کد خبر: 1211
1398/05/28 - 9:8


صدای زنجان کارنامه چهار ساله نماینده مردم خدابنده در مجلس را بررسی می‌کند

بیگدلی: من عاشقم

برای حضور در چهار دوره مجلس برنامه دارم

پایگاه خبری صدای زنجان

الهام احمدی- حدود سه سال از انتخابات دور دهم نمایندگی مجلس می‌گذرد و کمکم بوی تبلیغات برای دور یازدهم نمایندگی مجلس به مشام می‌رسد. سوالی که در این میان مطرح می‌شود این است که نمایندگان انتخابی مردم در این سه سال چه کارنامه عملی از خود بر جای گذاشتند که بتوانند رضاتمندی مردم را کسب کنند.

در سال 95 جامعه دندان‌پزشکی کشور شاهد ورود سومین همکار خود از حوزه انتخابیه شهرستان خدابنده به بهارستان بود، احمد بیگدلی، دندان‌پزشک چهل ساله‌ای که توانست با پیروزی بر رقبا با کسب ۳۹۰۸۱ رأی از مجموع ۷۳۳۷۱ آرای صحیح مأخوذه به مجلس راه یابد.

در زمینه نتایج عملکرد سه ساله این نماینده برخی معتقدند که در مقایسه با نماینده‌های قبلی این شهرستان، بیگدلی برای جذب اعتبار ملی برای انجام پروژه‌ها پیگیرتر بوده و این‌که در برخی از بخش‌ها به نتیجه نرسیده ناشی از عملکرد ضعیف مسئولان دولتی بوده است.

به گفته برخی نیز، با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس یازدهم، بازار تودیع و معارفه‌ مدیران در خدابنده داغ است و بیگدلی نماینده مجلس هم دستی بر این انتصاباتی دارد که مردم رضایت چندانی از این موضوع ندارند چون معتقدند افرادی که معارفه شده‌اند توانایی و صلاحیت لازم را برای خدمت‌رسانی به آنان ندارند.

زمزمه‌هایی از صحبت‌های درگوشی برخی اهالی منطقه مبنی بر این‌که بیگدلی نماینده مجلس همه بخشداری‌ها را به دست گرفته و آشنایان خود را بر صندلی بخشدار نشانده است، به گوش می‌رسد هر چند می‌گویند ما مشکلی در این زمینه نداریم فقط خواسته‌مان این است که لااقل افراد توانمند و با نفوذ را به عنوان بخشدار انتخاب کند.

برخی از صاحب‌نظران نیز یکی از نقاط ضعف احمد بیگدلی، نماینده منتخب مردم خدابنده را که به احتمال زیاد همین عامل می‌تواند او را از تصاحب صندلی در مجلس یازدهم دور کند، عملکرد ضعیف مشاورانش به ویژه در عزل و نصب‌ها است. به نظر آنان فردی که ساکن شهر دیگری است و حتی افتخار سکونت در خدابنده را نمی‌دهد، چطور می‌تواند در مورد مسائل منطقه و مشکلات مردم خط‌دهی کرده مشورت داده و اظهارنظر کند.

به گفته برخی از اهالی شهرستان،  بیگدلی در زمان انتخابات به مردم بزینه‌رود و افشار وعده داده تا این مناطق را از بخش به شهرستان و برخی روستاها همانند محمودآباد و دو تپه سفلی را به بخش ارتقا دهد ولی  این امر بعد از سه سال هنوز محقق نشده است هر چند برخی نیز دلیل آن را عدم پیگیری بیگدلی نمی‌دانند بلکه اختلافات و رقابت بین دو بخش افشار و بزینه‌رود عنوان می‌کنند.

تشکیل شورای مشورتی، ایجاد کارگروه‌ در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و روستاییان و غیره برای احصاء مشکلات اهالی و پیگیری و حل آن‌ها از جمله وعده و وعیدهایی بوده که بیگدلی در زمان انتخابات به جوانان داده ولی تاکنون خبری از اجرایی شدنشان نیست و همین موضوع گله‌مندی آن‌ها را به دنبال داشته است.

