مطالبه شده، و اینکه نماز نخستین الزام در حاکمیت صالحان دانسته شده، و اینکه اقامه‌ی آن و تاکید بر آن بیش از هر واجب دیگر در قرآن تکرار شده، همه دلیل بر جایگاه بی‌مثال این فریضه‌ی الهی است.

ترویج نماز در میان نسل جوان و نوجوان، کلید گسترش این نعمت الهی و جایگزین شدن آن در جایگاه شایسته‌ی آن است. متصدیان کارهای مرتبط با جوانان و نوجوانان، از خانواده، تا مدرسه، و تا دانشگاه، و تا محیط‌های ورزشی، و تا عالمان دینی در مدارس و دانشگاه‌ها، و تا مجموعه‌های بسیجی در مساجد، و تا همه‌ی واحدهای بسیج، و تا مجموعه‌های جهاد سازندگی و گروه‌های جهادی و نظایر این‌ها، باید خود را مخاطب: اقیموا الصلاه بدانند؛ راه‌های آموختن و گذاردن نماز و کیفیت بخشیدن به آن را برای نسل نو هموار کنند. به نماز، به مسجد، به حضور قلب، به توجه به معانی نماز، به دانستن احکام نماز، جاذبه ببخشند، و به معنای واقعی، نماز را اقامه کنند.

از خداوند متعال توفیقات همگان را خواستارم.

منبع/ ستاد اقامه نماز کشور

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمقام معظم رهبریاجلاس نمازترویج نماز
sedayezanjannews.ir/nx11094


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»