یکی از شاخصه‌های این نماینده را صداقت در گفتار و صراحت در برخورد با مسئولان استانی و حتی کشوری عنوان می‌کنند و معتقدند این نماینده به همه روستاها سرکشی کرده و همراه خود مسئولان استانی و فرمانداران را نیز می‌برد از سوی دیگر در مساجد با حضور مردم جلسات و بررسی مصوبات را برگزار می‌کنند.

اهالی معتقدند که این نماینده در حوزه جذب اعتبار ملی برای پروژه راکد محور دو بانده سلطانیه و کبودرآهنگ تلاش کرده و در بخش آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی و نیز بهداشت و درمان نیز مثبت عمل کرده است.

بهترین فرد برای دفاع و یا رد نظرات فوق، شخص نماینده است از همین رو برای رعایت عدالت در بیان نظرات، تریبون صدای زنجان را در اختیار بیگدلی، این نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گذاشتیم تا به بیان نظرات خود پرداخته و برای تنویر افکار عمومی پاسخگوی سوالات مردم و نیز حاشیه‌هایی که در حوزه‌های مختلف در طول این سه سال همانند سایه‌ای به دنبال این نماینده مجلس بوده است، باشد که از آن جمله می‌توان به مخالفت‌های وی با انتصاب مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور، موضوع انتقالی همسرش به سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد.

هر چند بیگدلی در طول سه سال گذشته فقط دو بار نشست خبری با رسانه‌های شهرستان برگزار کرده ولی معتقد است که این تعامل کم‌رنگ با رسانه‌ها نشان از عدم تمایلش به شفاف‌سازی نبوده و صرفاً اعتقادی به تبلیغ خود ندارد و بر این باور است که مردم باید عملکردش را به طور ملموس در منطقه مشاهده کنند. ما نیز پس از تماس‌های مکرر بالاخره موفق به گفت‌وگو  با این نماینده منتخب مردم خدابنده شدیم که مشروح آن را به تفصیل در ادامه می‌خوانید:

یکی از ایرادات وارده بر عملکرد شما انتصاباتی است که در بخشداری‌ها داشتید، برخی معتقدند شما همه بخشداری‌های منطقه را در اختیار گرفتید و بخشداران قبلی را برکنار و به جای آن‌ها آشنایان خود را برسرکار گذاشتید که به هیچ عنوان صلاحیت و تخصص و توانایی مدیریت لازم را ندارند و از این موضوع گله‌مند بودند، چه توضیحی در این زمینه دارید؟

در ابتدا باید بگویم بنده به شدت از نقد سازنده و عاقلانه استقبال می‌کنم چرا که اگر این نقدها درست و بجا باشد بسیار سازنده است، هر چند بخش قابل توجهی از این انتقادات نیز ناشی از اطلاعات محدود افراد از شیوه عملکرد بنده است که در صورت آگاهی بسیاری از این انتقادات نیز برطرف می‌شود.

حال در مورد انتصابات بخشداری‌ها نیز باید بگویم از ابتدا گفتم و الان نیز تکرار می‌کنم که به هیچ عنوان ورود مستقیم به انتصابات نداشتم و نخواهم داشت ولی زمانی که از من به عنوان نماینده مردم در این زمینه مشورت بخواهند دریغ نمی‌کنم و معتقدم انتصابات باید در حیطه قانون بوده و افرادی بر سر کار بیایند که به مردم خدمت کرده و رضایتمندی لازم را کسب کرده باشند.

در مورد این‌که می‌گویند بنده فک و فامیل خودم را در بخشداری‌ها قرار داده‌ام باید بگویم افرادی که مدعی این موضوع هستند بروند و از یک اداره در بخش کوچک گرفته تا ریاست جمهوری و نهادهای دیگر تحقیق کنند اگر یک نفر از فامیل‌های بنده و یا فردی که با استفاده از رابطه من توانسته در اداره‌ای و نهادی پست بگیرد را پیدا کردند، بگویند تا در اولین فرصت از وی خواهش کنم استعفای خود را ارائه کند.

نه مانع جابه‌جایی فردی می‌شوم نه اصرار بر انتصاب فردی دارم/ در انتصابات دخالت ندارم مگر در حد مشورت‌دهی

نظرتان در مورد برکناری مکرر بخشدارهای شهرستان و این‌که عامل اصلی این برکناری و انتصابات شما بودید، چیست؟

بنده بخشداری را تغییر ندادم و اصلاً در شهرستان طی دو و نیم سال گذشته پس از انتصاب آقای میرزایی به عنوان فرماندار خدابنده، هیچ بخشداری جابه‌جا نشد پس از بازنشستگی وی و روی کار آمدن آقای بیگدلی به عنوان سرپرست فرمانداری هم  بخشداری برکنار نشد هر چند با تغییر فرماندار، جابه‌جایی در بخشداری هم امر طبیعی است.

بنده به صراحت عنوان می‌کنم که نه مانع جابه‌جایی فردی می‌شوم نه اصرار بر انتصاب فردی دارم، اگر قصد دخالت در انتصابات و جابه‌جایی‌ها را داشتم در دو سال گذشته اقدام به این کار می‌کردم، چرا در این مدت بخشدارهای شهرستان برکنار نشدند و ثابت بودند؟

هر چند اگر فرمانداری بگوید با فلان بخشدار نمی‌تواند کار کند و کارایی لازم را ندارد با بررسی و تحقیق و رسیدن به صحت موضوع، به طور یقین همراهی لازم را با فرماندار خواهیم داشت.

در برکناری صالحی قانون اجرا شده است

شما یکی از نمایندگانی بودید که در موضوع انتصاب مدیرعامل صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی ورود کرده و آن را غیرقانونی خواندید و اعتراض‌های مکرری نیز بر برکناری وی داشتید؟ حال که این مدیرعامل با توجه به خبرهای منتشر شده، توسط رئیس جمهور برکنار شد، چه نظری دارید؟

سخنگوی دولت موضوع برکناری مدیرعامل صندوق بازنشستگی به دستور رئیس جمهور را تکذیب کرد. در سال 91 یک بار مرتضوی، رئیس وقت سازمان تأمین اجتماعی را مغایر با قانون در این سمت منصوب کردند در حال حاضر نیز موضوع همان مغایرت قانونی در انتصاب رئیس صندوق بازنشستگی رخ داده بود چرا که طبق تبصره یک ماده 17 قانون جامع کار و تأمین اجتماعی، فرد منتصب باید حداقل در 5 رشته مرتبط تحصیل کرده و 5 سال سابقه فعالیت در حوزه 5 رشته مرتبط را داشته باشد.

آقای صالحی قاری قرآن و فرد ارزشی بود من واقعاً ایشان را دوست داشتم ولی دلیل جابه‌جایی ایشان صرفاً مغایرت قانونی بوده و از سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و سازمان اداری و استخدامی  نیز استعلام کردیم که آنان نیز به همین مغایرت قانونی در انتصاب صالحی اشاره کردند، الان هم قانون در مورد صالحی اجرا شده حال این‌که عده‌ای دوست دارند حاشیه‌سازی و داستان‌پردازی کنند باید خود جوابگو باشند.

در حوزه‌های راه و شهرسازی ، بهداشت و درمان ، آب شرب و آسفالت به مردم وعده دادم و کتمان هم نمی‌کنم/ تصویب و تخصیص 350 میلیارد تومان از بودجه ملی برای خدابنده در سه سال گذشته

قبل از انتخابات مجلس به مردم شهرستان قول‌ها و شعارهایی دادید که هنوز عملی نشدند از جمله آن تبدیل شدن زرین‌رود به شهرستان و دو تپه سفلی و محمودآباد به بخش بود.

هر کاندیدی در زمان انتخابات شعارهایی را به مردم می‌دهد مخصوصاً نمایندگان مجلس چون مسئولیت اجرایی ندارند به مردم وعده می‌دهند که برای حل مشکلاتشان پیگیری لازم را داشته باشند چرا که تصمیم‌گیرنده اول و آخر نماینده مجلس نیست بنده نیز به مردم شهرستان قول داده بودم که چند موضوع را پیگیری می‌کنم.

بنده با اطلاع و علم به شرایط نمایندگی و سخت بودن آن و این‌که واقعا ً انتظارات مردم چگونه است وارد این عرصه شدم چرا که معتقدم نماینده مجلس باید هم نقش دهیار و هم استاندار و وزیر را برای مردم داشته باشد و به عنوان رابط بین مردم با مسئولان استانی و کشوری فعالیت کند.

قول‌ها و وعده‌هایی که به مردم دادم کاملاً مشخص است و نمی‌توانم آن‌ها را کتمان کنم، وعده‌هایم در چهار حوزه از جمله آن راه و شهرسازی و بهداشت و درمان و آب شرب و آسفالت بود. نکته مهم این‌که برای پی بردن به صحت و سقم همه آمارهایی که بنده در ادامه عنوان می‌کنم می‌توانید از ادارات مربوطه سوال کنید.

در سه سال گذشته بیشترین روکش آسفالت راه روستایی متعلق به شهرستان خدابنده بوده و در حال حاضر نیز به دنبال جذب اعتبار ویژه برای روکش آسفالت ابهر- قیدار و خورخوره هستم در عین حال برای مسیر 3 کیلومتری  قیدار نبی و روستای حصار اعتبار ویژه مازاد جذب کردیم تا به دو بانده تبدیل شود.

بیشترین پیشرفت در باند دوم محور کبودر آهنگ و سلطانیه یکی دیگر از اقداماتی بود که مردم خود می‌توانند با ملاحظه پروژه، قضاوت لازم را داشته باشند چرا که در این پروژه از سال 82 تا 95 هیچ حرکت خاصی برای پیشرفت آن انجام نشده بود و در سه سال گذشته 50 میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای انجام آن جذب شده است.

اصلی‌ترین بخش این پروژه کمربندی قیدار نبی به طول 18 کیلومتر بود که امسال آبان ماه به بهره‌برداری می‌رسد و بیش از 25 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است. انتهای این کمربندی به سمت همدان نیز به طول 20 کیلومتر آماده بوده و به زودی زیر بار ترافیک می‌رود از همین رو 35 کیلومتر از این محور یعنی باند دوم جزو سخت‌ترین و پرهزینه‌ترین بوده که امسال افتتاح می‌شود، همه این اعتبارات از بخش اعتبارات ملی آن هم با پیگیری و ارتباط مستمر با مسئولان وزارتخانه صورت گرفته است.

در مجموع باید بگویم در سه سال گذشته بیش از 350 میلیارد تومان از بودجه ملی، اعتبار برای شهرستان خدابنده تصویب و در حال تخصیص یافتن است.

اخذ مجوز و ردیف اعتباری برای ساخت بیمارستان 220 تختخوابی

اظهارنظرها در مورد عملکرد شما در حوزه بهداشت و درمان مثبت بود؟

مردم با توجه به عملکرد نماینده در مورد وی قضاوت می‌کنند بنده نیز در حوزه بهداشت و درمان تا جایی که در توان داشتم تلاش خود را برای محقق کردن آن‌ها انجام دادم که از جمله آن ساخت خانه‌های بهداشت و درمانگاه‌ها و مراکز جامع سلامت شهری بود که تاکنون بیش از 100 مورد آن در خدابنده به بهره‌برداری رسیده است.

بیمارستان امیرالمومنین خدابنده قبل از فعالیت بنده در کسوت نماینده، دارای 95 تخت‌خواب بود و به یک بیمارستان مخروبه تبدیل شده بود ولی با پیگیری‌های انجام شده و جذب اعتبارات لازم به 176 تخت‌خواب ارتقا پیدا کرد در سال 95، درصد رنج تخت بستری در خدابنده 0.5 بوده یعنی به ازای هر هزار نفر نیم تخت موجود بوده که با افزایش‌ تعداد تخت‌ها این میزان به یک رسیده است.

تعداد کل پزشکان عمومی  در بخش دولتی تا سال 95 در شهرستان خدابنده زیر 15 نفر بود که در حال حاضر به 50 پزشک افزایش پیدا کرده است و بالای 11 پزشک متخصص در 6 ماه گذشته با پیگیری‌های انجام شده از زمان وزیر وقت آقای هاشمی تاکنون به شهرستان اختصاص داده شده و مردم برای درمان خود نیازی به طی مسیر برای دریافت خدمات از مرکز استان ندارند.

در حوزه بهداشت و درمان فراتر از فعالیت‌های مذکور اقدام به اخذ مجوز و ردیف اعتباری برای ساخت بیمارستان 220 تختخوابی شهرستان کردیم که کلنگ آن سال گذشته با حضور وزیر نیرو به زمین زده شد، همانطور که عنوان کردم اخذ مجوز و ردیف اعتباری از مجلس به راحتی امکان‌پذیر نبوده و با دو سه نامه نوشتن حتی ست جراحی هم نمی‌دهند تا چه رسد به ساخت یک بیمارستان.

افزایش 7 برابر درآمد دهیاری‌ها با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و تقسیم استانی آن

در حوزه گازرسانی به روستاها و شهرها نیز می‌توانید آمارها را در 10 سال قبل از 95 از اداره گاز بگیرید و با آمارهای بنده مقایسه کنید تا به درستی آن‌ها پی ببرید.

تا سال 95 نهایتاً 37 روستا گازرسانی شده بود و در مجموع 75 تا 80 درصد روستاها از نعمت گاز بهره‌مند بودند ولی امسال قبل از فصل سرما 90 درصد روستاهای خدابنده گازکشی می‌شوند و همه شهرهای این شهرستان نیز گاز دارند فقط برخی از روستاهای که راه دسترسی آن‌ها صعب‌العبور است باقی مانده‌اند وگرنه دور افتاده‌ترین منطقه افشار نیز گاز دارند.

گازرسانی به روستاها از تکالیف و وظایف دولت بوده و روستاهای خدابنده نیز در زمره آنها قرار داشته و برای هر خانوار 7 میلیون تومان هزینه گازرسانی ارائه می‌کرد، نیازی به دخالت شما هم بود؟

بله از وظایف دولت است ولی چرا قبلا این حجم کار و پیشرفت مشاهده نشده؟ چون تلاش شبانه‌روزی می‌خواهد از سوی دیگر این اقدام ماه‌عسل بیش از 15 جلسه با مسئولان استانی و حداقل 3 جلسه با وزیر نفت بوده است و بالای 120 میلیارد اعتبار در این بخش جذب و هزینه شده است.

در حوزه گازرسانی به کمک مجمع نمایندگان استان توانستیم میزان 7 میلیون اختصاص داده شده برای گازرسانی به هر خانواده روستایی را به 12 میلیون افزایش دهیم که این اقدام برای نخستین بار در زنجان انجام و پس از آن به سایر استان‌ها نیز تسری پیدا کرد.

طرح‌ هادی

طرح هادی روستایی نیز یکی از معیارهای محرومیت‌زدایی و توسعه روستایی است از همین رو بیشترین طرح هادی اجرایی شده در سه سال گذشته در شهرستان خدابنده بوده است.

از آنجایی که پتانسیل شهرستان خدابنده کشاورزی است و اشتباه است که کسی دست به استعداد خدادادی یک منطقه زده و بخواهد صنعتی را وارد شهرستان کند که با پتانسیل آن سازگاری نداشته و سبب نابودی آن شود.

چون کشاورزی معاف از مالیات بوده و از سوی دیگر درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز از محل ارزش افزوده و مالیات مردم تأمین می‌شود تا قبل از سال 95 دهیاری‌ها به اذعان خودشان حقوق ماهانه‌شان با مکافات داده می‌شد ولی با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و تقسیم استانی آن توانستیم درآمد دهیاری‌ها و شهرداری‌ها را بیش از 7 برابر افزایش دهیم به طوری که برخی از دهیاری‌ها در سال بالای 800 میلیون تومان درآمد دارد که می‌تواند از آن برای توسعه روستا هزینه کند.

خدابنده از کما درآمده

با توجه به توضیحات و آمارهایی که ارائه دادید می‌توانید این ادعا را داشته باشید که روستاهای شهرستان خدابنده از محرومیت خارج شده‌اند؟ هر چند در واقعیت این‌طور که شما عنوان کردید نیست و همچنان آمار بالای محرومیت را در روستاهای شهرستان شاهد هستیم.

خیر از محرومیت کامل خارج نشدند ولی این را عنوان می‌کنم که در شهرستان خدابنده آهنگ توسعه و رشد ایجاد شده است، از آنجایی که خدابنده بیشترین جمعیت روستانشینی را دارا بوده و 70 درصد از بافت جمعیتی شهرستان را روستانشینان تشکیل می‌دهند از همین رو در سال‌های گذشته قطار رشد و توسعه در این شهرستان متوقف شده و به کما رفته بود ولی الان از کما در آمده است.

به طور یقین به این زودی‌ها آن پیشرفت و توسعه واقعی که باید در سی سال گذشته در خدابنده شاهد آن بودیم را با وضعیت فعلی کشور نمی‌توان در طول سه سال به طور ملموس مشاهده کرد ولی افتخار می‌کنم که این آهنگ رشد به صدا درآمده است.

مشکل سی ساله در یک سال قابل حل نیست

بیشترین روستاهای محروم در شهرستان خدابنده قرار داشته و سال‌هاست که با این محرومیت‌ها به ویژه نبود آب شرب دست و پنجه نرم کرده و همین عامل سبب مهاجرت روستاییان به شهرها شده است، شما به عنوان نماینده این مردم چه اقداماتی برای محرومیت‌زدایی این مناطق کرده‌اید و چه میزان از این محرومیت‌ها را کاهش دادید؟

آب شرب از جمله شاخصه‌های توسعه روستاهاست همانطور که عنوان کردید آب شرب مشکل اصلی شهرستان خدابنده بوده و ریشه اصلی آن نیز به 30 سال گذشته مرتبط است چرا که در آن‌ سال‌ها نتوانستیم پیش‌بینی و برنامه‌ریزی درست و اصولی در حوزه مدیریت منابع آب برای سال‌های آینده را داشته باشیم و در این بخش ضعف داریم هر چند خشکسالی نیز تأثیرگذار بوده است به همین دلیل مشکل سی ساله در یک سال قابل حل نیست.

حداقل کاری که برای کاهش معضل آب شرب برخی از مناطق مشکل‌دار توانستیم انجام دهیم اخذ اعتبار لازم برای احداث 3 مجتمع آب‌رسانی است که قابلیت تأمین آب شرب 50 روستا را دارد.

25 روستای بخش بزینه‌رود و افشار به لحاظ کمی و کیفی در آب شرب با مشکل مواجه بودند از سوی دیگر ایجاد و احداث مجتمع آب‌رسانی ممنوع بود و مجوزی در این زمینه داده نمی‌شد ولی با رایزنی‌های انجام شده با وزارتخانه مربوطه و با عنایت به وضعیت شهرستان و همراهی همه مسئولان اجرایی در بحث آب شرب روستایی توانستیم در بخش بزینه‌رود اعتبار 25 میلیارد تومانی جذب و مجوز احداث این مجتمع را بگیریم، این پروژه سال گذشته توسط استاندار کلنگ‌زنی شد و مقامات کشوری نیز از این پروژه در سفر وزیر نیرو به زنجان نهایتاً تا هفته دولت بازدید انجام می‌شود.

قول تخصیص اعتبار ویژه و خاصی برای احداث مجتمع آبرسانی از سوی وزارت نیرو داده شده که در صورت محقق شدن نهایتاً تا دو سال آینده این پروژه را راه‌اندازی می‌کنیم تا از این طریق 15 روستای مشکل‌دار بخش بزینه‌رود و 15 روستای بخش افشار از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

برنامه حضور 4 دوره در مجلس را دارم

با این اوصاف این پروژه در دوره خدمت شما به پایان نمی‌رسد و مشخص نیست که نماینده بعد از شما بخواهد پیگیر تخصیص مابقی اعتبار پروژه باشد یا خیر؟ چرا که از تعیین اعتبار تا تخصیص آن فاصله قابل توجه بوده و نیازمند پیگیری مکرر است.

مطمئن باشید با پیگیری‌های در حال انجام حداقل 40 درصد از کار این پروژه در دوران مجلس دهم انجام می‌شود. از سوی دیگر بنده طبق عهدی که با خود و خدایمان و مردم بستیم امیدواریم بتوانیم 3 تا 4 دوره دیگر در مجلس خدمت‌گذار مردم باشیم مگر این‌که آن‌ها ما را انتخاب نکنند. اگر به بنده پیشنهاد وزیری هم بدهند افتخار نمایندگی مردم شهرستان خدابنده را حتی با ریاست جمهوری هم عوض نمی‌کنم.

اتفاقاً یکی از سوالاتم در این زمینه بود که آیا قصد شرکت در انتخابات دور یازدهم را دارید یا خیر؟

بله بنده برنامه خودم را برای حداقل 3 دوره نمایندگی مجلس تنظیم کردم چون محقق شدن اهدافی که برای شهرستان خدابنده در نظر گرفتم با این اوضاع بودجه‌ای و درآمدی فعلی در کمتر از سه دوره بسیار سخت است.

همه به خدابنده غبطه خواهند خورد

پس با توجه به هدفتان باید در دوره اول چنان قوی کار می‌کردید که مردم به شما اعتماد کرده و مجدد به عنوان نماینده خودشان انتخاب کنند، چرا که به طور یقین مردم با توجه به فعالیت‌ها و خدماتی که برایشان انجام دادید به شما رای خواهند داد.

معیار قوی کار کردن را قبول دارم و این را مردم شهرستان خدابنده باید قضاوت کنند ولی تا زمانی که مردم بخواهند عهد بستم تا شهرستان را به جایی برسانم که حداقل مردم استان به آن غبطه بخورند.

در حال حاضر چند درصد این راه را برای رسیدن به هدف طی کردید ؟

فکر می‌کنم حداقل 20 درصد راه رفته شده و کاری که باید در طول 30 سال انجام می‌شده و نشده برای جبران آن حداقل 10 سال تلاش شبانه‌روزی برای جبران آن لازم است.

بعد از نماینده شدنم طبابت نمی‌کنم

یکی از مباحثی که می‌تواند برای یک نماینده حاشیه‌ساز باشد نبود سلامت مالی است، از آنجایی که شما در مرداد ماه سال 96 حساسیت خاصی بر ضرورت شفاف‌سازی در لیست اموال وزرا داشتید آیا می‌توانید همین شفاف‌سازی را در مورد لیست اموال خودتان پس از چند سال حضور در مجلس داشته باشید؟

بنده یک متخصص جراح دندان پزشک و ایمپلنتولوژیست و ارتودنتیست‌ هستم که جزو یکی از پردرآمدترین رشته‌های روز دندان‌پزشکی است از همین رو وضعیت مالی‌‌ام در این زمینه مشخص بود هر چند از زمان نمایندگی‌ام حتی یک دقیقه فرصت طبابت نداشتم و نخواستم این کار را انجام دهم چون برای نمایندگی‌ام آسیب‌زا بود.

قبل از نمایندگی، ماهانه حداقل 150 میلیون تومان درآمد داشتم

ظاهراً قبل از نمایندگی ماهانه 50 میلیون درآمد داشتید به تبع باید در طول نمایندگی درآمد بیش از این داشته باشید چرا که درآمد ماهانه 50 میلیونی را رها کردید؟

بنده از سال 82 که مدرک پزشک عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران گرفتم تا سال 91 در تهران منطقه 4 مطب داشتم از سال 91 تا 94 که انتخابات شد در شهرستان خدابنده مطب زدم، درآمدم در خدابنده فقط حداقل ماهانه 50 میلیون تومان بود و در مطب تهران باید حداقل دو برابر این میزان نیز درآمد داشتم .

عشق و علاقه‌ام به خدابنده و پیشرفت آن تنها دلیل نمایندگیم بود

در این صورت باید الان ماهانه حداقل 400 میلیونی از نمایندگی درآمد داشته باشید؟

نه هیچ بایدی وجود ندارد چرا که هر کس به یک دلیلی به کاری روی می‌آورد، عشق و علاقه‌ام به شهرستان و زادگاهم و آینده‌ای که برای آن متصور بودم دلیلم برای شرکت در نمایندگی  مجلس بود.

بنده به اندازه‌ای کار کردم که خود و خانواده‌ام بتوانیم تا آخر عمر از یک زندگی متوسط خوب برخوردار باشیم نه یک زندگی مجلل و وی آی پی. چون این نوع زندگی کردن را نه دیده‌ایم و نه بلدیم. من روستازاده هستم و تا دبیرستان در روستای کوچک شهیدآباد خدابنده درس خواندم. من بچه کاسبم و از کار کردن خسته نمی‌شوم و به اندازه کافی در 10 سال اول پزشکی‌ام درآمد داشتم، پول دوست، چشم تنگ و زیاده‌خواه هم نیستم. خانه من در تهران در یک منطقه متوسط است و شاید برخی آپارتمان‌های شهر قیدار از خانه من گران‌تر باشند.

مطمئن باشید بنده از نمایندگی حتی یک ریال هم چشم‌داشت مالی ندارم و کسب نکردم و نخواهم کرد.

هیچ‌گاه برای گرفتن رای از مردم پول هزینه نمی‌کنم

با این اوصاف برای تبلیغات دوره‌های بعدی به لحاظ مالی با مشکل مواجه نمی‌شوید؟

بنده نه با پول از مردم رای گرفتم و نه مردم به خاطر پول به من رای دادند و حداقل مردم شهرستان خدابنده ثابت کردند که به خاطر پول رای نمی‌دهند، به طور یقین کسی که زحمت بکشد و بچه کاسب باشد و برایشان خدمت کند را می‌شناسند و سره را از ناسره تشخیص می‌دهند.

مطمئن باشید اگر زمانی پول هم داشته باشم هیچ‌گاه برای گرفتن رای از مردم پول هزینه نمی‌کنم چون حرام می‌دانم. بنده یک فرد مذهبی هستم و خط قرمزهایی دارم که تحت هیچ شرایطی زیر پا نمی‌گذارم حتی به قیمت از دست دادن موقعیتم باشد.

یکی از مباحثی که سبب این حاشیه‌سازی‌هایی برای شما شد، موضوع درخواست انتقالی همسرتان به تأمین اجتماعی بود، اصل ماجرا چی بود؟

حاشیه‌سازی موضوع انتقالی همسرم در ابتدا توسط ضد انقلابی‌ها مطرح شد

همسر بنده در سال 79 کارشناسی مامایی زنان را اخذ کردند و به استخدام رسمی دانشگاه شاهد بیمارستان مصطفی خمینی درآمدند، در سال 95 تقاضای انتقالی از دانشگاه شاهد به سازمان تأمین اجتماعی را داشتند، ایشان فرزند شهیدند و مثل دیگر کارمندان دولت درخواست انتقالی دادند و کاملاً هم قانونی بوده است، هر چند بنده به لحاظ درآمدی و موقعیت شغلی مخالف انتقال ایشان بودم چون در بیمارستان موقعیت خوبی داشتند ولی الان در یک درمانگاه به عنوان کارمند معمولی فعالیت می‌کنند.

حاشیه‌سازی موضوع از آنجایی شروع شد که این موضوع انتقال با بحث استیضاح ربیعی تلاقی پیدا کرد، این‌که نماینده‌ای مخالف و یا موافق استیضاح باشد امر طبیعی است چون پول می‌گیریم که حرف بزنیم، پیگیری کنیم و نظرات خود را اعلام کنیم وگرنه کار اجرایی نداریم.

انتقال یک کارمند از یک سازمان به سازمان دیگر امری طبیعی است آن هم برای فرزند شهید، ولی برخی که همیشه استفاده کننده از این نظام هستند، این موضوع را که در ابتدا توسط ضد انقلابی‌ها مطرح شد دستاویز قرار داده و جوسازی و حاشیه‌پردازی کردند.

 این نهایت بی‌اخلاقی است که در جامعه ما شکل گرفته و نگران‌کننده نیز است، متأسفم برای افرادی که پرونده‌های محرمانه اشخاص را در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

علت مخالفتم با شفافیت آرا نمایندگان، به خطر افتادن استقلال رأی نماینده است

شما تنها نماینده‌ای هستید که به موضوع شفافیت آراء نمایندگان در مجلس رای مخالف دادید، آیا مخالف شفافیت هستید؟

مخالف شفافیت نیستم بلکه موافق شفافیت حقیقی‌ام و معتقدم جامعه ما هنوز به لحاظ فرهنگی و زیرساختی و اجتماعی آمادگی برای شفافیت آرا نمایندگان در مجلس را ندارد و هنوز به بلوغ سیاسی نرسیدیم از همین رو استقلال رای از نماینده گرفته می‌شود چرا که این شفاف‌سازی‌ها هجمه‌های بعدی را در پی دارد. 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمجلس شورای اسلامیخدابندهاحمد بیگدلی
sedayezanjannews.ir/nx1211


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»